Onko yli 40v miehissä täysin raittiita?
Kommentit (40)
Juon ehkä kerran-pari vuoteen jotain jos liikun yksin kaupungilla. Tosin vähän turhalta on tuntunut muutama viimeisin kerta. Pitäisi kunnon lärvit vetäistä kerralla mutta kaipa tässä pitää keskittyä perheeseen jossa muutenkin tiukka tilanne (raha+terveys).
Sellainen olisi minun unelmieni mies 😊. Juon itsekkin todella vähän ja harvoin.
juu eipä tule kaljaa osteltua saatikka juotua. väkemiä ei koskaan ja viiniä silloin tällöin seuraksi
No o. Ehkä 1-5 kertaa vuodessa sillee pikkutunneille asti.
😁
Minä juon ehkä kerran vuodessa lasin viiniä tai yhden oluen. Tänä vuonna olen tähän mennessä juonut työmatkalla yhden oluen hotellihuoneessa noutoruoan kanssa. En kyllä näe, että itselleni olisi mikään ongelma, vaikka joisin hieman useammin eli asiaan ei liity mitään ideologiaa — ei vaan yksinkertaisesti ole tilanteita missä joisin.
M40
Totta kai on, enemmän varmaan kuin nuoremmissa.
Viimeeksi kännissä melkein 2v sitten, joskus otan muutaman oluen.
Tunnen kaksi, molemmilla juoppoisät. Eivät halua toistaa sitä mallia.
On kyl harvinaista.
Miksi se on niin tärkeää, ettei mies joisi ollenkaan tai juuri ollenkaan? Mikä toisen juomisessa häiritsee, ellei se ole suurkulutusta tai ongelmajuomista? Oletko itse alkoholisti tai onko läheisesi ollut? Just curious.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen olisi minun unelmieni mies 😊. Juon itsekkin todella vähän ja harvoin.
Missä kaikissa muissa asioissa miehen pitäisi toimia juuri samoin kuin sinä?
Minä juon vain vettä ja syön pääasiassa salaattia. Pituuteni on 180 cm ja painoni 57 kg. Kelpaako?
Joo exäni oli. Koko muutaman vuoden ajan kun tunnettiin, ei juonut kertaakaan mutta ei hän varsinaisesti absolutistikaan kuitenkaan ollut. Enemmän minä join kuin hän (pikkujouluissa ja kesäjuhlissa).
Kyllä, juon itseni kantamis kuntoon vain ~3krt/vk. Laskisin itseni käytännössä raittiiksi.
Tj43
Mun isä on ainakin. Ei ole ikinä juonut, nuoresta asti ollut absolutisti. Samanlainen tuli minustakin, kun en kotona oppinut siihen että alkoholi on joku normi. Ei edelleenkään kolmekymppisenä kiinnosta alkoholi, tai ole tullut tarvetta kokeilla.
Nyt kun vanhempani ovat 55+ ikäisiä, niin huomaa kyllä hyvin myös sen, miten paljon alkoholi ja tupakka vanhentaa ihmistä. Vanhempani näyttävät reilusti nuoremmilta kuin lähes kaikki samanikäiset ja yleensä heitä aina luullaan paljon nuoremmaksi. Kumpikaan ei ole juonut eikä polttanut ikinä, vaan olleet täysin raittiita. Äitini siskot, jotka aloittivat polttamaan ja juomaan 15-vuotiaana ovat nyt yli neljäkymmentä vuotta päihteitä käytettyään ihan järkyttävän paljon rupsahtaneempia ja ryppyisempiä kuin äitini. Tämän näkeminenkin kyllä rohkaisee minuakin pysymään edelleen raittiina entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon vain vettä ja syön pääasiassa salaattia. Pituuteni on 180 cm ja painoni 57 kg. Kelpaako?
Nieletkö ja annatko anaalia?
Moni mies lopettaa alkoholinkäytön kokonaan, kun ikää tulee. Aika luonnollinen prosessi.
On niitä. Juominen osalle myös kausiluontoista suhteiden välillä, jolloin myös käyttävät maksullisia naisia.
On.