Osaako joku kertoa mitä oireita on SOKERITAUDISSA?
En löytäny netistä selvää vastausta millasia oireita voi olla!
Kiitos
Kommentit (10)
Kuitenkin verensokerin mittaaminen ja paastoverensokerin mittaaminen ovat niin yksinkertaisia ja halpojakin tutkimuksia, että jos itselläsi epäilet, niin kannattaa teettää terveyskeskuksessa.
sokeritautihan on siitä kavala, että se ei anna selkeitä varoitusmerkkejä itsestään. Hoitamaton sokeritauti kuitenkin on hyvin harmillinen sairaus.
Jano koko ajan (veren sokeri nousee) ja pissahätä. Muutenkin semmonen " höntti olo" . Kun verensokeri nousee tarpeeksi korkealle menee veltoksi -> tajuttomaksi.
Olen varannut ajan lääkäriin joka on vasta kolmen viikon päästä.
Olen googlella hakenu tietoa mutta missään ei ole ollu oireina vastaavaa ku mulla on..
Eli saatan saada sellaisen kohtauksen, että olen ihan pihalla tästä maailmasta. Tulee mieleen jotain asioita joita olen kuullu jonkun sanovan. Kohtauksen jälkeen en todellakaan muista mitä asioita on ollu mielessä. Alkaa pyörryttää, huimata, silmiin sattua ja tekee vaikka mitä! Eli eräänlainen poissaolokohtaus tulee. Googlesta hain tietoa mutta tuli just vastaan vaan noita väsymys, pissihätä, jano jne..
Todella rasittavia nuo kohtaukset! Onneks niitä tulee aika harvoin. Pitää vaan alkaa tutkia netistä mitä kannattaa syödä ja mitä ei.
Meinasin jo pikku tyttönä saada sokeritaudin mutta se meni ohi jollain litkulla mitä juottivat sairaalassa. Meillä on jonkun verran suvussakin tätä... nämä oireilut alkoivat siis vasta kolmannen raskausaikana! Jokaisessa raskaudessa sokeriarvot on ollu kunnossa mutta munuaiset ovat laskeneet sokerin läpi pissinäytteeseen. Aina oli joko 1-4:llä plussalla. Luulin että imetysajan jälkeen häviää lopullisesti nää mut eipä näköjään. Lopetin pari viikkoa sitten imetyksen joka kesti reilut 8kk.
Ei näin :(
siis sokeritaudin joko saa tai ei saa, ainakin 1-tyypin diabeteksen lapsena, eli se ei kyllä parane millään litkulla...
Nuo oireet voisivat minusta sopia enemmänkin epilepsiaan, kiertohuimaukseen tai ohimenevään aivoverenkiertohäiriöön (TIA). Voivat toki liittyä myös poikkeuksellisen alas laskevaan verensokeriin, varsinkin jos sokeritasot ovat yleensä yläkanttiset. Verenpainevaihtelu, varsinkin ortostaattinen hypotonia (verenpaineen lasku seisomaan noustessa) sopisi myös. Ohimenevät rytmihäiriöt (eteisvärinä eli flimmeri/sinustakykardia) voisivat myös selittää oireet.
Suosittelen kuitenkin odottelemaan sitä lääkäriä, ja jos oireet ovat pitkäkestoiset tai tulevat tihenevästi, niin hakeutumaan ensiapuun.
Tuo ei ole mitenkään mahdollista. Ilmeisesti sinulla on ollut matala verensokeri ja olet saanut sokerivettä.
Sokeritaudissa verensokeri on KORKEA.
epilepsialta sinun oireesi vaikuttavat.
En ole asiaan perehtyny sen kummemmin :)
-ap
varmaankin ainakin lisääntynyt janon tunne, väsymys - ainakin. diabes voi varmaan muuttua kakkostyypistä ykköstyypiksi? mua nimittäin janottaa ihan koko ajan - ei ole niinkään nälkä, vaan ihan hirvee jano. Dieabeteshän on periytyvä, mun tietääkseni. Biologisel isällä ykköstyypin ja mulla on ollut kakkostyypin ja huolettaa, että mulla saattaa olla nyt ykköstyyppi. Oireet voivat kuitenkin viitata ehkä muihinkin sairauksiin. esim. kilpirauhesen vajaa, tai liikatoimintaan. eikös kilpirauhasten toimintaa tarkiseta jollain verikokeilla? Miksi kilpirauhsen verikokeita kutsutaan?
Nuo oireet olivat minulla eikä silti sokeritautia.