Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kädet karheat paljosta käsienpesusta? Tässä ollaan nyt puolitoista vuotta pesty käsiä

Vierailija
05.06.2021 |

Minulla on oikea käsi karhea ja siinä on hiukan valkoista pinnalla, ilmeisesti vain kuolleita ihosoluja näkyvissä. Muistan, kun olin pieni ja joillakin aikuisilla oli karheat kädet. Mahtaneeko tuo karheus lähteä miten pois?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut muutosta. Olen aina pessyt käteni 1-4 krt/päivä riippuen miten likaantuvat.

Vierailija
2/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut muutosta. Olen aina pessyt käteni 1-4 krt/päivä riippuen miten likaantuvat.

Nytpä pestään jopa kymmenen kertaa päivässä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kahdesti, lähtenyt pois sillä, että olen laittanut kosteusvoidetta käsiin.

Vierailija
4/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesu on vähentynyt, kun on niin paljon vain kotona ja etätöissä. Olen aina pessyt kädet tullessani ulkoa sisälle tai vaikka toimistolle aamulla, ennen kuin alan laittaa ruokaa tai syömään jne. Olen kyllä huomannut, että moni ei tee niin.

Iän myötä iho kuivuu monella ja silloin pitää rasvata käsiä. Varsinkin kum ilma on kuivaa, ihokin kuivuu. Itse olen huono rasvaamaan käsiä, mutta kotona pidän aina sellaisia käsisaippuoita, jotka eivät kuivata käsiä.

Vierailija
5/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rasvaan käsiäni yhtä ahkeraan kuin pesen, muuten iho kuivaa.

Vierailija
6/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pandemian ajan kotona Doven saippuaa eli joissa on mukana kosteusvoidetta, niin ei itse pesu kuivata niin paljon. Ja mahdollisimman tuhdit käsivoiteet, joita yleensä tarvitsee vain sydäntalvella, olleet koko ajan käytössä.

Valkea karheus on kuollutta ihosolukkoa, jonka saa pois kuorimalla. Jollei sinulla ole kasvojen- tai vartalonkuorintavoidetta, mitä käyttää, voit käyttää keittöstä kahvinpuruja tai sokeria. Sokerista ja öljystä saa kosteuttavan kuorinnan!

Kasvojakin kosteutetaan kerrostamalla tuotteita, kuten kosteuttavaa kasvovettä/hoitonestettä, seerumia ja kasvovoidetta lukitsemaan kaikki tuo kosteus. Hemmottele käsiäsi samalla tavoin kuorinnan jälkeen. Tähän voi yksittäisinä kertahoitoina käyttää ihan hyvin kasvotuotteita sen tuhdin käsivoiteen alle.

Vierailija
7/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytpä pestään jopa kymmenen kertaa päivässä. ap

En minä pese. Ehkä juuri noin 4-5 krt päivässä. Riippuen vähän päivästä. Kädet on suht hyvässä kunnossa. En ole sairastanut kahteen vuoteen.

Vähennä pesua niin kädet paranee.

Vierailija
8/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole muuttanut käsienpesua mitenkään. Olen aina pessyt käsiä silloin kun se on aiheellista. Esim. aina kotiin tullessa ja ennen ruoanlaittoa. On tullut huomattua, ettei monet ihmiset tuota tee. Ei mikään ihme jos taudit leviää.

Vierailija
9/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Käytän aina kaiken käsienpesun jälkeen käsivoidetta, käteni tuntuvat ihan hirveiltä ilman sitä. Olen töissä apteekissa ja saan ostaa tuotteita -30% ja välillä teemme myös henkilökunnan kanssa noin tukkuhintaisia henkilökuntatilauksia. Sen takia raaskin koko ajan käyttää markkinoiden parhaimpia käsivoiteita, hinnasta riippumatta.

Vierailija
10/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Käytän aina kaiken käsienpesun jälkeen käsivoidetta, käteni tuntuvat ihan hirveiltä ilman sitä. Olen töissä apteekissa ja saan ostaa tuotteita -30% ja välillä teemme myös henkilökunnan kanssa noin tukkuhintaisia henkilökuntatilauksia. Sen takia raaskin koko ajan käyttää markkinoiden parhaimpia käsivoiteita, hinnasta riippumatta.

Minkä koet markkinoiden parhaaksi käsivoiteeksi? ap

Vierailija
11/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, en ole muuttanut käsienpesua mitenkään. Olen aina pessyt käsiä silloin kun se on aiheellista. Esim. aina kotiin tullessa ja ennen ruoanlaittoa. On tullut huomattua, ettei monet ihmiset tuota tee. Ei mikään ihme jos taudit leviää.

Äläpäs päde siellä. Minä olen huomannut, miten käsiään kaikkina aikoina pesevät eivät osaa nyt pandemia-aikana pestä käsiään kunnolla. Tuskinpa vaahdotat käsiäsi vähimmäisaikaa 20 sekuntia ja kuivaat täysin kuiviksi asti ennen kuin jatkat puuhias. Mitä olen nyt tarkkaillut julkisissa vessoissa käyviä ihmisiä, niin käsiä ei todellakaan pestä kunnolla.

Mutta pesemällä ne riittämättömästi ihminen saa jeesusteltua sinun laillasi toimivansa oikein.

