Onko viikko ennen menkkoja raivokohtaukset ja itkeminen normaalia?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Lue googlesta pmssistä. Kyllä liittyy
Kiitos
Joo, joo. Kaikenlaista huuhaata ja mukasyytä normaalille naisten v i t t u i l u l l e. "Olen sekopää raivo, koska kuukautiset." Hakeutukaa hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Joo, joo. Kaikenlaista huuhaata ja mukasyytä normaalille naisten v i t t u i l u l l e. "Olen sekopää raivo, koska kuukautiset." Hakeutukaa hoitoon.
:) :)
Et ole normaalia naisen vittuilua nähnytkään kun pahat pms vainot alkaa
Vierailija kirjoitti:
Jos esiintyvyys on n. 20-30%, niin kyseessä ole ole normaali ilmiö.
Ei ole normaalia, ainakaan omassa tuttavapiirissäni ja perheessäni. En tunne ketään naista, joka menettäisi kykynsä kontrolloida omaa käyttätymistään kuukautisten alla.
Kuukautiskipuja on joillakin tuntemillani naisilla, pienellä vähemmistöllä.
No kyllä kipuja voi olla monellakin. He eivät vain näytä sitä. Itse ainakin esitän normaalia esim. töissä, vaikka kipuja olisikin.
Ei normaalia siinä mielessä, että se ei ole kovin yleistä. Normaalia siinä mielessä, että ei ole sairaus.
oletko aikuinen vai naislapsi? kenties sellainen räväkkä ja suorasanainen?
Vierailija kirjoitti:
Et ole normaalia naisen vittuilua nähnytkään kun pahat pms vainot alkaa
Olen nähnyt ja näen sen joka kuukausi. Olen opetellut näkymättömäksi ja kuulumattomaksi ja onneksi se toimii ajoittain. Se on seinähullua touhua, kuulemma "ihan normaalia" ja siksi ei kannata hakeutua hoitoon, mutta minä olen eri mieltä. Sillä ei tietenkään ole mitään merktystä.
Inhottavaa, että koetaan velvollisuudeksi näytellä "normaalia", vaikka on kipuja, kuten menkkakrampit ja migreeni. Pitäisi päästä kotiin tai edes lepohuoneeseen.
Itsellä mennyt hermot kosken ole saanut nukuttua tarpeeksi mutta ulkopuoliset tekijät aiheuttaneet asian.
Ei ole normaalia josko oma keho kyseessä. Toivottavasti osaat jotenkin käsitellä asiaa, mutta mitään lääkkeitä ei kannata ostaa, ovat vaarallisempia kuin omat tunteet.
Kaikenmoista rauhoittavaa musiikkia yms. löytyy netistä. Joillekin toiminee. Itselle toimii rauhallinen puhe jota paljonkin netissä.
Kannattaa käydä kysymässä lääkäriltä, varmaan osaisi antaa paremman vastauksen ja toivottavasti myös auttaa vähentämään PMS-oireita :) Ja ainakin lääkäri voisi varmistaa onko se tosiaan PMS:ää vai jotain muuta.
On se jossain määrin täysin normaaliaja luonnollista olla allapäin ja pinna kireällä ennen menkkoja, hormonien vuoksi.
Mutta se jos nämä raivokohtaukset alkavat hankaloittaa ihmissuhteita, tai jos sitä raivoa joutuu purkamaan itseään kohti väkivalloin, tai alakulo muuttuu suoranaiseksi masennukseksi - ei ole normaalia. Kai siihen jotain apua on saatavilla, kannattaa hakea ihan kuten mihin tahansa elämää hankaloittavaan masennukseen tai aggressio-ongelmiin