Mitä salaattikastiketta ostat kaupasta?
Kommentit (25)
Felix ranch. Ainoa hyvä valmissalaatinkastike jota olen maistanut.
Mikä se kastike oli mitä sai koulussa, alkoi tehdä mieli :D Saluti tai joku vastaava? En olekaan ostanut pitkään aikaan salaatinkastiketta.
Salosen pimeäpullo. Mestarin salaattikastike tai valkosipuli.
En mitään. Teen aina salaattikastikkeen itse. Omassa salaattikastikeessa ei ole lisä-eikä säilytysaineita.
On aina tuoretta ja tietää mitä se sisältää.
En osta salaatinkastiketta, koska teen niin monenlaisia salaatteja; haluan salaatille juuri oikeanlaisen kastikkeen ja vaihdella mausteita, happamuutta jne. Salaatinkastikkeen tekoon menee kaksi-kolme minuuttia.
Felix Pehmeä Perinteinen, Hesburger Paprika-Curry, Saarioisen Makea Sinappikastike ja Salosen Pimeä pullo on aina vakioina jääkaapissa.
Pelkkä hyvä oliiviöljy on ollut salaattikastikkeemme jo kahdeksan vuotta.
En mitään, koska aina kun on nestemäinen litku kyseessä, sen pitkään säilymiseen huoneenlämmössä tarvitaan säilöntäaineita.
Teen siis itse, aika helppoa. Ceasar-salaatin kastiketta en osaa tehdä yhtä hyvää kuin kaupan ja se harmittaa. Eikö joku voisi tehdä lyhyemmällä säilytysajalla laadukkaita kastikkeita. Voisin maksaa enemmän, jos ei olisi marinoitu säilöntäaineilla.
Aika pitkälle pärjää laadukkaalla oliiviöljyllä, pippurilla, suolalla ja viinietikalla. Tai jollain vinegretin tyylisellä, eurooppalaiseen tapaan.
Salaatinkastike on epäterveellistä. Kannattaa opetella kokkaamaan kasvispuoli niin, että valmiskastikkeita tarvita. Joku perussuomalainen jääsalaatti-kurkku-tomaatti -sekasalaatti on niin nähty, tylsä, ei maistu edes hyvältä, ja sitten vielä joku luulee olevansa terveellinen kun syö tuota mällitettynä kaupan salaatinkastikkeella. Huoh.
Luetun ymmärtäminen on näköjään vaikeaa joillekin.
Felix tomaatti-chili ja Felix thousand island. Ranchia en oo kokeillut, pitääpä kokeilla sitä, kiitos vinkistä aikaisempi kommentoija.
Kysyttiin, mitä ostatte. Ei sitä, että ette osta mitään.
Teen itse. Anno kseen hyppysellinen suolaa, hiukan sokeria ja rouhittua mustapippuria, päälle kunnollista, paksua balsamicoa ja hyvälaatuista neitsytoliiviöljyä. Sekotetaan.
Öljypuun perinteinen salaattikastike( tai jotain sinnepäin). Ihan parasta!
Hahaa ei kukaan tee itse salaattikastiketta kun kaupasta saa valmiina ihan hyviä.
Kraft Green Goddess.