Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin onnellinen omasta mökistä!

Vierailija
03.06.2021 |

Asutaan kerrostalossa, ja pari viimeistä vuotta ollaan oltu kesämökin onnellisia omistajia. Nyt ajateltuna en voisi enää kuvitella kesän viettoa kaupungissa kerrostalossa. Kyllä tämä maadeutuelåmä on vaan niin leppoisaa ja idyllistä.

Mökki on vajaan tunnin päässä kotoa, vaatimaton kuivanmaan lautamökki ja vedetkin pitää tuoda kotoa tai käyttää sadevettä, mutta silti tämä on niin ihanaa ja rentouttavaa elämää.

Nyt kun luonto on kauneimmillaan ja on lämpimät kelit, on ihanaa herätä linnunlauluun, juoda aamukahvit terassilla ja puuhailla puutarhan parissa jos huvittaa, tai somettaa riippumatossa, kuten nytkin teen. Kohta aletaan grillaan, sitten pyöräillään kylille ostaan jätskit, ja myöhemmin aletaan saunan lämmitykseen.

Onnellisuudella voi olla hinta, ja tässä tapauksessa se ei ollut paljoa. :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas vihaan sitä, että omistan mökin viiden tunnin ajomatkan päästä.

Vierailija
2/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauska lukea, kuinka onnelliseksi mökkeily tekee aloittajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama matka, mut mökki järven rannalla.

En haluis kuivanmaan mökkiä.

Vierailija
4/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 tuntia on kyllä aika paha.. Ei auta kuin sitten mennä aina pidemmäksi aikaa kerrallaan. Oletko miettinyt mökin myyntiä ja uuden ostamista lähempää kotia?

Vierailija
5/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hauska lukea, kuinka onnelliseksi mökkeily tekee aloittajan. 

Jaettu suru puolittuu, ja ilo kaksinkertaistuu :)

Ap

Vierailija
6/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama matka, mut mökki järven rannalla.

En haluis kuivanmaan mökkiä.

Itsekkin ajattelin noin ennen. Kunnes tuli aika pistää rahaa peliin ;) Itselleni tärkeetä on myös kunnon puutarha, mikä monista kohtuuhintaisista järvimökeistä puuttui kokonaan...

Ap

Vierailija
7/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 tuntia on kyllä aika paha.. Ei auta kuin sitten mennä aina pidemmäksi aikaa kerrallaan. Oletko miettinyt mökin myyntiä ja uuden ostamista lähempää kotia?

Minulla on velvoite pitää se suvussa.

Vierailija
8/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on velvoite pitää se suvussa.

No mutta mökki 5h päässä on parempi kuin ei mökkiä ollenkaan. :)

Ap

Vierailija
9/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että joku nauttii.

Vierailija
10/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä mökille tai mökkiä kirjoitti:

Kiva, että joku nauttii.

Makuja on tietysti monia, mutta miksi et tykkää mökeistä?

Vierailija
11/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut mökkeilijätyyppiä koskaan, jos puhutaan siitä perinteisestä mökkeilystä. Mökki kyllä löytyy ja se vaatii kaikenlaista laittoa joka ei huvittaisi ollenkaan kun kotonakin on tekemättömiä töitä. Myyntiä harkitaan.

Vierailija
12/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on yksi elämän ihanimmista asioista! Minulla on oma saari, jossa mökkini sijaitsee, Saimaan vesistöalueella.

Vierailija
13/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme ekaa vuotta on ihanaa, sitten alkaa kypsyttää. Onneksi saatiin oma myytyä, ihana vapaus ja stressitön kesä. Tästedes ollaan vain vuokramökeillä.

Vierailija
14/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ollut mökkeilijätyyppiä koskaan, jos puhutaan siitä perinteisestä mökkeilystä. Mökki kyllä löytyy ja se vaatii kaikenlaista laittoa joka ei huvittaisi ollenkaan kun kotonakin on tekemättömiä töitä. Myyntiä harkitaan.

Itse iloitsen juuri siitä että itselleen tekee sen minkä tekee. Toki oma paikka on niin vaatimaton, että huiltaminenkin on aika pientä ja huoletonta. Ymmärrän kyllä sen että puhutaan ihan eri tason ylläpidosta ja työn ja rahan kulusta, jos on iso paikka ja paljon rahaa kiinni "sijoituksessa" ...

Vierailija
15/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut kiinnostaa siirtolapuutarhapalsta tai pieni mummonmökki. Pääasia, että saisi hoitaa puutarhaa. Mitään saunomista en halua, vaan haluaisin kasvattaa kasveja. Kaikki tuollaiset pikkumökkipalstat ovat vain todella kalliita, homeinen siirtolapuutarhamökkikin on jotain 90 000 euroa täällä. Sellainen olisi unelmani, mutta haluaisin mökin, joka on asuinkelpoinen, eikä haise tms.

T. Helsinkiläinen

Vierailija
16/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lukea tätä ketjua sillä silmällä, että oppisin pitämään oman mökkini olemassaolosta. Mutta ketju vain voimisti ajatustani siitä, että ilman olisi parempi. - se, jolla on mökki 5 h päässä

Vierailija
17/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökki on yksi elämän ihanimmista asioista! Minulla on oma saari, jossa mökkini sijaitsee, Saimaan vesistöalueella.

Oikeassa olet, ja oma saari kuulostaa kyllä todella mahtavalta! Superihanaa mökkikesää sinne!

Ap

Vierailija
18/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kolme ekaa vuotta on ihanaa, sitten alkaa kypsyttää. Onneksi saatiin oma myytyä, ihana vapaus ja stressitön kesä. Tästedes ollaan vain vuokramökeillä.

Minkä koit suurimmaksi taakaksi mökissä jos alkuvuodet olivat kuitenkin ihania?

Ap

Vierailija
19/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin lukea tätä ketjua sillä silmällä, että oppisin pitämään oman mökkini olemassaolosta. Mutta ketju vain voimisti ajatustani siitä, että ilman olisi parempi. - se, jolla on mökki 5 h päässä

Oho!?

Vierailija
20/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on alkanut kiinnostaa siirtolapuutarhapalsta tai pieni mummonmökki. Pääasia, että saisi hoitaa puutarhaa. Mitään saunomista en halua, vaan haluaisin kasvattaa kasveja. Kaikki tuollaiset pikkumökkipalstat ovat vain todella kalliita, homeinen siirtolapuutarhamökkikin on jotain 90 000 euroa täällä. Sellainen olisi unelmani, mutta haluaisin mökin, joka on asuinkelpoinen, eikä haise tms.

T. Helsinkiläinen

Varmasti 50k ja alle saa jo kivan asuttavan mummomökin tunnin säteellä Helsingistä, kun kerran se puutarha on se tärkein juttu!

Ap