Onko 36-vuotiaalla naisella toivoa saada parisuhde?
En ole täysin kokematon, sillä minulla on ollut 3 eri miehen kanssa seksiä, ja noista viimeisimmän kanssa pitkäaikainen seksisuhde (joka vielä jatkuu). Mutta parisuhteessa en ole koskaan ollut. En ole koskaan seurustellut, edes teini-iän seurustelujuttua minulla ei ole ollut.
Olen normaalipainoinen, työssäkäyvä, asun kaupungissa vuokra-asunnossa, olen savuton, käytän alkoholia kohtuudella (muita päihteitä en ole koskaan edes kokeillut), ei ole lemmikkejä (tosin olen eläinrakas). Haaveenani on mm. matkustelu.
Kommentit (52)
Olen ikäisesi ja mulla on 10 vuotta nuorempi mies. Joten on hyvin mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Yli viiskymppisille unelmapuoliso.
Ei nyt nennä tähän. Jokainen tietää, että ei ole oikeasti mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos sinulla on lapsia jokaisen niiden 3 edellisen miehen kanssa, niin silti löydät neljännenkin miehen. niin epätoivoisia suomalaiset miehet ovat. arvostusta et silti saa yh:na.
Unohtui mainita oleellinen seikka, eli minulla ei siis ole lapsia.
Ap
Vielä oleellisempaa on, onko niitä vielä aikomus hankkia?
Ei ole erityisenä haaveena, mutta ei täysin poissuljettu vaihtoehtokaan.
Ap
Liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se seksisuhde niin kauheasti parisuhteesta eroa, ellei se touhu mene tyyliin ilmestyt miehen oven taakse, panette ja menet heti takaisin kotiisi.
No just noinhan se panosuhde toimii. Ysärillä (kun panosuhteista ei vielä oikeastaan puhuttukaan) onnistui moni nuori kokemattomuuttaan kuvittelemaan, että tuollainen hyväksikäyttö on ainakin jonkinlainen lupaavasti orastava parisuhdekin..
Ja joo, voi se mennä niinkin päin että mies tulee sun luo, panette ja that's it.
No jaa. Toivoa tietty aina on, mutta mikä oikeasti on sen todennäköisyys että nyt löytyy "viime metreillä" löytyy parisuhde kun ei kerran sellaista ole kohdalle osunut pariin vuosikymmeneen.
Lisäksi tuollaisissa panosuhteissa saa herkästi niin vinksahtaneen kuvan miehistä/ihmissuhteista/seksistä ettei sitä ole ihannekumppani oikein kenellekään täysipäiselle ja mitään katkeroitunutta "kilttistä" tai vaihtoehtoisesti eltaantunutta häntäheikkiä ei taasen kannata edes harkita lapsensa isäksi.
Ei siis ainakaan kannata henkeään pidätellen odotella tuurin kohdalle osumista.
Avauksen perusteella ap:n ainoa toive parisuhteesta on matkustelu?
Olen noin 40 vuotias, enkä ole eläessäni ollu parisuhteessa, naisen kanssa. Olen kyllä useammankin kerran tapaillut ja treffaillut eri naisia. Pidän mahdollisena, että vielä joskus elän ja olen parisuhteessa. Mutta olen myös oppinut "jo" nautimaan ja iloitsemaan (iki)sinkkuudestani. - En ainakaan hirttäydy ajatukseen, että parisuhde olisi aina yksinomaisesti parempi vaihoehto kuin elo sinkkuna. - Miksi olisi?
En tilannetani erityisesti mainosta mutta en toisaalta keilläkään, jos joku kysyy. - Silläkin riskillä, että tiedän kyllä, että jos kerron rehellisesti, että olen ollut aina sinkku, niin se on asia, joka voi herättää joukon ennakkoluuloja ja kysymyksiä. Ikäänkuin omaisia, jotain hyvin negatiiviseksi mielletyjä seikkoja, jollei ole tiettyyn ikään elänyt ja ollut parisuhteessa. - Ennnen kuin joku kysyy, niin en ole homoseksuaali, en erityisen uskovainen, en edes asu erityisen syrjässä. -Niin ja asetun varmaan monen muunlailla, jos kysyään olenko intro vai eksovertti. Ja kyllä - kyllä elämässäni on ja on ollut onneksi muita läheisiä ihmsissuhteita, jotka ova merkinneet eri elämänvaiheessa minulle aina paljon.
Toki välillä minulla on ja on ollut kausia ja hetkiä, jolloin olen toivonut halunnut tai paremmin edelleen tosinaan toivosiin ja haluaisin enemmänkin olla parisuheessa kuin sinkkuna.
Ja totta kai, jos potenttiaaline kumppani osuisi kohdalleni, niin varmasti haluaisin elää ja olla hänen kanssaan enemmän parisuheessa kuin jatkaa eloani sinkkuna.
Mutta koska sellainen ei ole juuri olemassa oleva mahdolloisuus, niin yritän iloita tai ainakin olla enimmäkseen tyytyväinen sinkkuelooni.
Yhä useammin käy mielessä, että mitä oikeastaan menettäsin, jos eläisin loppuikänikin sinkkuna?
Miksi joilleikin on mahdoton ajatus, että ihan ns. tolkun ihminen sukupuoleenkatsomatta voisi olla vailla kokemusta parisuhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos sinulla on lapsia jokaisen niiden 3 edellisen miehen kanssa, niin silti löydät neljännenkin miehen. niin epätoivoisia suomalaiset miehet ovat. arvostusta et silti saa yh:na.
Ap
Ap
Liian vanha.
