Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis vielä 2 viikkoa ultraan.... Hieman häiritsee, kun menin nyt lupautumaan nuihin tutkimuksiin, kun minusta ei taida olla keskeyttämään raskautta. Tosin puhuttiin sellaisesta, että jos lapsella puuttuu oikeasti jotain elintärkeää niin ehkäpä sitten on eriasia. En kylläkän tätäkäään phdi mitnekään isommin, sen näkee sitten. Huomenna on verikokeita yms. Saa nähdä millainen olo on kun ensin vinttaa pyörällä syömättä verikokeisiin ja sitten vielä takaisin kotiin :/ Pitää varmaan ottaa jotain evästä mukaan.

Ennen ei ole ollut näppyjä, mutta nyt on ja juuri otsassa ja todella kipeitä näppyjä. Muuten onkin sitten toivottoman kuivaiho ja revin itseni varmaan jonain yönä verille, jos unohdan rasvata ihon nukkumaan mennessä. Ja myös minä välttelen peiliä, pakkohan siihen on katsoa jos lähtee johonkin ihmisten ilmoille, mutta muuten jää väliin ;)

Ja niistä verenpurkauksista, muistakaa synnytyksessä ponnistaa silmät auki, ettei niitä verenpurkaumia tule silmiin ! *muistelee ekaa synnytystä kun kätilö huusi, että silmät auki*

Muutenkin on olo jotenkin erilainen kuin silloin ekassa raskaudessa, mutta silloin olinkin 11v nuorempi ja elämäntilanne oli niin sekava, että nyt mietinkin, miten ihmeessä olen selvinnyt siitä.

Vaatteet tuntuu ahdistavilta ja nuo pahuksen paidat on nykyaikana niin lyhyitä, että ne tahtoo heti nousta mahan päältä pois, katselin juuri kaappia ja mietin, että onneksi on talvi tulossa kun kaikki kesäpaidat on tuollaisia lyhyitä, ettei niitä voi pitkään käyttää. Yksi tuttava sanoi, että hän oli käyttänyt raskausajan miehensä kalsareita, kun niissä on edessä enemmän tilaa kuin naisten malleissa, joten pitänee käydä miehenkin vaatekaapilla, kunhan masu kasvaa. Housut ahdistaa, eikä oikein mitkään tunnu sellaisilta joita voisi käyttää, joten pitänee jossain välissä ainakin yhdet isommat housut ostaa. Talvihousuihin ja ainakin yksiin tuulihousuihin aion ommella sivuun kiilat, kuten tein viimeksikkin. Ne voi sitten ottaa pois, joten housut ei jää käyttämättä.

Mutta nyt päivälevolle, tämä väsymys on ihan toivotonta.

t. punkeli rv10+6(+1)

Vierailija
22/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin onnea muille hienoista ultranäkymistä!

Sitten omat; siellähän se meidän pikkuinen tyytyväisenä köllötteli ja niskaturvotuskin oli ok. Sintti oli hiukan reilu 50mm - heh, hauska miten pieni papunen siellä vielä on vaikka sydän jo tiukkana lyökin. Se sydämensyke oli kyllä aikasta ihanan näköinen ja antoi ultrasetä meidän sitä kuunnellakkin. Sikiön koko vastasi täysin viikkoja.

Sellaista täällä tällä kertaa.

aupale rv 11+5 edelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me siis käytiin tänään ensimmäistä kertaa neuvolassa. mukaan sain tosi paljon luettavaa, mikä onkin kiva juttu. jotenkin tuntuu, että näin ensimäistä odottaessa on kiva tutustua monenlaiseen materiaaliin.

sydänääniä ei valitettavasti saatu vielä kuulumaan. mutta en siitä huolestunut, koska olen jo kahdesti yksityisellä näynyt ultrassa sydämensykkeen.

keskiviikkona on vuorossa np-ultra. se vähän jännittää...

rv 11+6

Vierailija
24/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra takana. Ensimmäinen paniikki iski sisätutkimuksen kohdalla kun se lekuri työnsi sen ihme härvelin tonne alakertaan ja samalla hulahti lusikallinen kirkasta verta sen lääkärin käsille. Mä olin ihan varma, että tää homma oli taas tässä. Mies otti kädestä kiinni siinä vaiheessa ja yritti olla kauheen rohkea ja kannustava vieressä, vaikka mä näin, että se tärisi vähintään yhtä paljon kun minäkin. = /

Noh. Sisätutkimusta ei pystytty kunnolla tekemään kun se veri peitty näköalat sielä kohdussa. Kokeili sitten vaan sormin ja paineli mahaa, että kohtu vastaa kyllä n. sitä kymmentä raskausviikkoa mitä pitäskin.

