Onko teillä hankaluuksia laskea oma ikäsi?
Siis välillä ei mitään hajua kuinka vanha olen. Jotain vuosien 41v - 45v välillä.
Pitää oikein miettiä. Näinkö ne aivot on hapertunut vai meneekö vuodet vaan niin nopeasti?
Olen syntynyt 78.
Kommentit (29)
Ei mun tarvitse laskea ikääni. Mä tiedän muutenkin, kuinka vanha olen.
On. Olen ihan oikeasti kerran laskenut oman ikäni laskimella 2021 - 1987 = 34. Samaten minun on vaikea hahmottaa kaksi vuotta nuoremman siskoni ikä. Olen ollut jo reilun vuoden sitä mieltä, että hän täyttää pian 30 vuotta.
En tiedä mistä tämä johtuu. Teen töitä numeroiden parissa, joten niiden hahmottaminen kyllä muuten sujuu.
Joo, välillä pitää miettiä että kuinkas vanha olenkaan. Ollaan samana vuonna synnytty.
On. Menee välillä sekaisin sekä oma että miehen ikä. En muista nytkään onko hän 54 ja minä 51 vai 52 🤣
Kyllä. Lapsena se tuli kuin apteekin hyllyltä. Sen jälkeen kun täytti 20 ei ollut enää mitään merkittävää ikää mitä odottaa.
Ei ihme että on vaikeuksia laskemisessa kun kirjoitustaitokin on noin olematon. Oikoluitko esim. otsikkoasi ollenkaan? Kuinka kukaan voi kirjoittaa noin huonosti?!
Iän laskemisessa ei ole hankaluutta, sen verran perus laskutoimenpide. Mutta ikääni en muista "apteekinhyllyltä" vaan joudun hetken miettimään.
Järkyttävää suomen kieltä kirjoitat. On tainnut koulu jäädä kesken muutenkin kuin laskemisen osalta.
Oot kyllä tekstissäskin tehnyt kaikki mahdolliset virheet jotka vaan voi tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Iän laskemisessa ei ole hankaluutta, sen verran perus laskutoimenpide. Mutta ikääni en muista "apteekinhyllyltä" vaan joudun hetken miettimään.
Sama. Tuntuu hassulta,kun joku kysyy ikää, niin pitää alkaa laskea sitä.
Omaa ikää ei tahdo muistaa lasten iät muistan kyllä. Nuorin lapseni syntyi vähän sen jälkeen kun täytin 30, joten lasken 30 + 24= 44.
Vierailija kirjoitti:
On. Olen ihan oikeasti kerran laskenut oman ikäni laskimella 2021 - 1987 = 34. Samaten minun on vaikea hahmottaa kaksi vuotta nuoremman siskoni ikä. Olen ollut jo reilun vuoden sitä mieltä, että hän täyttää pian 30 vuotta.
En tiedä mistä tämä johtuu. Teen töitä numeroiden parissa, joten niiden hahmottaminen kyllä muuten sujuu.
Johtuu varmaan siitä, että ei ”halua” tietää lopputulosta. Se on kuitenkin enemmän kuin kuvitteli.
Jotensakin käsittämätöntä, että joku ei tiedä/muista omaa ikäänsä :))
Mä niin rakastan sitä kun nää oikolukijat löytää ketjuun kuin ketjuun..
Vierailija kirjoitti:
Oot kyllä tekstissäskin tehnyt kaikki mahdolliset virheet jotka vaan voi tehdä...
Opettele itse välimerkkien käyttö ennen kuin "neuvot" muita, senkin ääliö.
Voi kettu tuota kirjoitustaitoa! Ei taida laskeminen olla ainoa ongelma ap:lla.
Samoin. Täytyy aina hetki oikein miettiä.
Sama ongelma. En tiedä, olenko 35, 36 vai 37. 😄 Pienen miettimisen jälkeen kai 36. Sisko on vuotta nuorempi, mutta vanhempieni ikää en muista koskaan. Sitten kun kysyy, niin ei nekään muista omaansa. Alkaa tuo sama pohtiminen, että jos sä olet 61, niin minun olla sitten 62.
Ei ole. Onneksi olen syntynyt tasavuonna 1980 niin tarvitsee vain muistaa vuosikymmen ja mitä vuotta nyt eletään. jos olisin syntynyt joskus 83 tai 76 niin sitten olisikin vaikeaa. :D Vaikka numeroita pyörittelen töikseni minäkin.
Olet 43 tai täytät tänä vuonna.