Mies petti, nyt mietin eroa vuosi sen jälkeen. En tiedä mitä tehdä
Mies jäi tavallaan kiinni töpeksinnöistään vuosi, puolitoista sitten. Olin aivan valtavassa shokissa, että hän rikkoi luottamukseni sillä tavalla enkä useaan viikkoon pystynyt käsittelemään asiaa yhtään. Kaikkea hän ei myöntänyt tehneensä, mutta nyt alan ymmärtää että hän ei varmasti tunnusta mitään mistä ei jää todistettavasti kiinni.
Mies oli silloin valtavan pahoillaan, mutta ei vaikuttanut siltä, että olisi erityisemmin katunutkaan tekemisiään. Hän yritti hirveästi vain hyvitellä (teeskennellä) että mitään ei olisi tapahtunutkaan eikä halunnut avata ajatuksiaan mikä tekoon johti tai miksi hän mitäkin teki. Hän puhui ummet ja lammet, pakotti minut katsomaan silmiin samalla kun vakuutteli, ettei mitään fyysistä ole kenenkään kanssa tapahtunut jne. samalla kun yritin pysytellä järjissäni.
Meiltä katosi kaikki yhteys, vaikka en silloin tajunnut sitä. Mies on nykyisin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja on aivan onnensa kukkuloilla. Hän omien sanojensa mukaan haluaa vain parantaa suhdettamme, mutta itse en ole asian käsittelyn kanssa mitenkään valmis. Samalla kun mies tuntuu porskuttavan eteenpäin täysin tyytyväisenä kuin mitään ei olisi sattunut, kärvistelen edelleen ja syyttelen itseäni tyhmyydestä ja sinisilmäisyydestä. Mitään aitoa meillä ei enää ole. Silloin shokin alkuvaiheessa halusin vain mieheni, nyt olen siinä pisteessä ettei ole enää väliksikään.
Pahinta kuitenkin on, että alan nyt vasta käsittää suhteen tuhoutumisen laadun puoleltani. Katselen miestä ikään kuin ulkopuolelta ja ajattelen miten typerä, hemmoteltu ja lapsellinen hän on. Samaan aikaan kun itse kotona yritin auttaa häntä hänen jatkuvassa väsymyksessään ja järjestää hänelle aikaa, niin hän ei sanonut sanallakaan mistä kaikki haluttomuus johtui. Hän otti vastaan kaiken tukeni ja hoivani ja samaan aikaan elosteli muualla, joskaan en edes tiedä mitä kaikkea hän on mennyt tekemään. Pahinta tässä siis on, että mies tekee kesälomasuunnitelmia ja miettii miten sisustettaisiin kämppää, kun itse pohdin mitä kaikkea pitäisi heittää pois, että muutto erilleen onnistuisi helpommin. En jotenkin taloudellisesti uskalla tehdä sitä siirtoa, olisin taas tyhjän päällä ja aivan yksin sen jälkeen.
Kamalaa, tiedän. Ongelmahan on siinä, etten luota mieheen yhtään enkä usko hänen selityksiään. Hän on vakuuttava, mutta kuka myyntialalla ei olisi. Ystävien kanssa tästä ei voi puhua, koska he keskittyvät aivan vääriin asioihin ja puolustelevat miestä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin, että ei tuossa ole vaihtoehtona kuin ero. Tsemppiä.
Kiitos!
Ei voi olla suhdetta ilman luottamusta. Tsemppiä!
Et sitten taas parempaa keksinyt.
Niin epäuskottavaa....
Jos teillä ei ole lapsia, niin asia on helppo. Kyllä siinä pettämisessä jotain hajoaa suhteesta.
Ainakin se pettää yhä, koska ei ole yhtään herkillä sen suhteen että sinua vaivaa jokin. Sen huomio on toisessa suhteessa joka menee hyvin. Niin kauan kun et mainitse mitään niin miestä ei voisi vähempää kiinnostaa miten tunne-elämäsi järjestät. Itsesi takia sinun kannattaisi erota.
Olet tyhjän päällä jos eroat? Miksi?
Teillä ei ole ilmeisesti lapsia? Hyvä niin, koska kyllä tuo vahvasti kuulostaa siltä, että sinun rakkautesi on kuollut ja kunnioitus miestä kohtaan kadonnut ja miehellä ei kunnioitusta koskaan ole ollutkaan.
Ajan ja pariterapian avulla voisitte ehkä löytää toisenne uudelleen, mutta onko jäljellä mitään, minkä puolesta haluat taistella?
Suosittelen ennemmin vaikka lyhytterapiaa ja asian työstämistä yksin.
Millä tavalla hän petti sinua? Oliko joku salasuhde, vai kerran kännissä tms?
Itse voisin antaa kerran jonkun random panon anteeksi miehelleni mutta salasuhdetta en voisi. Sitä ei voi selittää "erehdyksellä" "kännillä" tms.
Mutta tosiaan, jos sinua häiritsee, niin ero on ainoa vaihtoehto.
Mä uskon, että kahdella ihmisellä on aina mahdollisuus selvitä asioista ja olla vaikeuksista huolimatta onnellisia yhdessä, JOS molemmat sitä haluavat ja ovat valmiita tekemään töitä suhteen eteen.
Jos mies ei tunnusta, ota sinua huomioon ja tajua omaa osuuttaan asioihin niin sun yrittäminen yksin on turhaa, sä vaan katkeroidut ja lopulta eroatte kuitenkin.
Millä tavalla mies on pettänyt? Voitko luottaa että kertoo totuuden ja ottaa sut huomioon? Onko mahdollista käydä ammattilaisen juttusilla?
Ilman rehellisyyttä ei ole luottamusta ja ilman luottamusta ei ole mitään. Toisaalta, olen itsekin ollut suhteessa, jossa toinen osapuoli epäili perusteetta aivan kaikkea eikä mikään määrä vakuutteluja riittänyt, kun oli niin vakuuttunut että hänelle valehdellaan. Kovin raskasta on sekin.
Mitä tehdä-novellisti taas vauhdissa ,,
Sä oot sille yhdentekevä eikä sun tunteilla oo väliä. Tossa tilanteessa raha-asioiden ei pitäisi painaa kovinkaan paljoa. Tulevaisuudessa ķadut sitä aikaa, jonka tuhlasit eron pitkittämiseen.
Eihän sinulla kai ole mikään kiire tehdä päätöksiä. Voit työstää asiaa niin kauan, että olet varma päätöksestäsi.
Voit saada paremman. Joten jssap.
Vai haluatko miettiä 80-vuotiaana oliko tämä nyt se mitä halusit?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä-novellisti taas vauhdissa ,,
Miksi olisi? Ihan samanlaisten asioiden kanssa painin minäkin.
No... sit sä et tiedä, mitä tehdä. Voi voi. Ei oo mun ongelma.
Ap:n teksti on kuin suoraan omasta elämästä....valitettavasti. En tiedä miten tästä ikinä selviää, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin aina uuteen päivään. Kaipa se aurinko joskus taas paistaa omaankin elämään.
Tiedät itsekin, että ei tuossa ole vaihtoehtona kuin ero. Tsemppiä.