Sit oli ultran vuoro. Mutta helpotti heti kun nähtiin, että sielä se meidän pikkuinen rokkasi. Se heitti kuperkeikkaa, heilutti käsiään ja jalkojaan ja sydän jumpsutteli. SE OLI JO IHAN VAUVAN NÄKÖINEN. Istumamitta oli 4,4cm ja tänään mun tietojen mukaan piti olla 10+3, mutta ultra antoikin 10+6. Ainahan se parempi on noin pain. Mutta uskon, että tuo 10+3 on lähempänä silti totuutta, voi ehkä päivän tai kax olla max. enemmän, ei paljon enempää kun tikuttamalla sen oviksenkin bongasin. Aikasempi mitta jäi voimaan tai oikeastaan se mikä olis se rv:t kuukautisten mukaan, kun tuo heitto ei ollut kun 3pv enemmän. Ja silloin 7+3 ultrassa, sillon se mittaus täsmäs päivälleen mun kuukautisiin. Mutta aina parempi kuulla näin pain, että pikkuinen on ottanut kasvuspurttia ja on enemmän yläkantissa kasvun kanssa kun että olis jäljessä. Nyt vaan toivon, että tuota vuotoa ei enää tule. Lääkärin mukaan se vuoto hulahti tosiaan siitä kohdun suulta (että se laite raapaisi kohdun pintaa sen verran että alkoi vuotaa), että vauvalla oli kaikki ok, eikä sielä näyttänyt mitään hälyyttävää. Ainakaan vuotoa ei enää tullut kun kävin nyt töissä veskissä.

Sain pidäteltyä itkua siihen asti kunnes päästiin takas omaan autoon. Mies oli ikionnellinen ja hymyili ja mä pillahdin itkuun. Se oli sellaista paniikin omaista ja helpottunutta onnen itkua. Tilanne sitten taas laukesi mulla vasta sielä autossa. Ottaa noi käynnit sitten koville.

Mites muuten muilla, kuinka helposti on sisätutkimuksen yhteydessä vuotoja teillä tullut? Pitääkö niitten lääkäreitten olla niin h*******n kovakouraisia? Kurjaa! = /

Tämmöstä tänne. Saa taas hetkeksi huokaista. =)

Titi ja rokkaava kirmu-hirmuinen 10+3 (eletään nyt näiden menkkojen ja ekan ultran päivien mukaan)

Vierailija
25/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä noi teidän oksentelut!!!! Kauhulla täällä luen. mä en tiedä miten selviäisin jos olisin tuossa kunnossa, voi kamaluus :-( Inhoan oksentamista ihan hysteerisesti ja olen oksentanut viimeksi joskus 20 vuotta sitten, lapsena :-) Joten ei muuta kuin tosi onnellinen saa olla etten ole raskausaikana ikinä oksentanut. Huh! Toivon todella, että teillä joilla tuota hirveää yrjöilyä, se loppuisi pian.

Iho mulla on edelleen hyvässä kunnossa kuten aina, ja viime raskaudessa oli sama juttu ja poika syntyi. iho, hiukset ja kynnet olivat ihan huippuhyvässä kunnossa koko ajan. Muutenkin raskaus oli tosi helppo. Toivotaan samaa nyt... Joten saman olon ja samanlaisen alkuraskauden perusteella luulen odottavani taas poikaa.

Onnea kaikille niskaturvotuksessa ja ultrissa käyneille ja hyviä uutisia saaneille. itselläni niskaturvotusultra on viikon päästä, maanantaina. Jännittää tosi paljon. Pitää vaan toivoa parasta.

Oma olo on oikein hyvä, huonot olotkin ovat jo väistyneet ja ruoka maittaa hyvin. Karkkia tai makeaa ei edelleenkään tee mieli yhtään. Ja se on vain hyvä!

12+0 takana täälläkin, joten hyvillä mielin ollaan ja toivotaan että loppuun asti vauva pysyy kyydissä mukana

Vierailija
26/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille masuasukin nähneille! :D

Titille vielä lisätsempit, että sitä vuotoa ei tulis enää lainkaan, missään yhteydessä. Ootte varmasti kyllä säikähtäneet ihan hurjasti, joten ei ihme, jos tunteet sit purkautuu, kun saa huokasta. Mut hyvä, että masussa oli kaikki hyvin. :)

Kiva, kun kävin neuvolassa niin taas täti vihjas, että sairaalaan saan mennä, jos siltä tuntuu.. Mutkun en mä nyt oikein ehtis sinne! Eikä mun olo vielä oo niin paha, ettenkö vois tässä koittaa tota syömistä ja vähentää (jotenkin) oksentelua. Tunnen kyllä itseni ja osaan hakeutua sinne sitten, jos tilanne sitä vaatii. Toivottavasti ei tarvitsis. :)

Mä aloin nyt kamalasti pohtimaan, et mitä jos meille tyttö tuliskin. Kun tähän asti ei oo ollu mitään muuta vaihtoehtoa kenenkään mielessä, kun poika, mut näemmä tähän mennessä kaikilla kommentoineilla on mielipide, että pojasta pysyy nättinä ja tytöstä menee näppylöille. :D

Mut nyt eskarista hakemaan se kuopus kotiin ja sit ruoanlaittoon. Palaan..

Papu 10+3

Vierailija
27/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

argh,flunssa iski muhun ja tyttöseen,hemmetin hianoa...

olo on ku katujyrän alle jääneenä,likka on ku persiille ammuskeltu ampiainen...tekee hampaita,tukala olla kun nenä tukossa ja äiti niin poikki ettei ulos kykene=/ huokaus...

soittelin neuvolaan tänään terkkarille noista supistuksista ja sanoi reteästi sieltä ett' nosto/kantokielto ja mahdollisimman paljon vuodelepoa!!! ja onnistuu miten käytännössä 1v3kk kanssa??? niin joka ei kävele vielä=/ super huokaus...

sitte jos tulee kovempia ja kipeitä suppareita niin päivystyksee kipinkapin heti...mutta muuten odotellaa 30pvä asti siihen uuteen np-ultraan ja pitää pyytää tekee uus sisätutkimus et paikat varmasti pysyny kiinni...siinäpä se oikeastaa kokonaisuudessaan.

titi75 : ei ollu eka ultra toi 10+3 viikoil tehty,on siis alku-ultra ja lääkärin tekemä ultra takana ja kummassakaan ei lähdetty viikkoja muuttamaan kun ei saatu 100% varmuutta mitkä viikot.

ja se suolistojuttu on napatyrä ja valitettavasti otin asioista lisäselvyyttä ja ne eivät olleet mukavia mutta päätin nyt tyynnytellä itseni ja antaa asian olla,enemmän noi supistukset kiusii mieltä tällä hetkellä. jos kaikki ei mee hyvin ni niin on sitten tarkoitus=)

nyt elellään päivä kerrallaan=)

mä taidan joutua kohta liivi ostoksille,rinnat on paisunu ku pullataikina ja pursuaa vanhojen liivien yli xD mutta eipä tuo niin mukavaa ole kun rinnat niin kipeät ja arat koko ajan,tänäänki ollu sellanen tunne et ne räjähtää taivaan tuuliin vielä=)

taidanpa mennä yrittää syömistä,sikäli mitä saa kurkusta alas kun sattuu niin vietävästi...

miimuli+papunen 11+1(???) kait...

