Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ystävät ja perhe hylkäävät

Vierailija
06.06.2021 |

Perhe: siskontyttö pääsi ylioppilaaksi. Koska mitään kutsua ei kuulunut niin oletin, että pitävät koronan vuoksi juhlat ihan oman perheen kesken ja lähetin tytölle kirjekuoren. Sitten eilen illalla katselin IG-storiesista, että siellähän olivat olleet veljeni perheineen ja molemmat vanhempani. Eikä mitään kuvaa edes ylioppilaasta tullut vaikka perheen WhatsApp-ryhmään. Eikä siellä ollut mitään kutsuakaan, katsoin uudestaan, että en vaan ole jättänyt lukematta.

Ystävät: meillä on ollut jo kauan sellainen neljän ryhmä, minne 2 on tullut minun kauttani kun kaikilla on sama harrastus. 3-4 vuotta olemme tavanneet aina yhdessä. Pari viime kuukautta ovat tavanneet ilmeisesti kolmistaan, koska kaikkien somet ovat täynnä hehkutusta, että olipa kiva ilta näiden kavereiden kanssa.

Kuulostaa ehkä säälittävältä, mutta olen todella surullinen, etenkin siitä, että yo-juhliin kutsuttiin kaikki muut paitsi minut. Olisin tietenkin mennyt, jos olisi kutsuttu.

Uskallanko kysyä suoraan, että miksi minua ei kutsuttu? Puhuisitteko kavereille, että tunnen jääväni ulkopuoliseksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta olemasta lokki.

Vierailija
2/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin yo-juhliin kutsuttiin lehti-ilmoituksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta olemasta lokki.

Miten saat sen käsityksen, että olisin lokki?

Ap

Vierailija
4/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut todella tarkka kaikesta koronaohjeistuksesta? Itse en kutsu ihmisiä, joiden teidän olleen yli vuoden koronakaranteenissa omissa kodeissaan; en pysty tarjoamaan riittävän koronaturvallista kahvitilaisuutta.

Vierailija
5/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaisin ensimmäiseksi, toimiiko puhelimeni oikein niin että kaikki viestit todella tulvat siihen perille. Viime viikon torstaina oli samantapainen tilanne, kun tapaaminen peruutettiin WhatsApp -ryhmässä ja siitä huolimatta yksi oli mennyt tapaamiseen ja ajanut sitä varten turhaan kymmeniä ajokilometrejä. Ei ollut saanut/huomannut viestiä.

Vierailija
6/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kutsuisi maskeista tai rokotteista kieltäytyjiä, olisiko tästä kyse?

Vierailija
7/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ystäväpiirissäni olen sulkenut pois henkilöt, joiden kyydityksen joudun järjestämään ilman korvausta-koska minulla on auto. Jotkut luulee että auton käyttö on ilmaista.

Vierailija
8/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut todella tarkka kaikesta koronaohjeistuksesta? Itse en kutsu ihmisiä, joiden teidän olleen yli vuoden koronakaranteenissa omissa kodeissaan; en pysty tarjoamaan riittävän koronaturvallista kahvitilaisuutta.

Suhtautumiseni koronaan on melko neutraali. Noudatan ohjeistuksia, mutta en yliampuvasti. En ole kieltäytyjä, olen saanut jo yhden rokotteen enkä toisaalta ole mikään hysteerikkokaan.

Ap

Vierailija
9/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistaisin ensimmäiseksi, toimiiko puhelimeni oikein niin että kaikki viestit todella tulvat siihen perille. Viime viikon torstaina oli samantapainen tilanne, kun tapaaminen peruutettiin WhatsApp -ryhmässä ja siitä huolimatta yksi oli mennyt tapaamiseen ja ajanut sitä varten turhaan kymmeniä ajokilometrejä. Ei ollut saanut/huomannut viestiä.

Kyllä pitäisi toimia ihan normaalisti.