Ei ole nykypäivänä ollenkaan epätavallista, että nainen 36-vuotiaana, tai vielä vanhempana, saa esikoisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se seksisuhde niin kauheasti parisuhteesta eroa, ellei se touhu mene tyyliin ilmestyt miehen oven taakse, panette ja menet heti takaisin kotiisi.
No just noinhan se panosuhde toimii. Ysärillä (kun panosuhteista ei vielä oikeastaan puhuttukaan) onnistui moni nuori kokemattomuuttaan kuvittelemaan, että tuollainen hyväksikäyttö on ainakin jonkinlainen lupaavasti orastava parisuhdekin..
Ja joo, voi se mennä niinkin päin että mies tulee sun luo, panette ja that's it.
Moni kuitenkin viettää enemmänkin aikaa yhdessä ja uskottelee toisilleen&itselleen, että kyseessä on vaan joku panosuhde. Ilmeisesti sen tunnustaminen, että tässä ollaankin nyt melko vakavahkosti yhdessä aiheuttaisi jonkinlaisen henkisen romahduksen.
Yli 30v naiset ovat aika pahassa asemassa näillä markkinoilla... :/
Av on viimeinen palsta missä tuollaista kannattaa kysyä. Täällä kaikki on yksioikoista ja mustavalkoista. Olet aiiiiiiiiiiivan liian vanha kelpaamaan enää kellekään miehelle mistään perheen perustamisesta puhumattakaan. Nyt kuule unohdat kaikenlaiset harhakuvitelmat, vedät jo ne mummotohvelit jalkaan ja alat viettää vanhanpiian päiviä. Et vilkaisekaan miehiin päin!
Vakavasti puhuen, kyllä on toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni 30+ vuotias nainen pärjää erinomaisen hyvin ilman kumppania ja elää monin avoin hyvää sinkkuelämää. - Toki paineita voi alkaa kasautua jos haaveilee ja unelmoi useasmmasta omasta biologisesta lapsesta, ellei, niin mikä ongelma? _ Mistä paineita? - Sen sijaan samanikäisillä miehillä...no kauniisi sanottuna kohaano ongelmaa pukkaa....
Vierailija kirjoitti:
No huonommassa kuin alle 30-vuotiaat mutta en sanoisi että "aika pahassa". Joillekin ihmisille maailma on mustavalkoinen eli sinulla voi olla vain joko hyvät tai huonot tsäänssit parisuhdemarkkinoilla. Mitään välimuotoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Liian vanha.
Ei ole nykypäivänä ollenkaan epätavallista, että nainen 36-vuotiaana, tai vielä vanhempana, saa esikoisensa.
Mahdollisuuksia saada lapsia on kyllä 50-vuotiaaksi asti, mutta todennäköisesti se vaatii hedelmöityshoitoja ja lahjamunasoluja. 47 taitaa olla hoitojen yläraja.
Ongelma on se, että tolkun miehiä ei löydy yleensä enää vapaana yli 35-vuotiaissa miehissä. Miehen leskeytyminen on ainut tapa. Mutta kannattaa katsella nuorempia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Moni 30 vuotias nainen (tai mies) ei edes koe tarvetta saati halua asettua "parisuhde markkinoille", vaan nautiskelevat ja iloitsevat ja tai ovat vain yksinkeraisesti enimmäkseen tyytyväisiä sinkkuelämäänsä; eivät he ainakaan aktiivisesti metsäsä tai hae yhtään ketään kumppanikseen. Toisaalta he eivät myöskään eriyisemmin vastustelekaan ja estele jos sopiva kumppaniehdokas tulee kohdalle, mutta kuten sanottu ennen kaikkea he eivät aseta oman elonsa mielekkyyden olevan kiinni yksinomaisesi siitä, ovatko he parisuhteessa, vai eivät. - Miksi ihmeessä niin tekisivät? - Olkoonkin, että toive ja halu elää ja olla parisuhteessa Sen yhden ja Erityisen kanssa on myös hyvin yleisinhimillinen.
Sinkkumies
Jos pitää kysellä asiasta vauvapalstalla niin vastaus on ettei ei ole enää toivoa. Sellaisilla 36-vuotiailla jotka eivät asiasta jatkuvasti tänne spämmää on enemmän toivoa koska he olivat paikalla kun järkeä jaettiin. Ap selkeesti myöhästyi.
Vierailija kirjoitti:
Näin 5-kymppisenä miehenä voisin hyvinkin ajatella ryhtyväni suhteeseen reilustikin päälle 3-kymppisen naisen kanssa, mikäli nykyinen suhteeni syystä tai toisesta päättyisi eroon. Tosin lapsia en tämän ikäisenä enää alkaisi tekemään.
Kyllä tuon ikäisen pitäisi satsata itseensä oikein kunnolla ettei jää parisuhdemarkkinoilla taakse. Yleensä sinkkunaiset jotka ovat 18-23-vuotiaita ovat kuumaa kamaa miesten keskuudessa mutta jos on jo 36-vuotias niin se on jo auttamatta liian vanha ja ehkä jo mielenkiinnotonkin. Onko sellaista asiaa mikä kiinnostaisi sinua miehissä, meikkaatko, onko hyvä kroppa jne? valitettavasti ulkonäkö on aika tärkeä seikka. Saatan kuulostaa pinnalliselta mutta monet miehet sitä vaativat, huoliteltua ulkonäköä.
Tolla asenteella sun ei onneksi tarvitse pelätä, että joku harrastaisi kanssasi seksiä ja pilaisi siten katkeran neitsytmiehen. Olet jo pilalla.