Äitini sanoi "jaa, sinulta ei taida lastenlapsia sitten tullakaan"
Olen 39 v ja parisuhteessa, mutta olen jo hyväksynyt, että tuskin onnistun enää lapsia tekemään ja jos niin korkeintaan se yksi. Mies ajattelee samoin. Äitini kyseli, että minkäslaiset meidän haikarasuunnitelmat ovat ja sanoin, että ei ole ajankohtaista niin tokaisi tuon otsikon toteamuksen. En tiennyt yhtään miten reagoida, joten hymähtelin vain. Nyt kotiin päästyäni nousi raivo. Siis että mitä?
Kommentit (19)
Olet hyväksynyt, että tuskin onnistut lasta tekemään.
Kun äitisi toteaa saman, saat raivarit. Mitä ihmettä?
Niin siis haluatko/haluatteko lapsen?
Jos haluatte niin miksi ette tee?
Ette te tuosta nuorene.
No miks raivostua? Oot 39v ja lastenteko ei ole ajankohtaista, äitisihän totesi vaan faktan.
Ovatko kaikki kontaktit sinulle yhtä vaikeita?
Uskallatko puhua äitisi kanssa aiheesta? Varaa hoitoaika hedelmällisyyshoitoihin. Kesällä hyvä aika alkaa edistää asiaa. Ja osta raskausvitamiineja apteekista.
Siis 39-vuotiaana ei ole vielä haikarasuunnitelmia ja tiedät itsekin, että lasta teille ei ole tulossa.
Kun äitisi kysyy, kerrot tuon äidillesi.
Sitten äiti vastaa, että selvä, ei siis lapsenlapsia sinulta.
Enpä nyt ymmärrä, mitä tässä on raivostumista.
Ymmärtäisin, että olisit raivona, jos äiti olisi alkanut mankua tai itkeä, että tee nyt lapsi tee nyt lapsi.
Mutta ei, hänhän vaan rauhallisesti hyväksyi sun päätöksesi ja totesi asiantilan.
Joten oisko peiliinkatsomisen paikka.
Ehkä tuo äidin kommentti on niin itsekeskeinen.
Olisi voinut kysyä ensin, onko se tyttären toive, että lapsia tulee tai ei tule. Ja antaa vähän tukea, jos toinen on suruissaan. Mutta ei, oma napa vaan, vaikka itse saanut kokea äitiyden.
T. Ei ap
Pitkään on ajateltu, että naisen hedelmällisyys laskee jyrkästi 35 vuoden tienoilla. Nyttemmin ajatellaan, että hedelmällisyys laskee jyrkästi "vasta" noin 37-vuotiaana. Sinä olet joka tapauksessa ohittanut nämä virstanpylväät, joten kiire alkaisi olla lapsen "teossa". Tätä äitisi ajattelee.
Toisaalta, jos olet itse sinut asian kanssa, ettei lapsia tule, miksi pitäisi suuttua äitisi samansuuntaisesta lausahduksesta? Silloinhan kysymys on faktasta, ja olet itse asiassa samaa mieltä äitisi kanssa, ettei hänelle ole lapsenlapsia tulossa.
Jos kuitenkin ajattelet että lapsen "hankkimisella" alkaisi olla hieman kiire ja on ikävä että äiti siitä muistuttaa, niin näinhän se on, mutta oleellisinta asiassa olisi silloin se että sinä ja miehesi alatte aktiivisesti yrittää lasta ettekä kuluta enempää aikaa jahkailemiseen!
Tiedusteli että kannattaako kanavoida perintö sukuun vai kissojen kynsihoitoyhdistykselle
Vierailija kirjoitti:
Olet hyväksynyt, että tuskin onnistut lasta tekemään.
Kun äitisi toteaa saman, saat raivarit. Mitä ihmettä?
Yleensä ongelma on se halveksuva tapa jolla tuo äidin toimesta esitetään.
-eri
minua vituttaa tuossa möläyttämisessä se oletus että minulta olisi pitänyt tulla lastenlapsia.
Jos 39-vuotias sanoo, että lapsen hankkiminen ei ole "ajankohtaista", kyllä siitä voi tehdä johtopäätöksensä. Äiti tai kuka muu tahansa.
Ehkä hän tarkoitti sanoa, ettei kauhean kauaa kannata pohtia, milloin se on ajankohtaista vaan tehdä päätös jompaan kumpaan suuntaan. Hieman tökerösti ilmaistu, mutta eihän me aina osata diplomaattisia olla.
Vierailija kirjoitti:
minua vituttaa tuossa möläyttämisessä se oletus että minulta olisi pitänyt tulla lastenlapsia.
No ei kai sinulta kukaan niitä olettanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin, että olisit raivona, jos äiti olisi alkanut mankua tai itkeä, että tee nyt lapsi tee nyt lapsi.
Mutta ei, hänhän vaan rauhallisesti hyväksyi sun päätöksesi ja totesi asiantilan.
Joten oisko peiliinkatsomisen paikka.
Oletko tietoinen äänensävyistä?
Tiesitkö että nainen voi raivostua jos mies kysyy "mitä ruokaa" ja vastauksen saatuaan toteaa "ai ku kiva"
Osaatko arvata miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sinulta kukaan niitä olettanutkaan.
Voi huoh kun olet hauska.
Tuo ylempi kommentti meinaa sitä että ymmärrän miksi AP suuttui äidilleen koska itsekin suuttuisin.
No että jaa. Toteamus.