Ap

Vierailija
10/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa ystäväpiirissäni olen sulkenut pois henkilöt, joiden kyydityksen joudun järjestämään ilman korvausta-koska minulla on auto. Jotkut luulee että auton käyttö on ilmaista.

Minulla on kyllä ihan oma auto. Ei tarvitse kenenkään viedä tai tuoda minnekään.

Ap

Vierailija
11/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapauksessasi soitaisin siskolle ja kysyisin: Enkö kuulu enään tähän perheeseen? SOITA ap ja tsemppiä sulle.

Vierailija
12/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin yo-juhliin kutsuttiin lehti-ilmoituksella.

meilläpäin  kiertävä parturi-välskäri kertoi eteenpäin jos juhlat tiedossa.

Vierailija
13/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on harhainen syysi olla kutsumatta rokotteesta kieltäytyä?

Eihän Suomessa sosiaalista pisteytystä harrasteta!

Faktojen valossa rokotettu suojaa vain itsensä vakavammalta tautimuodolta joten miten perustelet moisen hullutuksen 😂

Vierailija
14/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut jo yhden rokotteen.

Ap

Vierailija
15/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää. Itse eroaisin molemmista wa ryhmistä ja jatkaisin elämääni. Jos kysyvät miksi lähdin ryhmistä, kertoisin. Mutta tuskin kysyisivöt; selvästi tietoinen ratkaisu ollut kummallakin porukalla.

Vierailija
16/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla että on haluttu pitää pienet koronaturvalliset juhlat vaikka vain isovanhempien kanssa mutta jotkut ovat sinne tuppautuneet puoliväkisin?

Miehen sisko on ollut korona-aikaan ihan mahdoton, vakuuttaa aina että ei he ketään kutsu ja siellä on ollut puoli sukua. Suoranaisesti valehdellut että siellä on vain mummi ja sitten on ollut 20hlöä. Varmasti änkeäisi katraan kanssa kaikkiin sukujuhliin kun ei mitään ole piitannut koko aikana.

En ole hysteerikko mutta ärsyttänyt kun ei kunnioita toisten toiveita että ei sukukokoontumisia nyt

Vierailija
17/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan, mutta kysy siskontytöltä. Meillä tapahtui ihan sama ja siskonpoika oli asiasta aika vihainen, sillä olen hänen kanssaan läheinen ja luuli etten välitä tulla. Ai, miten oli makoisaa lueskella siskon pahoitteluja ja selityksiä ja joista ehkä uskottavin oli se ettei hän muistanut tarkistaa lähtivätkö kaikki kutsut kaikille.  Ainakin huolehtivaiset vanhemmat nolostuvat, jos oma lapsi tinkaa vastausta ja kyse on ollut lapselle tärkeästä päivästä.  Lapsia ei enää tuossa iässä tarvitse säästää elämän realiteeteilta suvun asioita koskien.

Jos vanhat kaverini juhlisivat vain keskenään en välittäisi. Usein kyse on siitäkin, että minulla on jo ihan muuta tekemistä ja vanhat harrastekaverit eivät enää antaisi elämäni mitään lisäarvoa. Tottakai se on surullista ja harmittaisi hetken, mutta yksi ovi sulkeutuu ja toinen aukenee. Siihen en jymähtäisi.

Vierailija
18/18 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin kyllä siskolta asiaa. Onko veljesi lakin saaneen kummi tms.? Siltikin olisi kyllä kohteliasta ilmoittaa muulle lähisuvulle, että kutsutaan koronan vuoksi vain kummit ja isovanhemmat. Mutta joka tapauksessa, kysy ihmeessä mikä on homman nimi.

Tuo kaveriporukasta ulos jääminen on inhottavaa. Yrittäisin varmaan jonkin aikaa itse olla aktiivisempi, pitää yhteyttä ja sopia tapaamisia. Jos huomaat, että selvästi välttelevät seuraasi, voi asiasta varmaan kysyä heiltä suoraan jos olette olleet oikeasti läheisiä aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi