Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisen puolen lääkäreillä on vain yksi tehtävä: saada potilas uskomaan, että mikään ei ole vialla

Vierailija
06.06.2021 |

Olen ollut viime vuosien aikan paljon tekemisissä lääkärien kanssa, on siis ollut kaikenlaista vaivaa. Se on tullut tässä harvinaisen selväksi, että jos ensimmäisessä verikokeessa ei näy mitään poikkeavaa, ei sinua vaivaa mikään.

Lääkärien ainoa huoli on, että potilas saattaa kuvitella olevansa sairas. Minulla oli niin kovia kipuja, etten meinannut päästä aamulla sängystä ylös. Verikokeet olivat normaalit, olin siis terve. Paino putosi ilman ruokavalion muutosta parissa kuukaudessa 25kg, lääkärit sivuuttivat tuon täysin, koska testeissä ei näkynyt mitään. En tosin ikinä päässyt niihin testeihin joihin olisin halunnut.

Onneksi olen muutamiin fiksuihin lääkäreihin törmännyt, heidän ansiostaan minua nykyään uskotaan aina välillä. Mutta tuntuu kuin lääkärit olisivat saaneet kaikki oppinsa jonkun persoonallisuushäiriöisten käsikirjasta. Heidän tehtävänään on uskotella potilaalle, että kaikki vaivat johtuvat psyykkisistä ongelmista.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia ovat yths lääkärit!

Vierailija
2/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kantelu niin jospa sit alkais kiinnostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun paino putosi parissa kuukaudessa 25kg? En usko. Tarkoitit varmaan grammoja.

Vierailija
4/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko poliittinen vasemmistommekin herätä tosiasiaan, että julkinen puoli ei enää tarjoa lääkärihoitoa? Parempi olisi sallia maksusitoumukset yksityiselle, kuin sallia nykyisen menon jatkuvan?

Vain halvinta mahdollista, mutta ei sitä mitä kuuluisi saada, on julkisella tarjolla. Yrittävät välttää tutkimuksia ja diagnooseja, jotka saatua hoito alkaisi tarpeeksi ajoissa! Se maksasi jo liikaa! Vakavat levinneet tapaukset voivat diagnosoida, kun on tarpeeksi monta vuotta jo kertonut, että ei ole kunnossa, jotain on edelleen vialla!

Vierailija
5/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauskeskuksessa tyyppi sanoi tutulle "jos ei näistä testeistä löydy sulle apua, ei löydy koko Suomesta." Nyt kaverilla on todettu syöpä. Uskalsi mennä hakemaan apua, vaikka tuo ukko sanoi noin.

Vierailija
6/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle menoa kannattaa välttää, jos se on suinkin mahdollista. Aina yksityiselle jos on jotain vaivaa.

Vierailija
7/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko poliittinen vasemmistommekin herätä tosiasiaan, että julkinen puoli ei enää tarjoa lääkärihoitoa? Parempi olisi sallia maksusitoumukset yksityiselle, kuin sallia nykyisen menon jatkuvan?

Vain halvinta mahdollista, mutta ei sitä mitä kuuluisi saada, on julkisella tarjolla. Yrittävät välttää tutkimuksia ja diagnooseja, jotka saatua hoito alkaisi tarpeeksi ajoissa! Se maksasi jo liikaa! Vakavat levinneet tapaukset voivat diagnosoida, kun on tarpeeksi monta vuotta jo kertonut, että ei ole kunnossa, jotain on edelleen vialla!

Ei yksityiselläkään palvelua saa kunnolla, jos on maksusitouumusasiakas. Lääkäri näkee tämän ja palvelee paskasti, kun ei ole siitä kiinni tuleeko asiakas uusiks hänen luo.

Vierailija
8/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kantelu niin jospa sit alkais kiinnostaa

Kerran teinkin, mutta se ei johtanut mihinkään. Tämä lääkäri oli päättänyt, että minua ei vaivaa mikään, joten hän esti minua varaamasta aikoja lääkäriin. Puhelimessa alkoi mussuttamaan, että suurin osa potilaista on luulosairaita. Tiedustelin, että miten se minuun liittyy, mutten saanut vastausta. Nykyään minulla onneksi on ne diagnoosit niistä sairauksista, joista tälle lääkärillekin vihjailin kärsiväni. Eipä minun sanallani tuntunut silloin kuitenkaan olevan mitään painoa.

ap

Vierailija
9/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun paino putosi parissa kuukaudessa 25kg? En usko. Tarkoitit varmaan grammoja.

Painoin yli 70kg, painoni putosi alle 50kg.

ap

Vierailija
10/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa ei edes pääse lääkärille, masentuneelle nuorelle tarjotaan sairaanhoitajalle soiton jälkeen vuodeksi masennuslääkitys, resepti on apteekissa. Jos soittaa uudestaan, toteaa hoitaja, että sinähän olet jo saanut apua, ei tämä ole mikään automaatti, josta saa haluamansa.

Vain yksityiseltä saa apua etenkin kun masennus ei sitten ollutkaan masennus vaan anemia.

