Olen niin onnellinen omasta mökistä!
Asutaan kerrostalossa, ja pari viimeistä vuotta ollaan oltu kesämökin onnellisia omistajia. Nyt ajateltuna en voisi enää kuvitella kesän viettoa kaupungissa kerrostalossa. Kyllä tämä maadeutuelåmä on vaan niin leppoisaa ja idyllistä.
Mökki on vajaan tunnin päässä kotoa, vaatimaton kuivanmaan lautamökki ja vedetkin pitää tuoda kotoa tai käyttää sadevettä, mutta silti tämä on niin ihanaa ja rentouttavaa elämää.
Nyt kun luonto on kauneimmillaan ja on lämpimät kelit, on ihanaa herätä linnunlauluun, juoda aamukahvit terassilla ja puuhailla puutarhan parissa jos huvittaa, tai somettaa riippumatossa, kuten nytkin teen. Kohta aletaan grillaan, sitten pyöräillään kylille ostaan jätskit, ja myöhemmin aletaan saunan lämmitykseen.
Onnellisuudella voi olla hinta, ja tässä tapauksessa se ei ollut paljoa. :)
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Keskeistä on se kenen kanssa sen jaat. Hienokaan paikka ei auta, jos muut on narsisteja.
Ihmisen kanssa paikaksi käy vaatimatonkin paikka. Tärkeintä että omassa paikassa ei koko ajan ole jotain oudosti.
Totta. Kuulostaa astetta pahemmalta yhteismökkikeissiltä?
Ap
Pääasia että itse nautit siitä ja se tuottaa onnellisuutta sun elämään. Meillä on mökki 3 h ajomatkan päässä, järven rannalla, keskellä metsää. Ei naapureita, ei mitään meteliä missään, vain tuulen suhinaa ja lintujen laulua. Aamukahvit laiturilla, aina kun sää sallii.
Vierailija kirjoitti:
Mökki on yksi elämän ihanimmista asioista! Minulla on oma saari, jossa mökkini sijaitsee, Saimaan vesistöalueella.
En ikinä uskaltaisi nukkua omassa saaressa, kuka vaan voi ......! Syksyllä en menisi edes käymään ellei mies olisi mukana tai pari isoa koiraa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki on yksi elämän ihanimmista asioista! Minulla on oma saari, jossa mökkini sijaitsee, Saimaan vesistöalueella.
En ikinä uskaltaisi nukkua omassa saaressa, kuka vaan voi ......! Syksyllä en menisi edes käymään ellei mies olisi mukana tai pari isoa koiraa :)
Upottaa saaren?
Keskeistä on se kenen kanssa sen jaat. Hienokaan paikka ei auta, jos muut on narsisteja.
Ihmisen kanssa paikaksi käy vaatimatonkin paikka. Tärkeintä että omassa paikassa ei koko ajan ole jotain oudosti.