Hyvä, ei kovin kuiva, kuohari illanviettoon?
Kommentit (30)
Blue nun! Pullossa kultahippuja, n. 10 e. Erittäin hyvä eikä liian kuiva.
Ilmiannettu, kumminkin olet menossa torille huomenna.
Tosti butterfly kylmässä. Ja varalta muutama vodkapohjainen limejuoma 😋.
Täytyy sanoa, että oikein kutkuttaa ajatus pienestä sievästä illanvietossa, edellisestä kerrasta onkin jo vierähtänyt n.2,5v 😁.
Ap
Amatöörit tunnistaa siitä, että he pitävät makeista tai puolikuivista kuohuviineistä. Itse en enää pysty edes proseccoa siemailemaan kun sokeriprosentti on lähellä 10. Joskus Asti oli ihanaa kuplivaa piknikillä mutta ikäkin oli silloin alle 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Codorniu on varma valinta.
Samaa mieltä. Tätä ostan ja on hyvin kelvannut vieraillekin. On puolikuiva. Hyvänmakuinen ollut useimpien mielestä.
Tätä saa Rosena myös.
Vierailija kirjoitti:
Amatöörit tunnistaa siitä, että he pitävät makeista tai puolikuivista kuohuviineistä. Itse en enää pysty edes proseccoa siemailemaan kun sokeriprosentti on lähellä 10. Joskus Asti oli ihanaa kuplivaa piknikillä mutta ikäkin oli silloin alle 20 vuotta.
Jokainen ihminen ei pidä kuivasta eikä extra kuivasta kuohuviinistä, oli aloittelija tai ei.
Ihmisillä on erilaisia makuja ja he nauttivat erilaisista asioista.
Kuohuviinistä ei ole tarkoituskaan juoda itseään humalaan.
Sitä ostetaan juhlajuomaksi, seurustelujuomaksi, sekä ruokajuomaksi joillekin ruuille, yleisimmin kalaruuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen ei pidä kuivasta eikä extra kuivasta kuohuviinistä, oli aloittelija tai ei.
Ihmisillä on erilaisia makuja ja he nauttivat erilaisista asioista.
Kuohuviinistä ei ole tarkoituskaan juoda itseään humalaan.
Sitä ostetaan juhlajuomaksi, seurustelujuomaksi, sekä ruokajuomaksi joillekin ruuille, yleisimmin kalaruuille.
Se, onko kuohuviini makeaa vai kuivaa ei oikeastaan vaikuta siihen, tuleeko juomasta humalaan vaan juomisen määrä ja mihin tahtiin juodaan vaikuttaa humalan asteeseen. Makeasta tai kuivasta kuohuviinistä tulee periaatteessa humalaan yhtä lailla jos juo koko pullon, ja vielä nopeaan tahtiin. Omalta kohdaltani en tule humalaan tai edes hiprakkaan makeasta tai puolikuivasta kuohuviinistä koska en saa sitä nieltyä siemaustakaan, maku inhottaa ja oksettaa vaikka olisin täysin vesiselvä.
Kuohuviini sopii kaikkien ruokien kanssa läpi aterian, sen käyttö ei rajoitu mihinkään tiettyyn ruokalajiin. Toki jokaisella on oma makunsa mutta harva makea kuohuviini on koskaan voittanut mitään viinipalkintoja.
Suomessa makeitakin kuohuviinejä ostetaan yllättävän paljon Alkon mukaan, mutta onhan meidän perinteiset jouluruuatkin haudutettuja maakuopan aineksia. Viiniviljemiä Suomessa on näillä leveysasteella harvakseen.
Suomalainen Elyse kelpaa vallan ainakin mulle. Sopivan makuinen ja hintainen ja kotimainen! Myydään hedelmäviinien joukossa, kannattaa kokeilla.