Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina pärjännyt elämässäni hyvin, mutta silti vain tunnen itseni liian tyhmäksi

Vierailija
03.06.2021 |

Mulla ei mielestäni ole erityisen huono itsetunto, mutta en todellakaan tunne itseäni fiksuksi.

Silti olen aina pärjännyt elämässäni hyvin. Opin itsekseni lukemaan 4-vuotiaana, koulussa en joutunut oikeastaan hirveästi pänttäämään koskaan, koska hokasin asiat nopeasti. Kirjoitin 7 L:ää, sain myös gradusta L:n ja kommenteissa oli maininta "poikkeuksellisesta ajattelusta" ja kehotus hakea jatko-opintoihin. Olen nopea oppimaan ja soveltamaan tietoa ja olen edennyt urallani nopeasti tehtäviin, joissa en tunne olevani pätevä.

Mutta en siltikään tunne olevani älykäs/fiksu. En kovinkaan usein keksi ihmisten kanssa jutellessani mitään fiksua sanottavaa, vaikka en ole erityisen ujo enkä introverttikaan. Tunnistan nopeasti, kun keskustelukumppanini on älykäs, ja meidän välissämme on aina valtava kuilu, emme puhu samaa kieltä.

Onko täällä muita samanlaisia, joille on sanottu, että heidän on "oltava" älykkäitä koska heillä on ollut elämässään helppoa - mutta jotka eivät silti tunne itseään älykkäiksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tunnen itseni älykkääksi. Ihmettelen nyt, miksi kysyt arviota itsestäsi Vauva-palstalta. Ihmettelen myös, mitä minä täällä teen.

Vierailija
2/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ennustaa hyvin menestymistä elämässä. Mutta tilasto on aina tilasto, poikkeuksiakin on. Voi siis sinun kohdalla olla myös sattumaa, ja jos on varakasta perhettä ja sattunut tapaamaan oikeat ihmiset oikeaan aikaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä tunnen itseni älykkääksi. Ihmettelen nyt, miksi kysyt arviota itsestäsi Vauva-palstalta. Ihmettelen myös, mitä minä täällä teen.

En kysy arviota itsestäni, ei kukaan voi Vauva-palstan viestin perusteella päätellä sellaista. Kysyin, voiko joku samaistua fiilikseeni siitä, että elämänkulun perusteella muut pitävät älykkäänä mutta itse ei tunne itseään fiksuksi.

Ap

Vierailija
4/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykäs voi tuntea itsensä "tyhmäksi" myös sen takia että hän tiedostaa sen mitä ei tiedä

Vierailija
5/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyhmä, mutta et niin tyhmä ettet tajuaisi olevasi tyhmä 😉

Vierailija
6/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin!

Vierailija
7/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelit yliopistossa?

Vierailija
8/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs viisas mies totesi että älykäs on se joka selviää pystyssä vapaaotteluhäkistä.

Älykäs on voittaja ja älykkäät loivat myös ydinaseet.

Joten älä ole niin tuomitseva itsellesi. Älykkyys ei ole mikään ihannoitava asia tai sellainen mihin pitäisi ihmisen pyrkiä.

Vierailija
9/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten tyhmimpiä ovat ne jotka luulevat olevansa älykkäitä.

Vierailija
10/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten tyhmimpiä ovat ne jotka luulevat olevansa älykkäitä.

Ja lopulta sen voi selvittää vain kaksintaistelulla. Älykkäämpi selviää hengissä ja tyhmä menehtyy.

Näin on toimittu kautta aikain argue "men" taatioissa, kun kaksi ns. "älykköä" akateemista väittelee perinteiden mukaisesti.

laskutoimituksessa älykkäämpi jää on-tilaan ja tyhmempi osapuoli menee off-tilaan.

Vierailija
11/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin sanotaan fiksuksi, älykkääksi jne, mutta tunnen itseni yleensä ihan todella, todella tyhmäksi. Minulla on myös aina ollut töitä. Pisin aika, mitä olen ollut työttömänä, oli 4 kuukautta opintojen päättymisen ja ensimmäisen vakituisen työpaikan välissä. Mutta kun töissäkin tunnen itseni usein todella tyhmäksi, vaikka pomo aina kehuu ja kannustaakin. Aloitin keväällä uudessa työpaikassa, ja nyt olen jo etsimässä jotain helpompaa työtä, koska en jaksa olla työssä, missä pitää muistaa, ajatella ja tietää niin paljon. ja olla tarkkana... 

Vierailija
12/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen myös pärjännyt hyvin elämässä, mutta koen itseni huonoksi.

Sananlaskun mukaan viisas ei koskaan tunne itseään viisaaksi, eikä tyhmä koskaan tunne itseään tyhmäksi.

Vierailija
14/14 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opiskelit yliopistossa?

Kansainvälistä politiikkaa. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi