Kysyin kaverilta apua lupakuvien tekoon. Tarvitsen piirustuksia rakennuslupaa varten.
Kaveri on rakennusinsinööri ja osaa käyttää tietokonetta sujuvasti. Vastasi pyyntööni, että piirtää kyllä mutta 2000 euroa pitäisi saada.
Olen katsonut youtubesta videoita missä omakotitalo piirretään tietokoneohjelmilla alle tunnissa. Kuinka kaverini edes kehtasi heittää minulle tuollaisen summan. Onko muilla yhtä ahneita kavereita?
Kommentit (26)
Eli sinä siis ap tiedät kaikki säännökset ja asetukset joita talon piirtämisessä on otettava huomioon? Olen itse joutunut käymään melko monen vuoden koulutuksen enkä silti VIELÄKÄÄN osaa nuin nopeaa lupakuvia tehdä, mutta varmasti se sun tunnin talo on ihan hyvä.:)
2000 kohtuuhinta, tuttava joutui maksamaan pelkistä pihapiirrustuksista 5000.
Voi voi, lieneekö hammaslääkärin veli?
Vierailija kirjoitti:
Minä tein niin että rakensin ensin ja piirsin vasta sitten.
Helpompi piirtää kun on jo valmis kohde.
Valmiiseen taloon on vähän vaikeampi teettää katselmuksia. Et sitten vastaavaa mestariakaan palkannut.
Toisaalta - kyseessä varmaan alle viisi neliöinen vaja tms rakennelma.
Jos joku kaipaa lupakuvien piirtäjää, niin täällä olisi hoitovapailla oleva insinööri, joka voi sunnuntaisin piirrellä. Kysy myös konsultaatiota esimerkiksi sisäilmaa askarruttavista asioista tai asbesti- ja haitta-ainekartoituksesta tai yksittäisistä näytteenotoista.
Mun työkaverin mies , rak.ins. teki meidän mökin lupakuvat 200 eurolla.
Emme tunteneet häntä ennestään.
Kiitos hänelle ihanalle ihmiselle.!
Tarjoutui itse kun oli kuullut projektistamme.