Vierailija
28/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sitten ukkosen paukkas tänne. :) Tai tuostahan se pikaseen ohi meni tuonne vähän kauemmas jyskäämään. Mie vaan niin kovin pidän siitä, että harmittaa, kunei koskaan jää tuntikausiksi päälle pyörimään. Mutta koneen sammutin siksi aikaa kuitenkin, miehen käsky. :)

Taas on kohta yksi päivä takana. Huomisen makaan makaan myös kotona tai istun täällä ja koitan saada ruokaa pysymään sisällä. Nyt on taas jo pysynytkin, vaikken kyllä ole paljoakaan uskaltanut syödä. Toivottavasti se nyt taas helpottais. Edes viikoksi..

Oli mulla joku asiakin minkä takia ajattelin, että vielä tänne kirjotan, mutta kun tämä raskausdementia vaivaa.. Että se siitä tällä kertaa. :D Nyt päästän lapsukaisen koneelle pelaamaan hetkeksi ja sitten onkin jo iltapalan aika. Ehkä mä täällä illalla vielä kurkin..

Papu

Vierailija
29/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman erittäin heikosti menneen päivän jälkeen sain itseni sängyn/sohvan pohjalta ylös ja koneelle. Oon nyt saikulla, huimaa ihan koko ajan oli vuorokauden aika ja asento ihan mikä hyvänsä. Keskiviikolle sain hierojan, jos vaikka se auttais, ikinä en ole hierojalla ollut, mutta pari tuttua arveli että se voisi auttaa kun mulla on hartiat tosi jumissa, ja se vois kait auttaa tähän päänsärkyynkin jota on noin joka toinen päivä. Migreeni on onneksi pysynyt vallan poissa. Että täältä päin kuuluu vain valitusta. =(

Kovasti onnea kaikille ultrassa käyneille, oli varmasti ihanaa nähdä oma pikkuinen, voih käy ihan kateeksi. Itse en masuasukkiani ole nähnyt enkä kuullut laisinkaan, ja ultraan on vielä 2,5 viikkoa. Tuntuu ikuisuudelta.

(.) Niinkuin tossa jo valitinkin niin täällä on vointi aikas heikkoa, eikä sitä ainakaan auta se että eipä ole pahemmin mitään raskausoireita enää. Vessassa en käy lainkaan öisin, rinnat eivät ole enää kipeät. Nännit nyt ovat vielä hieman arat, mutta huomattavasi vähemmän kuin aiemmin. Huolestuttaa nyt niin kovin kaikki. Ja se tietysti vielä lisää sitä murehtimista että nyt kerkiää kaikkee kamalaa ajattelemaan 24/7 kun ei ole pahemmin muutakaan tekemistä. Tai no tekemistä vois olla mutta ei vaan jaksa/pysty/kykene, muuhun kuin vaihtamaan kanavaa tai kääntämään kirjasta sivua.

sohvi84 + vaavi 9+2??

Vierailija
30/30 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu mukaan? Esittelisinkö hieman itseäni...Olen 26 vuotias pohjanmaalla asusteleva tyttönen (??). Perheeseen kuuluu mies 29v ja tytär 1,2 vuotta. Laskettuaika on neuvolan mukaan 9.3. ultraan pääsen torstaina, jännittää paljon enemmän kun esikoiselta...mitä jos vauvaa ei löydykkään?? APUA!

Mulla kans naama kukkii...tosi tylsää! Ja kirjottikohan joku että oli viime yönä herännyt..minä valvoin neljästä viiteen, kyllä tympäs ku tiesi että aamulla joutuu pikkuneitin kanssa heräämään. Ei tunne armoa nuin pienet :)

Vatsa on kasvanut jo ihan selvästi vauvamahaksi, tosi jännää ku esikoiselta rupes näkyyn vasta puolivälissä kunnolla! Aamusin yrjöttää, aina ei onneksi tarvi oksentaa mutta iltasin monesti pitää. PElkään että taas jatkuu koko raskauden!

Kuulostais että mies sai tytön nukkuun, josko se vaikka kerkeis mun saunakaveriksi ( ei vaan meinaa välittää istua mun kans löylyssä ku saa heittää vaan pikkusen löylyä, muuten tulee paha olo )

Terhe ja masukas 11+3