Kirjat kiertoon? Ostaako kukaan?
Tavarapaljouden poisto meneillään ja samalla osa kirjoista. Ostaako niitä kukaan pääkaupunkiseudulla
vai mitä kannattaa tehdä?
Kommentit (25)
Ei ole kirjat menneet meidän kirppiksellä (Turku) yhtään.
Riippu tietty mitä kirjoja sulla on: historiaa, matkailta, arkkitehtuuria, sisistusta, puutarha, tähtitiede jne jne..
Ongelmajätettä, valitettavasti! Ensipainoksista voi joku olla kiinnostunut,
kukaan ei muista.
Tarjoa ilmaiseksi Torissa tai johonkin palvelutaloon.
Ihan tavallisia romaaneja ja jokunen random tietokirja eli ei nyt mitään harvinaisia ensipainosklassikoita varsinaisesti :D
Riippuu mitä kirjoja. Divareissa ja antikvariaateissa näkyy olevan myynnissä kaikenlaista. En kyllä sinuna odottaisi tienaavani juurikaan, paitsi jos kyseessä joku oikeasti arvokas kirja.
Revi kannet irti ja ne sekajätteeseen. Sivut paperinkeräykseen. Kirjastoissa voi olla hylly, jonne voi viedä ja ottaa.
Yritin myydä uudenveroisia Keltaisen kirjaston ja samantapaisia kirjoja antikoihin, mutta eivät kelvanneet.
Kyllä meitä kirjojen ystäviä on yhä olemassa. Itse ainakin tsekkaan torin tarjonnan toisinaan. Hyllystäni puuttuu vielä monta ihan tavallista kirjaa...
Akateemisia kirjoja ostaisin mielelläni jos Suomesta saisi. Harvoinpa saa.
Divareilla taitaa olla hyvin tiukka linja mitä ottavat. Jos kirjaasi ei meinaa löytyä esim. kirjastoista ja mistään myynnissä, saattanee se kiinnostaa jotain keräilijää.
Eihän nyky urpot osaa edes lukea kirjoja. Ja tietty riippuu mitä kirjoja myyt.
lahjaviikkoina menee hyvät kirjat kirpparilla paremmin, eli joulu, isänpäivä, äitienpäivä ja sellaiset
Miä ostan kun hinta ja laatu kohtaavat. Älä pyydä älyttömiä hintoja. Kirjastossa yritettiin myydä poistoja euro/kpl , eivät menneet kaupaksi, suurin osa. Riippuu kirjoista. Arvostan hyvää kotikirjastoa, nykykirjastot kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Yritin myydä uudenveroisia Keltaisen kirjaston ja samantapaisia kirjoja antikoihin, mutta eivät kelvanneet.
Koita torissa tai jossain myydä, kyllä Keltaisen kirjaston kirjat kaupaksi menee.
Tietokirjoja otetaan divareihin, romaaneja pääsääntöisesti ei, ellei ole uutuuksia. En silti heittäisi pois, varsinkin Keltaisen kirjaston kirjat varmasti kelpaa jollekulle. Yksi vaihtoehto on viedä kirjat kirjastojen vaihtohyllyyn, mutta sinne ei tietysti voi viedä paljon kerralla.
Ihmiset laiskistuu ja tyhmistyy eivätkä jaksa lukea, huom lukea, kirjoja vaan kuuntelevat niitä nykyään. Kirjat ovat pienen lukuintoisen osan harrastus nykyään eli elitisöityy väistämättä. Dekkarit, self help vielä myy mutta vähäänkään vastivampi ei. On mullakin kirjahylly täynnä kirjoja, joita en edes yritä myydä, koska kukaan niitä ei osta. Divareista olen klassikoita ja loppuunmyytyjä painoksia ostanut hyllyyn mutta pääasiassa luen nykyään ekirjoina kirjat.
Minä käytin aina divarissa kirjakassin,harvoin mikään kelpasi.Sitten samalla reissulla vein kirjaston ota tästä-hyllyyn ne mitkä ei divariin kelvanneet. Olisivat kyllä divarista vaihtaneet kirjoa,mutta kun idea oli että saan kirjamäärää vähemmäksi...
Käy katsomassa paikallinen kirppis. Jos siellä on hyllyillä samaa kirjaa kuin sulla, se kertoo että ne kirjat on aikalailla "joka kirjahyllyssä" jo.
itse pelaan aina kirjabingoa kirppiksellä, samat kirjailijat ja teokset löytyvät järjestään :)
Itse ostan paljonkin kirjoja ja varsinkin kirppiksiltä ja ekotoreilta yms., mutta kaksi hyvin ratkaisevaa tekijää on kirjan kunto ja hinta.
Jotkut harvinaiset ensipainokset, esim Eino Leinon, kelpaavat divarehin.
Vähennän itse kirjoja näin:
1. Huonokuntoiset kirjat roskiin (kannet sekajätteeseen, sivut paperinkerätkseen)
2. Hyväkuntoiset ”lukuromaanit” kirjaston kierrätyshyllyyn
3. Jotkut erityisalat, esim militaria, taide, historia jne.hyväntekeväisyyskirppiksille.
Näin lähti kotoani muutama vuosi sitten noin 600 kirjaa. Kummasti tuli koti avaramnan näköiseksi.
Ei osta. Tietysti joku harvinainen kirja voi muutamalla eurolla mennä.