Meillä menee ruokaa hukkaan ihan hulluna miehen ahneuden takia
Mä teen perheelle kaikki ruuat, ja kuuntelen toiveita aina. Ja kun perheessä on kolme poikaa ja isoruokainen mies, sitä menee järkyttävät määrät. Ja mä teen järkyttävät määrät. Mutta kun ruokaa jää, mies varaa loput itselleen, että hän syö ne kotona tai ottaa töihin. Ja varaa ja varaa, niitä ei saa pakastaa eikä muut syödä. Ja lopulta sitten viikon kuluttua heitän ruuat roskiin kun ei sitten niitä syönytkään.
Taas heitin pois puoli kiloa jauhelihakastiketta ja siihen lisäksi puoli litraa makaroneja. Sitten marttyyrina ihmetteli, eikö hän voi niitä ottaa huomenna töihin. No ei voi, ne menee nyt biojätteeseen. Ja aina sama juttu, EI SAA PAKASTAA, hän syö. Ja kun joka päivä teen ruuan, näitä poisheitettäviä tulee kamalat määrät.
Nyt ilmoitin, että mä en tee enää yhtään ylimääräistä ruokaa, annostelen jokaiselle saman määrän, ja jos se ei riitä, niin voi voi.
Kommentit (12)
Jätä se ahmatti sika ja väsäile parempia provoja jatkossa.
Ai mies varaa ruuat? Olen kotoisin perheestä, jossa nopeat söi hitaat eivät, joten ei kyllä varailtu kenellekään. Sitä paitsi pakastettu makaroni, nam 😂
Tämä nauratti, joten 1/5
Nämä on kyllä niin ärsyttäviä tarinoita nämä, joissa tossukka perheenäiti kokkaa päivästä toiseen monta tuntia hellan edessä ja ääliö kakaramies istuu suu auki pöydässä odottamassa ruokaa eikä laita tikkua ristiin. Ja vaikka tämä nyt oliskin provo, niin silti noita perheitä on olemassa missä on tuollaista oikeasti. Ei helve**i en kyllä katsois päivääkään sellasta äijää.
sinähän sitä ruokaa liikaa kokkaat. ihan oma vikasi
Mies tekee kyllä kaikkia muita kotihommia, joita omakotitalossa riittää. Mä hoidan ruuat muiden asioiden ohella. EI ole provo, mä saan kicksini ihan jostain muualta kuin täältä.
Unohdan aina, että tänne ei kannata avautua mistään. Öitä!
ap
Alat ap ruuan pöytään nostaessasi sanomaan, että ylijäävä osuus on varattu itsellesi evääksi. Jos mies urputtaa vastaan, sanot, että ruuan tekijänä sinulla on ruokaan ensisijainen oikeus, vaikka mies on härskisti aiemmin varannut ylijäämän itselleen muita ajattelematta.
Opettele tekemään pienempiä annoksia ja lopeta tuo miehen pillin mukaan hyppeleminen. Jos ruokaa jää yli, niin sinä päätät mitä sillä tehdään.
Voit myös opetella hyödyntämään niitä tähteitä ruuanlaitossa.
No opettele tekemään vähemmän ruokaa tai sitten jos ruokaa jää paljon syötte siitä uudestaan koko perhe. Tai jaatte eväiksi. Mutta tuo nyt kuulostaa ihan typerältä toiminnalta. Sanot, että sinä teet ruuat ja myös päätät, ettei niitä varailla.
Sellainen iltatarina sieltä vielä.