Ylioppilasjuhlien pukukoodi vieraille
Saako olla täyspitkä mekko vieraalla?
https://www.aliexpress.com/item/32872441682.html
Kommentit (10)
Näin mäkin olen ajatellut, mutta näin joukon ylioppilaita matkalla koululle ja kaikilla heistä oli lyhyt mekko päällä. Aloin miettimään, että onko tämä nykyajan tyyli...
ap
Vierailija kirjoitti:
Näin mäkin olen ajatellut, mutta näin joukon ylioppilaita matkalla koululle ja kaikilla heistä oli lyhyt mekko päällä. Aloin miettimään, että onko tämä nykyajan tyyli...
ap
Nyt on pitkiä ja lyhyitä mekkoja. Kaikki käy.
Ei missään tapauksessa. Yo-juhlat ovat perhejuhla ja päivätilaisuus johon tullaan vierailuasussa. Se on naisilla lyhyt leninki tai juhlava housupuku. Kangas saa olla melko juhlavaa, samoin kengät ja laukku ja korut juhlavia. Ei kuitenkaan strassia eikä glitteriä vaatteisiin. Mitään liian lyhyitä ja avoimia coctailmekkoja ei pidä laittaa vaan asun tulee olla siisti ja arvokas.
Olen 5-kymppinen nainen ja minulla tulee olemaan Gery Weber -merkkinen hihaton pellavavainen kotelomakko ja samaa kangasta oleva jakku. Äidin lyyra kuuluu myös laittaa jos on oikeus käyttää sitä.
Ei liian lyhyttä mekkoa. Sukkahousut naisille!
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Outo ajatuskin että tultaisiin paljain säärin. Ja naiset ja miehetkin muistakaa että kenkiä EI riisuta. Ne kuuluvat asuun ja ne pidetään jalassa koko juhlan ajan.
Liian lyhyet ja avonaiset mekot ovat muutenkin no-no ihan kaikenikäisillä.
Pitkän mekon kanssa ei tarttis käyttää sukkiksia...
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa. Yo-juhlat ovat perhejuhla ja päivätilaisuus johon tullaan vierailuasussa. Se on naisilla lyhyt leninki tai juhlava housupuku. Kangas saa olla melko juhlavaa, samoin kengät ja laukku ja korut juhlavia. Ei kuitenkaan strassia eikä glitteriä vaatteisiin. Mitään liian lyhyitä ja avoimia coctailmekkoja ei pidä laittaa vaan asun tulee olla siisti ja arvokas.
Olen 5-kymppinen nainen ja minulla tulee olemaan Gery Weber -merkkinen hihaton pellavavainen kotelomakko ja samaa kangasta oleva jakku. Äidin lyyra kuuluu myös laittaa jos on oikeus käyttää sitä.
Pellava rypistyy, kierrän kaukaa ko. materiaalin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Outo ajatuskin että tultaisiin paljain säärin. Ja naiset ja miehetkin muistakaa että kenkiä EI riisuta. Ne kuuluvat asuun ja ne pidetään jalassa koko juhlan ajan.
Liian lyhyet ja avonaiset mekot ovat muutenkin no-no ihan kaikenikäisillä.
Meillä meni aikoinaan parketti pilalle, kun eräs vieraista käveli sisällä piikkikorkoisilla kengillään. Aivan kuin naulalla olisi isketty kuoppia. Koivuparketti ja painava vieras.
Päiväjuhliin laitetaan yleensä jotain muuta kuin kokopitkää iltapukutyylistä mekkoa, mutta tavat vaihtelevat. Muutama vuosi sitten ylioppilailla oli järjestään pitkiä mekkoja. Vieraiden pukeutumisen ei saisi varastaa huomiota juhlakalulta.
Eiköhän ylppäreissä saa olla mitä tahansa siistiä ja asiallista.