Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua Huuto. net:ssä ihmisiin jotka tarjoutuvat ostamaan suoraan, huutamatta mitään?

Vierailija
21.08.2006 |

Suuresti ihmetyttää. Olen myymässä tuotetta ilman hintavarausta, ja lähtöhinta on siitä oikeasti erittäin edullinen. _Yhtään_ huutoa ei ole tullut, mutta jo kolme ihmistä on laittanut privaattiviesti tyyliin " Haluan ostaa XXX:n, soita numeroon...."

Miten näihin nyt oikein pitäisi suhtautua? Tietenkään en ole myymässä, vaan myyn sen huutonetin kautta, mutta minkä ihmeen takia ihmiset lähettävät viestejä, eivätkä tarjoa tuotteesta huutonetissä mitään? Kuvittelevatko he saavansa sen tota kautta vielä halvemmalla, ei ymmärrä...? :o

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% on olleet myös halukkaita tekemään kaupat niin kun hinnasta on päästy yksimielisyyteen. Kukin ostaa/myy tavallaan.

Vierailija
2/8 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa jos korotus on vähintään 5¿, laitan mieluummin sähköpostia myyjälle suoraan. Monesti tällöin se hinta kohoaisi suuremmaksi kuin tuotteen todellinen arvo olisi, jos pitäisi 5¿ korotuksilla huudella.

Sitä paitsi, tällä keinoin on mahdollista " varata" tuotetta itselle. Itselläni ei ole yleensä päiväaikaan mahdollista seurata päättyviä huutoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hv ei ole täyttynyt - ovat kyllä olleet valmiita maksamaan hintavarauksen.

Vierailija
4/8 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole huutanut siellä koskaan mitään, mutta mieheni on tehnyt joskus niin, että kun myyntiin on tullut esim. puhein, jonka on halunnut, on ottanut yhteyttä myyjään, ja kysynyt hintaa, jolla myyjä sulkee huutokaupan ja myy miehelleni. Ja kaupat on tehty samana iltana. Saa kait se kauppaaja vetää tuotteensa pois koska tahtoo, jos tahtoo?

Vierailija
5/8 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole niitä mihinkään ilmoittanut. olen vaan laittanut kysyjille s-postia ystävällisesti että en ole valmis myymään suoraan vaan huutiksen kautta...ja että voivat huutaa tuotetta jos ovat kiinnostuneita.

ei kai tuohon muuta voi jos et ole valmis myymään??

Vierailija
6/8 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse haluan ostaa esim. turvaistuimen. Näen huutonetissä hyvän sopivalla hinnalla. Teen huudon. Kauppa sulkeutuu vasta useamman päivän päästä. Jos en joka päivä tsekkaamassa, joku tietenkin nostaa hintaa 5 eurolla sillä välin.

Kauppa sulkeutuu päivänä X klo sejase. Jos todella haluaisin tuolin, minun pitäisi olla koneella puoli tuntia ennen loppua korottamassa.

Voisin ihan hyvin maksa sen 10 EUR enemmän siitä kirotusta tuolista jos voisin heti soittaa myyjälle. En tajua miksi jaksaisin huudella jotain käytettyä lastensänkyä useamman päivän. Ihme panttausta.

Kallissa ja halutuissa tavaroissa (antiikki, autot, keräilyesineet jne) ymmärrän että huutaminen voi toimia mutta enpä jaksa tavalliset käyttökaman takia noin paljon vaivaa nähdä.

Ehkä nuo huutojen ohi tarjoajat ajattelevat näin.

Vierailija
7/8 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn huutonetissä ja siellä hinta saattaa korota paljon korkeammaksi kuin jos myisin heti jollekin, joka tarjoaa ostavansa tuotteen lähtöhinnalla. Minulla on tuotteet viikon myyntiajalla, joten onpa tosi kiireistä jos ei muutamaa päivää viitsi odottaa. Lisäksi Huutonetissä on mahdollista käyttää korotusautomaattia, joten ostaja voi määritellä siihen hinnan millä on valmis ostamaan, joten ei tarvitse istua koko ajan koneen ääressä.

Vierailija
8/8 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetin idea on käydä huutokauppaa, jos haluan suoraan myydä, niin laitan ilmoituksen keltaiseen pörssiin tms. :)

Jos ei tarjouksia tule, niin täytynee myydä suoraan.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi