Keltaisia ulkokukkia, jotka soveltuu ruukkuistutukseen
Luetelkaapas tällaisia! Markettaa on ollut monena vuotena ja ajattelin kokeilla jotain muutakin. Orvokkia kai löytyy keltaisena? Olen vasta 23-vuotias ja vähän tietämätön kukka-asioista.
Kommentit (16)
Krysanteemi, tähtisilmä l. sääkukka
Tuhohyönteisiä on mm. kempit, kirpat, punkit, jauhiaiset ja ripsiäiset.
Miljoonakello. Daalia. Saako petuniaa keltaisena?
Ehdotan myös keltaista samettikukkaa. Helppohoitoinen, kestää kuivuutta, kukkii pakkasiin saakka. Nypit vain kukkineet kukat pois. (Niistä kukkineista saat siemeniä seuraavaksi kesäksi, jos haluat. )
Huovinkukka itsellä joka kesä. Million suns englanniksi, se kuvaa kukkaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan myös keltaista samettikukkaa. Helppohoitoinen, kestää kuivuutta, kukkii pakkasiin saakka. Nypit vain kukkineet kukat pois. (Niistä kukkineista saat siemeniä seuraavaksi kesäksi, jos haluat. )
Mutta etanat rakastavat niitä, ikävä kyllä.
Orvokki ja miljoonakello ovat helppohoitoisia ja säänkestäviä.
Keltainen petunia. Petunia on ihana kukka, joka kukkii koko kesän.
Myös auringonkukka sopii ruukussa kasvattamiseen. Olen kasvattanut niitä parvekkeella siemenestä asti itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta etanat rakastavat niitä, ikävä kyllä.
Olen 57vuotias, hoitanut pihaani 30vuotta. En koskaan ole yhtään etanaa nähnyt puutarhassani. Asun Vantaalla, Metsolassa.
Samettikukka ja kääpiösamettikukka. Karkoittavat myös tuholaishyönteisiä