Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntevatko aspergerit häpeää?

Vierailija
05.06.2021 |

Tai tuntevat, mutteivat osaa sanottaa sitä tunnetta? Vaikuttaako ikä ja sukupuoli?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottaminen on vaikeaa, e!!ei ole Toivo Kärki, Juice tai Vexi Salmi.

Vierailija
2/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöstä mutta kuvittelisin että tuntevat mutta yrittävät peittää sen, koska eivät halua menettää kasvojaan. Joskus se häpeän tunne voi olla niin paha että siitä passivoituu ja masentuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja edrllämainitutkin ovat varsin paskoja.

Vierailija
4/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juice ainakin taisi olla assi

Vierailija
5/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu henkilöstä mutta kuvittelisin että tuntevat mutta yrittävät peittää sen, koska eivät halua menettää kasvojaan. Joskus se häpeän tunne voi olla niin paha että siitä passivoituu ja masentuu.

Näkyykö häpeä muka aina naamasta ja miksi pitää hävetä häpeää?

Vierailija
6/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on nuorilla tavisnaisilla?

Vierailija
7/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten PITÄISI hävetä??

Sitä, ettei pukeudu/"kaunistaudu(?!)" trendikkäästi?

Sitä, että kodissa/arjessa on tärkeää eri asiat, kun muilla keskiverto tallaajilla?

Sitä, että viihtyy itsekseen?

Sitä, että mahdollisesti tarvitsee apua/ohjausta "muille" tavallisiin/ itsestäänselviin arkisiin asioihin?

Sitä, että on erityismielenkiinnon kohteita/ lahjakkuuksia?

Vierailija
8/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeävätkö koska käyttäytyvät eri tavalla ja eri kasvojen ilmeet kuin neurotyypillisillä? Etenkin jos niistä kiusataan tai mainitaan?

Vierailija
9/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aspergerin oireyhtymä. Itse ainakin tunnen ja osaan nimetä kaikki tunteeni. Harvoin niitä kuitenkaan myönnän tai niistä puhun ääneen.

Vierailija
10/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä perustuu menneisyyteen jota ei ole olemassa. Häpeälle ei ole loogista pohjaa.

Vierailija
11/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aspergerin oireyhtymä. Itse ainakin tunnen ja osaan nimetä kaikki tunteeni. Harvoin niitä kuitenkaan myönnän tai niistä puhun ääneen.

Eli suorasanaisuus ei päde tunteiden ilmaisuun heillä?

Vierailija
12/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeääkö aspergerit diagnoosian ja ymmärtävät olevansa erilaisia ja haluaisivat etteivät pistä silmään, muttei voi sille mitään? Yritän vaan päästä heidän ajatusmaailmaan

Vierailija
13/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös herkkä aistimaan toisten tunteita ja hyvä tunnistamaan. Siksi ihmettelenkin, että miksi minulla se on?

Olen kyllä aika erakkoluonteinen ja sosiaalista pelkoa on. Samoin rakastan rutiineja ja silmiin katsominen on kiusallista.

Kai tämä sitten riittää siihen?

T. Sama

Vierailija
14/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aspergerilta kysytä miltä joku asia tuntuu. Niiltä kysytään mitä ajattelet siitä.

Vierailija
15/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös herkkä aistimaan toisten tunteita ja hyvä tunnistamaan. Siksi ihmettelenkin, että miksi minulla se on?

Olen kyllä aika erakkoluonteinen ja sosiaalista pelkoa on. Samoin rakastan rutiineja ja silmiin katsominen on kiusallista.

T. Sama

En oikeastaan ole suorasanainen juuri missään asiassa pikemminkin päinvastoin.

Kai siihen vaikuttaa niin oma luonne.

T. Sama taas

Vierailija
16/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan miespuoliset eivät vaikuta tuntevan

Vierailija
17/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama

Oletko mies vai nainen? Minkä ikäinen? Miksi silmiin katsominen on kiusallista vai ahdistaako se?

Vierailija
18/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aspergerilta kysytä miltä joku asia tuntuu. Niiltä kysytään mitä ajattelet siitä.

Miksi? Ei ne kuitenkaan mitään tunnevammasia ole?

Vierailija
19/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän, kun yritän olla normaali enkä onnistu siinä. Vielä enemmän häpeän, kun yritän olla normaali ja LUULEN onnistuneeni siinä ja kuulen jälkikäteen puhuttavan siitä, että olen sanonut/tehnyt jotain väärää.

Vierailija
20/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama

En oikeastaan ole suorasanainen juuri missään asiassa pikemminkin päinvastoin.

Kai siihen vaikuttaa niin oma luonne.

T. Sama taas

En minäkään ole, kun sellainen ei saa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi