Mielialalääkkeet ja vaarantaju
Onko kellään kokemusta tai tietoa siitä, että mielialalääkkeet vaikuttaisivat heikentävästi vaarantajuun ja pelon/stressin kokemukseen? Vähätellään esim. erilaisia riski/vaaratekijöitä ja suhtaudutaan niihin välinpitämättömästi. Riskitilanteetkin ohitetaan olkia kohauttamalla hymyn kanssa.
Kommentit (8)
Täällä ei ole lääkäreitä ei asiantuntijoita.jokaisella tavaliset kokemukset tai kauhutarinat. Itse en käytä kyseisiä lääkeitä.joten en tiedä kysynyksesi?Vinkki:Jos et asia kehtaa kysyä terveysasemat.Kysy apteekit livenä.Heillä apteekit on valtava tieto taito,koulutus.Tasan tarkaan tietävät lääkeistä kaiken.Tiedettävä! Koska he seuraavat myös reseptilääkeet ei päälekäislääkeitä.Kontulan Apteekki.Mahtava apteeki.Siellä oppinut kun amatitaitoisia apteekin väki on, asioidessani siellä.Sama koskee koko Suomen apteekit!
Hieno havainto.
Se varmaankin selittää myös sen miksi hallitus, THL ja STM eivät ole kiinnostuneita mm koronaan tai taloudenpitoon liittyvistä varoituksista. Get over it.
Lääkkeet tasaa tunnetiloja joten on se mahdollista. Toisaalta myös masennus turruttaa.
Mä syön lääkkeitä traumaperäiseen stressihäiriöön ja masennustilaan. Niiden tarkoitus on lieventää stressiä ja paniikkia. Eli rauhoittaa kehoa. Itse aloitin vko sitten ja vielä ei suurta hyötyä. Lääkäri sanoi että voi mennä 4vkoa että tuloksia saa. Huomaan kuitenkin sen, että nukahdan paremmin ja olen vähän rennompi jo. Aiemmin säinähtelin esim jos ovikello soi tai jos joku alkoi juttelemaan minulle yleisilläpaikoilla.
Itse sairaus voi saada tuollaista aikaan.
Esim optibar:
"Lääkettä käytetään masennuksen ja paniikkihäiriön hoitoon. Lisäksi sillä voidaan hoitaa ahdistuneisuutta, pakko-oireista häiriötä, sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja traumaperäistä stressireaktiota."
Eli kyllä pelkäämiseen/stressiin kerrotaan siis toimivan. Jos masennuslääke yleensäkään toimii, placeboajattelulla voi saada saman 😀
Toiset sanovat, että masennuslääkkeet turruttaa vähän liikaakin, mutta ei ne kuitekaan kenestäkään mitään kaikelle hymyilevää zombieta tee, joka ei ymmärtäisi esim. riskitilanteita.
Ei