Suosittelija työpaikkaan?
Suosittelijaa työpaikka ilmeisesti toivoo. Ei minulla ole kuin nykyinen lähiesimies, jota voisin pyytää. Tällöin hän saa myös tietää, että haen toista paikkaa. Vähän noloa edes siksi pyytää. Oma työpaikka tulee oleen vaikeuksissa, jos lähden.
Työnantajani on kaupunki. Onko edes tapana, että tällainen virkamies suosittelisi?
Kommentit (29)
Ei mihinkään pääse ilman suosittelijaa. Voin suositella korvausta vastaan, laita numerosi niin soittelen
Eikö ole aikaisempia työpaikkoja, entinen esimes sieltä?
Mä oon aina miettinyt että voiko nykyistä esimiestä pyytää suosittelijaksi :D
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, kun samassa työssä olen ollut yli 10 vuotta. Opiskeluajalta on sitten kesätyöpaikat, mutta sitäkään firmaa ei enää ole.
Ei voi nykyistä pyytää kuin vain määräaikaisen päättyessä.
Ota joku työkaveri tai muu yhteistyökumppani ja kirjoitat siihen, että Liisa Lehtinen, asiantuntija. Liisa on työparini ja tuntee vahvuuteni asiassa X.
Mä olen viimeisen 10 vuoden aikana saanut ainakin 6 työpaikkaa ja vain kerran on soitettu suosittelijalle, joka oli vanha kollegani. Sain senkin paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, kun samassa työssä olen ollut yli 10 vuotta. Opiskeluajalta on sitten kesätyöpaikat, mutta sitäkään firmaa ei enää ole.
Onko sulla joku entinen esimies sieltä? Tuskin olet koko kymmentä vuotta tehnyt samaa asiaa saman ihmisen alla?
Mä oon ollut suosittelijana. Kyseessä entinen työkaverini. Mä lähdin paikasta X häntä ennen.
Sai paikan.
Ei, sinun työpaikkasi ei joudu vaikeuksiin jos lähdet. Ihmisiä vaihtaa työpaikkaa ja kuolee, se on elämää. Suurin osa yliarvioi oman tärkeytensä.
Minä olen kyllä pyytänyt ihan omaa esimiestäni suosittelijaksi ja hän suostui.
Ja toisin kuin luullaan, niin kyllä se vanhanaikaine puskaradiokin vielä toimii.
Jotkut työnantajat soittavat työpaikalle ja kysyvät työnantajalta tietoa työntekijästä, etenkin silloin kun ovat hänestä tosissaan kiinnostuneita ja miettivät että palkkaisivatko he hänet.
Olen kaksi viimeisintä työpaikkaa saanut ilman suosittelijaa. Myös työttömyyttä ollut liki 2v takana, samoin ikää melkein 50v. Toimistotyöt viennin ja kuljetuksen parissa. Murehdin myös tuota suosittelijoiden puuttumista mutta ei onneksi haitannut. Alkaako muutenkin olla ”menneen talven lumia”?
Vierailija kirjoitti:
Ei, sinun työpaikkasi ei joudu vaikeuksiin jos lähdet. Ihmisiä vaihtaa työpaikkaa ja kuolee, se on elämää. Suurin osa yliarvioi oman tärkeytensä.
Moni työnantaja myös aliarvioi työläistensä hyödyllisyyden. Moni asia jää tekemättä, kun osaaja lähtee. Jatketaan samaa vanhaa rataa, mutta ei mennä eteenpäin ollenkaan. Osaavilla ihmisillä suunta olisi ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. En ole aina hakiessa laittanut suosittelijaa. Syynä että en halua työnantajalle kertoa että haen muualta.
Olisko nykyisessä työpaikassa ketään muuta kuin tuo lähiesimies ? Joskus laitoin toisen osaston kollegaan, kumpikin tehtiin asiantuntija työtä vähän eri sisällöllä. Hänelle oli soitettu ja paremmin hän osasi kertoa mun työpanoksesta kuin silloinen esimies!
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksi viimeisintä työpaikkaa saanut ilman suosittelijaa. Myös työttömyyttä ollut liki 2v takana, samoin ikää melkein 50v. Toimistotyöt viennin ja kuljetuksen parissa. Murehdin myös tuota suosittelijoiden puuttumista mutta ei onneksi haitannut. Alkaako muutenkin olla ”menneen talven lumia”?
Aika hyödyttömiä ovat, koska eihän kukaan sellaista valitse, joka kertoisi itsestä pahaa.
Turhaa hymistelyä koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku entinen esimies sieltä? Tuskin olet koko kymmentä vuotta tehnyt samaa asiaa saman ihmisen alla?
No kaksi muuta esimiestä on ollut. Molemmat eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Huutava pula työntekijöistä. Ei yhtään kesätyöntekijää ole saatu. Siksi kesken kesän tulee ongelmia. Yksi toinen on jo lähdössä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni työnantaja myös aliarvioi työläistensä hyödyllisyyden. Moni asia jää tekemättä, kun osaaja lähtee. Jatketaan samaa vanhaa rataa, mutta ei mennä eteenpäin ollenkaan. Osaavilla ihmisillä suunta olisi ylöspäin.
Tai sitten käy päinvastoin. Aloitin omassa työpaikassani 10 vuotta sitten. Edeltäjäni tosin jäi eläkkeelle, joten vaihtoon oli valmistauduttu. Mutta hän oli kovin huolissaan kuinka pärjään ja hänen painostuksestaan työnantaja valitsi uuden tekijän jo hyvissä ajoin. No opin hommat aika nopeasti, joten meillä tuli töistä puutetta. Kun hän oli lähtenyt lopullisesti, otin tilan haltuuni ja aloin tehostaa hommia. Teen enemmän ja vaativampia töitä, koska ehdin. Olen saanut monessa hyvin yksinkertaisessa asiassa hommat toimimaan tehokkaammin ja neuvonut myös esimiestäni monissa asioissa. Isoissa työpaikoissa luulin alkuun tämän olevan hyvä juttu, mutta sehän ärsytti vakkareita, joilla kuului olla koko ajan kiire ja sitä piti tekemällä tehdä. Nykyisessä, missä samoja hommia ei tee muut, saan tehostaa ja järkevöittää ajankäyttöä mielin määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaksi muuta esimiestä on ollut. Molemmat eläkkeellä.
Laitat heidät! Googlaat puhelinumerot kylkeen. Soittaa jos soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Trollin mielikuvitusta taas koko aloitus.
Tyylisi tunnistaa kirjoitat mtä hyvänsä.
Ei ole tämä tyyppi tainnut koskaan olla työelämässä.
Eikä hakenut koskaan mistään yhtäkään työpaikkaa.
Ei kai tasavertaisia työkavereita voi suositella!? Vaatii nyt varmaan esimiehen aseman. Työkaverit vähän kuin ystäviä, joten jäävejä suositteleen. Eihän siinä olis mitään järkeä. "Suosittele sinä minua. Niin minä suosittelen sinua"?!?
Trollin mielikuvitusta taas koko aloitus.
Tyylisi tunnistaa kirjoitat mtä hyvänsä.