Mistäkö tiedän, ettet pese käsiäsi tarpeeksi kauaa? Apple watchissani on sovellus, joka tunnistaa kun käsiä alkaa pestä ja laskee alaspäin nolllaan ja värisee, kun olet pessyt 20 sekuntia. Joskus epähuomiossa huomaan, etten saa 20:kään sekuntia täyteen, ellen erikseen muista pitkittää pesua. Ja minä sentään pesen käteni keskimääräistä huolellisemmin nyt, kun siihen on syytä. Siis pandemian takia. Muina aikoina se on täysin turhaa ja ihan pellejen hommaa. Ja varsinkin se on, että kädet pestään nopeasti ja kuivataan huonosti.

Vierailija
12/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun pesemään myös töissä vähän väliä. Tummelia käsiin ja puuvillahanskat yöksi, on ollut ainoa toimiva konsti pitää käden kunnossa tällä rasituksella. 

Vierailija
13/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

La Roche-Posayn Cicaplastin.

Neutrogenan norweigian formula on toinen, noin puolet halvempi mutta yhtä hyvä teholtaan, mutta tuon La Roche-Posayn ihotuntuma on lisäksi silkkinen ja ihana.

Molemmat siis rasvaavat hyvin sekä pystyt jatkamaan hommia niiden levittämisen jälkeen nopeasti.

Vierailija
14/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä rasvaa. Välillä voi käyttää myös desinfiointiainetta- osta semmoista, missä on glyserolia, se kosteuttaa käsiä, niin ei kuivu niin paljon.

Vierailija
15/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rasva kosteisiin käsiin.

Vierailija
16/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kädet ovat jo kunnolla kuivat, sellaiset vesipitoiset, kevyet ja nopeasti kuivuvat voiteet eivät auta. Ne sopivat ennemmin ylläpitoon.

Itse laitan jotain oikein rasvaista käsivoidetta käsiin useaksi tunniksi tai koko yöksiä, päälle puuvillahanskat. Tällä menettelyllä pysyy taas kädet hyvinä pitkään. Viime talvena tein tuon muutaman kerran, kun huoneilma oli kuivimmillaan. Nyt on ole käsiä rasvannut pariin kuukauteen. Pesen kädet ihan vanhojen suositusten mukaan. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka eivät pese käsiään tultuaan ulkoa sisälle.

Vierailija
17/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut karheat kädet. En ole kyllä pandemian takia muuttanut käsihygieniakäytäntöjäni mitenkään, kammottava ajatus, että normaali käsihygienia on aivan uusi juttu niin monelle.

Vierailija
18/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne kuivaa. Pandemia+vaippaikäinen lapsi on lisännyt käsipesukertoja. Joskus laskin pesseeni kädet neljästi jo ennen aamuyhdeksää.

Vierailija
19/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun käsien pesu mihinkään ole muuttunut. Pesen kädet vessan jälkeen, jossa tulee käytyä useamman kerran päivässä, ennen ruoanlaittoa tai syöntiä, eli viisi kertaa päivässä vähintään ja lisäksi vielä kotiin tullessa töistä, kaupasta ymv. Toki nämä pesut usein yhdistyvät. Kuopsuttelen myös päivittäin puutarhassa ja hoidan eläimiä, joten kädet ovat usein ihan näkyvästi likaiset ja niitä pitää pestä. En ole ikinä laskenut käsien pesu kertoja, mutta tuleehan niitä useita päivässä! Mitään korona-lisää mulla ei käsienpesuun ole tullut. Käteni voivat ihan hyvin, toki ovat tottuneet kovaan kulutukseen eivätkä pienistä hätkähdä.

Vierailija
20/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs päde siellä. Minä olen huomannut, miten käsiään kaikkina aikoina pesevät eivät osaa nyt pandemia-aikana pestä käsiään kunnolla. Tuskinpa vaahdotat käsiäsi vähimmäisaikaa 20 sekuntia ja kuivaat täysin kuiviksi asti ennen kuin jatkat puuhias. Mitä olen nyt tarkkaillut julkisissa vessoissa käyviä ihmisiä, niin käsiä ei todellakaan pestä kunnolla.

Mutta pesemällä ne riittämättömästi ihminen saa jeesusteltua sinun laillasi toimivansa oikein.

Mistäkö tiedän, ettet pese käsiäsi tarpeeksi kauaa? Apple watchissani on sovellus, joka tunnistaa kun käsiä alkaa pestä ja laskee alaspäin nolllaan ja värisee, kun olet pessyt 20 sekuntia. Joskus epähuomiossa huomaan, etten saa 20:kään sekuntia täyteen, ellen erikseen muista pitkittää pesua. Ja minä sentään pesen käteni keskimääräistä huolellisemmin nyt, kun siihen on syytä. Siis pandemian takia. Muina aikoina se on täysin turhaa ja ihan pellejen hommaa. Ja varsinkin se on, että kädet pestään nopeasti ja kuivataan huonosti.

Minä olen aina laulellut kahdesti paljon onnea vaan mielessäni. Enkä ole koronan takiakaan muuttanut rutiinia. Kyllä meitä käsiä peseviä on varmaan useampia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi