Mul on niin huono itsetunto et jos joku ei vastaa tai kaduilla ihmiset nauraa niin mä
Luulen et oon ite syypää vastaamattomuuteen ja siihen naureskeluun. Kyl kuulostaa hullulta mut koko ikäni oon ollu se erilainen tyyppi jota möllitään ni on se itsetunto laskenut, en kyl ois uskonu et näin paljo.
Mut eipä siinä en kehtaa mennä enää ees kylää ku tiiän et tulee lokaa taas omasta olemuksesta.
Kommentit (18)
Itsellä on jännitys vatsa ja huono itsetunto. Hypnoterapialla olevinaan, että ainakin vatsa rauhoittunut.
Olis kivempi ku ajattelis terveellä järjellä eikä näin . Mikäköhän lie skitso masennus taustalla
Ei hyvä. Mikä auttaisi sun itsetunnon kohottamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Olis kivempi ku ajattelis terveellä järjellä eikä näin . Mikäköhän lie skitso masennus taustalla
Ehkä ne nauraakin sulle. Mistä voit olla varma, ettei nauraisi?
Vaikka nauraisi niin miksi sen pitäisi kiinnostaa sinua? Ei ole hyvä elämä ihmisellä, joka nauraa tuntemattomalle. Suosittelisin terapiaa, koska näyttää että sinulla on jonkinlaista ahdistusta, ehkä myös masennusta. Laita viestiä terveysasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne nauraakin sulle. Mistä voit olla varma, ettei nauraisi?
En mistään tietenkään. Mut joo kouluajoiltahan tää luulosairaus tulee. Siellä mulle naurettiin ihan sikana jos menin jonku porukan ohi käytävillä heti käänty päät ja ne nauro räkäsesti. Jotku otti kuvia ja teki pila profiilin deitti sivuille läski liisana.
Toi on jokin alkukantainen reaktio - kun koet jonkin tilanteen uhkaavaksi, et pysty ajatteelemaan järkevästi vaan menet ensimmäisen tunnereaktion mukaan.
Positiivista: tunnistat tän itsessäsi!
Seuraavan kerran kun käy näin, niin päätä: yritä tarkastella tilannetta ikään kuin olisit ulkopuolinen. Mitä näkisit.
Jos olisit joku ulkopuolinen, mitä neuvoisit itsellesi?
Kyllähän mulla on vähän ongelmia pääkopassa ja tää ihmispelko on ihan naurettavaa. Nauraisin sille ite mut ongelma on liian iso et ois ees hauskaa. Pöpi mä oon voi voi
Tiedän täsmälleen, miltä sinusta tuntuu. Minusta tuntuu samalta, mutta vanhemmiten olen oppinut sanomaan itselleni, että mitä hemmetin väliä sillä on, mitä tuntemattomat kaupankassat tai muut sinusta ajattelevat. Se auttaa jossain määrin, mutta ei poista ongelmaa kokonaan.
Jos menisin terveysasemalle kertoo ni ne passittais mut suljetulle. Pitäis varmaa vaarallisena ja arvaamattomana
Kannattaa mennä ajoissa hoitoon, koska noista ajatuksista voi tulla ihan loputon suo, voi johtaa jopa psykoottisuuteen. Been there, joten en suosittele vain puremaan hammasta ja kestää. Hanki ajoissa apua! Tuo on jo alku harhaisuudelle, että jos joku kadulla nauraa, luulet heti että he nauravat just sulle!
Tuohon naurujuttuun: yleensä se toiselle nauraminen tapahtuu salassa, vasta sitten kun kys. henkilö on poistunut paikalta. Eli nauruun on 99 prosentin todennäköisyydellä jokin toinen syy, paitsi jos naurajat ovat 12 v. :D
Eipä tää nyt oo semmonen aihe mist haluis diagnoosin joka olis varmaa umpihullu.
Tähän väliin olisi kiva kuulla pilkkaajilta ja muille räkättäjiltä, miksi teette sitä. Minä tiedän, että kaikki nauru ei ole minulle, mutta olen riittävän väsynyt kaikesta pilkasta, mitä olen saanut.
N55
Joo ei olis ihme et tulis psykoosi diagnoosi oon kyl havainnu ettei oo kaikki kotona. En oo uskaltanu mennä lääkäriin mut luultavasti pakko ennenku sekoon täysin. ..
Lähes jokaisella on jotain ongelmia ja ne ei ehdi sulle nauraa siellä ku ne miettii mitä muut niistä ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Lähes jokaisella on jotain ongelmia ja ne ei ehdi sulle nauraa siellä ku ne miettii mitä muut niistä ajattelee.
Tämähän on se totuus. Kaikilla aikuisilla ihmisillä on niin paljon omia ongelmia, etteivät loppujenlopuksi jaksa kiinnittää paljoakaan huomiota muihin ihmisiin. Mutta tiedän tuon tunteen, kun alkaa kuvitella "mitä kaikki muut minusta ajattelee" ja se vei minulta aikoinaan kokonaan järjen ja toimintakyvyn, niin että olin lopulta ihan laitoskamaa. Ei kannata päästää tilannetta siihen pisteeseen. Kannattaa tosiaan hakeutua hoitoon.
Tsemppiä. Koeta välttää ajattelemasta noin.