potilaista juoruilu työpaikoilla! naureskelevat
kilpaa. Oletteko törmänneet tällaiseen juoruiluun?
Kommentit (35)
Joo, olen törmännyt tai lähinnä kuullut, se on yleistä, mutta hiton vastenmielistä, vaikka ei itsestä juoruiltaisikaan, niin jonkun potilaan nauraminen, ilkkumisen ja moittiminen kuulostaa vieraan korvaan todella järkyttävältä. Ei uskoisi että se on niin nykypäivää ja yleistä.
Siinä se onkin sitten hoitajan koko elämänsisältö, kampaviinerien lisäksi.
Me saadaan joka aamu sähköpostiin kaikkein naurettavimmat potilastapaukset. Arkistossa on varta vasten ihminen keräämässä näitä.
Ihan joka paikassa missä ollaan ihmisten kanssa tekemisissä puhutaan niistä "asiakkaista" se on ehkä asiatonta, mutta myös ainut keino selvitä tervejärkisenä työpaikalla.
Kaikenlainen asiakaspalvelu on rasittavaa, sillä jopa virastoissa pitää käsitellä ihmisiä asiakkaina ja ihmisten mielestä heillä toki näin ollen on pelkkiä oikeuksia.
Asiakkaille tai asiakastyypeille naureskelu johtuu suoraan asiakkaan käytöksestä. Asiallisesti käyttäytyvästä ei kukaan puhu pahaa.
Mulle sattui hoitajaksi puolisoni teiniaikainen tyttöystävä. Tunnistin hänet nimestä.
Hänkin ehkä arvasi kuka minä olen.
Harvinaisen sukunimen kiroja.
Kokeneet potilaat nauretaan yksinkertaisille hoitajille kun eivät tiedä mitään
Mitä itse olen sairaaloiden, terveyskeskusten tai muiden hoitolaitosten odotus-saleissa istunut ja seurannut, kun hoitajat ja lääkärit ohi käytävillä kulkevat, niin kyllä heistäkin paljon naurunaiheita löytyy, ulkonäössä, siisteydessä ja ennen kaikkea AMMATTITAIDOSSA.
Ihan yleistä joka alalla. Itse olen ollut tiskin takana naureskelemassa asiakkaille sekä ollut itse ilkkumisen kohteena siellä asiakaspuolella. Pitää vaan kestää. Tällaisiä me ihmiset ollaan.
Heikolla itsetunnolla varustetut ihmiset naureskelevat muille. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan joka paikassa missä ollaan ihmisten kanssa tekemisissä puhutaan niistä "asiakkaista" se on ehkä asiatonta, mutta myös ainut keino selvitä tervejärkisenä työpaikalla.
Kaikenlainen asiakaspalvelu on rasittavaa, sillä jopa virastoissa pitää käsitellä ihmisiä asiakkaina ja ihmisten mielestä heillä toki näin ollen on pelkkiä oikeuksia.
Asiakkaille tai asiakastyypeille naureskelu johtuu suoraan asiakkaan käytöksestä. Asiallisesti käyttäytyvästä ei kukaan puhu pahaa.
Ei pidä paikkaansa. Olen asiakaspalvelutyössä ja asiakkaat ovat kyllä ihan tavallisen mukavia, vaikka monenlaista mahtuu mukaan. Ja minulla ei ole mitään tarvetta heitä haukkua tai naureskella kenellekään. Totta kai jos joku on väkivaltainen, haukkuu tms. sellainen pitää ilmoittaa ja tilanne on hyvä jonkun kanssa purkaa, mutta ei kaikilla asiakaspalvelijoilla ole todellakaan mitään välttämätöntä tarvetta ilkkua asiakkaille. Ihmiset, jotka ilkkuvat muille, ilkkuvat myös asiakaspalvelutyössä ja ihmiset, jotka eivät muutoinkaan ilku, eivät ilku asiakaspalveluammatissakaan.
Itsekin järkytyn, kun kuulen asiakaspalveluhenkilökunnan kahviloissa, kaupoissa tms. kommentoivan asiakkaita muiden asiakkaiden läsnäollessa.
Yllättyisin jos kauppojen kassat ei juoruilis asiakkaista takahuoneissa.
Tää nyt ei ollut hoitoalalla, mutta kun olin nuorena työharjoittelussa kenkäkaupassa, niin en voinut uskoa silmiäni ja korviani kun huomasin että ne vanhat myyjät haukkuivat ihan kaikki asiakkaat ketkä kävivät tuossa putiikissa. Ensin palvelivat ja olivat niin maireita ja heti kun asiakas lähti niin kauhea räkätys ja arvostelu. Se oli oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleistä joka alalla. Itse olen ollut tiskin takana naureskelemassa asiakkaille sekä ollut itse ilkkumisen kohteena siellä asiakaspuolella. Pitää vaan kestää. Tällaisiä me ihmiset ollaan.
Ei me kaikki kyllä olla.
Joka alalla sitä tehdään eli puhutaan varsinkin hankalista asiakkaista. Turha muuta väittää. Osa ihmisistä ja potilaista on niin mulkkuja, että todellakin puhutaan. Jos ei työkaverin kanssa ni missäs sitten, vaitiolovelvollisuus. Eri alojen ihmiset todellakin omaa erilaiset ominaispiirteensö. Naurettavimpia on ne, jotka tuovat esiin heti jonkun hienon tittelinsä tms. Mieluummin kuuntelen elämänkoululaisten kähinää ja haistattelua kuin näitä viisastelijoita.
Joo ja ne keksii pilkallisia lempinimiä potilaille.
Minäkin naureskelen arvauskeskuksen hoitajien ja lääkäreiden osaamattomuudelle ja tietämättömyydelle, että ihan vapaasti saavat naureskella mullekin.
Jotain hauskaa pitää työssä olla: typerille asiakkaille/ potilaille nauraminen kahvihuoneessa on parasta hupia 🤣🤣🤣👍👍👍
Olen tietenkin.
t. hoitaja
Olen kyllä joskus itsekin nauranut kollegoiden naseville potilaita koskeville luonneanalyyseille. Esim. eräs kollega ei pidä vanhemmista naisopettajista ja ihan oikeasti bongaa ne jo kaukaa. Heillä on vähän sellainen paremman ihmisen asenne ja muka tietävät kaikesta kaiken. Itse en ole koskaan vitsaillut potilaiden kustannuksella.