Kellään muulla terveet hampaat alkaneet heilua?
Mulla hammaslääkäri totesi noin vuosi sitten parodontiitin ja jouduin kaikenmaailman puhdistuksiin, jossa suuhygienistin toiminnan jälkeen olen menettänyt kaksi hyvää hammasta. Eivät heiluneet yhtään einkä huomannut mitään ienongelmia ennen tätä. Kyllä nyt pistää vihaksi. Saanko pian tekarit hemmetti, jos ei yhteiskunta maksa implantteja? Uskaltaako noissa ientaskujen kaiveluhoidoissa edes käydä kun tuntuu että niistä se hampaiden heiluminen alkoi ja hampaat piti poistaa? pesen hampaat aamuin illoin sähköhammasharjalla ja olen aina tehnyt niin.
Kommentit (4)
Joo se on jännä juttu kun usein vasta lääkärin jälkeen tulee ne ongelmat, moni kuollutkin pian sen jälkeen kun käynyt lääkärillä vaikka siihen saakka ollut terve ja elossa.
Hampaat kunnossa, mutta ikenet ei. Muuten, tupakoitko? Paradontiitin yleisin syy.
Ja yhteiskunta ei maksa sen enempää implantteja, kuin irtokalustoakaan.
Implantit paritonnia kappale, irtokalusto reilu tonnin. Osaproteesi hiukan kalliimpi.
Toimeentulotuesta voi yrittää.
Jos sinulla on todettu parodontiitti niin hampaasi eivät ole terveet. Parodontiitti on vakavasti otettava sairaus jossa hampaiden kiinnityskudosta on menetetty. Olen hammaslääkäri Ammatiltani, sitä työtä tehnyt 37 vuotta.