Vierailija
11/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kanteluita AVIin

Vierailija
12/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahdessa ei edes pääse lääkärille, masentuneelle nuorelle tarjotaan sairaanhoitajalle soiton jälkeen vuodeksi masennuslääkitys, resepti on apteekissa. Jos soittaa uudestaan, toteaa hoitaja, että sinähän olet jo saanut apua, ei tämä ole mikään automaatti, josta saa haluamansa.

Vain yksityiseltä saa apua etenkin kun masennus ei sitten ollutkaan masennus vaan anemia.

Masennuksen suhteen ihminen on jokatapauksessa aika yksin, ja itse on tsempattava

Ei valitettavasti riitä henkilökohtaista "valmentajaa" tai "terapeuttia" jokaiselle ihmisille

Vierailija
13/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on täysin oikeassa.

Olen törmännyt myös lääkäreihin jotka eivät tunnista esim kilpirauhasen vajaatoimintaa, raudan puutosta, vaihdevuosioireita ym helposti hoidettavia, yleisiä vaivoja.

Aivan ihmeellistä että saa kuulla terveyskeskuksessa keksivänsä itse vaivoja.

Sitten kun on jo pakko mennä yksityiselle kun ei kestä oireilua, saakin diagnoosin ensikäynnillä.

Mitä tämä oikein on?

Onko Suomi nykyisin niin köyhä maa ettei lisätutkimuksia määrätä kulujen takia vai mistä on kyse?

Vierailija
14/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksityiselläkään palvelua saa kunnolla, jos on maksusitouumusasiakas. Lääkäri näkee tämän ja palvelee paskasti, kun ei ole siitä kiinni tuleeko asiakas uusiks hänen luo.

Aika lyhytnäköistä, jos lkri toimii noin maksarilla tulevien suhteen. Maine kiirii, kun huonosta kohtelusta kerrotaan muille. Lisäksi maksarilla tuleva asiakas valitsee takuulla eri lkrin, kun joutuu joskus hakeutumaan yksityiselle ihan omilla rahoillaan maksaen..

Vierailija
15/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaaminen paranee kuin taikaiskusta, kun jokin firma tulee väliin ottamaan oman osansa? (samat lääkärit siellä joka tapauksessa on)

Vierailija
16/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on täysin oikeassa.

Olen törmännyt myös lääkäreihin jotka eivät tunnista esim kilpirauhasen vajaatoimintaa, raudan puutosta, vaihdevuosioireita ym helposti hoidettavia, yleisiä vaivoja.

Aivan ihmeellistä että saa kuulla terveyskeskuksessa keksivänsä itse vaivoja.

Sitten kun on jo pakko mennä yksityiselle kun ei kestä oireilua, saakin diagnoosin ensikäynnillä.

Mitä tämä oikein on?

Onko Suomi nykyisin niin köyhä maa ettei lisätutkimuksia määrätä kulujen takia vai mistä on kyse?

Juuri näin. Huvittavin tapaus oli jokin aika sitten kun eräs lääkäri sanoi, että lääketiede ei tunne vaivaani, vaikka edellinen lääkäri oli antanut siitä diagnoosin minulle.

ap

Vierailija
17/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsin pöpsin.

Ei ne julkisen puolen lääkärit sen huonompia ole kuin yksityispuolella, ihan samoissa lääketieteellisissä ne ovat oppinsa saaneet.

Sen sijaan pitää panostaa julkisen terveydenhoidon resursseihin. Lisää lääkäreitä, enemmän aikaa potilasta kohden ja mahdollisuuksia määrätä tutkimuksia.

Toisin kuin ap:lla, minulla ei ole koskaan ollut ongelmia saada hoitoa ja tulla otetuksi tosissaan. Ja puhun kyllä hyvin laajalla potilaskokemuksella - työterveys on Mehiläisellä, mutta omissa ja nyt jo aikuisten lasten asioissa olen asioinut julkisen puolen kanssa. Ja toinen lapsistani on autismikirjolla ja toinen sairastaa ahdistushäiriötä - eikä hänelläkään ole ollut mitään vaikeuksia saada tutkimuksiin lähetteitä, vaikka potilastiedoissa lukee tuo mielenterveysongelma.

Epäilen, että ap joko on todella huonotuurinen ihminen tai äärimmäisen huono selittämään oireitaan.

25 kilon laihtuminen kahdessa kuukaudessa on kyllä sen tason laihtumisvauhti - 3 kiloa viikossa eli 3 tuhannen kalorin vaje päivässä, että se edellyttää syömisen lopettamista kokonaan. En usko siis aloitusta.

Vierailija
18/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lääkäri pyrkii hoitamaan potilaansa niin hyvin kuin se mahdollista on.

Tyytymättömät ja valittavat potilaat ovat yleisesti tunnettuja ihmisiä.

Vierailija
19/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarus ravasi useampaan kertaan terveyskeskuksessa uudenlaisen päänsärkynsä takia ja sitä sitten ihmetteli muutamakin lääkäri, toiset sanoi, että en tiedä ja joku veikkasi migreeniä. Vihdoin tuli tyyppi vastaan, joka totesi lopulta, että hei sullahan on paha otsaontelontulehdus. No ei muuta sitten kuin vain reikä porattiin ja ontelo tyhjennettiin. Vaiva parani. :D

Vierailija
20/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mikä dg tuli?