Pahin epäoikeudenmukaisuus, jota olet työpaikalla nähnyt?
Eli jonkun touhuja katsotaan läpi sormien ja joku saa heti huutia pikkumokasta. Joku saa aina loman haluamaansa kohtaan ja muut joutuvat taistelemaan ajankohdasta. Esimies kiittää vaan tiettyjä henkilöitä esimerkiksi rahallisesti jne.
Kommentit (20)
No meillä olis vaikka kirjaks asti, mut yks työntekijä on vieläkin, näin kahdeksan vuoden jälkeen edelleen ihan hiton pihalla kaikesta, ja joka päivä kysyy sellasia asioita, jotka pitää osata kolmen kuukauden jälkeen. Rasittavaa kaikille kollegoille, mut jostain syystä pomot ei tee asialle mitään, vaikka tyyppi mokailee jatkuvasti.
Toinen on tää klassinen, että työpaikan hyviä, kokeneita työntekijöitä ei ylennetä, vaan otetaan joku ulkopuolinen jolla ei oo mitään käsitystä koko alasta. Ja sit ihmetellään, et miten ei vielä vuodenkaan jälkeen ole touhussa mitään tolkkua.
Eri palkka samasta työstä. Yhteistyö, jonka osallistujista osa kuittaa tonnin puhtaana käteen ja osaa ei edes kiitetä. Onhan näitä. Ja nämä esimerkit valtion virastosta.
Jotain tunnollista ja hyvää työntekijää ketjutetaan 10 vuotta, mutta pomon kaveri, perseennuolija tai sukulainen saa vakituisen paikan puolessa vuodessa.
Lisäksi noita ylikilttejä sarjaketjutettuja käytetään räikeästi hyväksi kaikessa muussakin. Oksettaa katsoa, miten pomot kehtaa.
Kunta-ala kyseessä.
Sihteeri otti suihin pomolta, mutta ei minulta.
Kiusaaja ei saanut mitään seuraamuksia toiminnastaan, kiusatut vaihtoivat työpaikkaa.
Pienessä kaupassa töissä. Eräs kassa lähti kesken kaiken vessaan koska ei voinut pidättää enempää, ei ollut paljoa asiakkaita ja me kaksi muuta kassaa pystyttiin hoitamaan ihan hyvin hommat, jonoja ei muodostunut.
Sai esimieheltä kamalat huudot että työajalla ei tehdä muuta kuin työtä.
Itse esimies menee aina työajalla mustikkaan/puolukkaan/sienestämääb/milloin mihinkin.
En vaan tule ymmärmään miksi sairaanhoitaja-opiskelijat joutuvat viettämään ruoka ym taukonsa jossain pukuhuoneessa. Vakityöntekijöiden taukotilaan ei ole mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä huutava vääryys.
Olin vantaalla töissä. Tein työni viimeisen päälle ja olin tosi tosi aktiivinen ja iloinen joka päivä työpaikastani. Sain koeajalla kenkää, en kuulemma sopinut heidän hienoon sisäänpäin lämpiävään työyhteisöönsä. Traumaa jäi loppuelämäksi. Vieläkin lähes päivittäin tuo aihe palaa mieleen. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Vein heille pihlajanmarjakarkkeja läksiäislahjaksi....
Vierailija kirjoitti:
Ja ammattiliitto ei tee asialle mitään? Ootko kysynyt? Jos sieltä saisi?
Traf.. kirjoitti:
Eri palkka samasta työstä. Yhteistyö, jonka osallistujista osa kuittaa tonnin puhtaana käteen ja osaa ei edes kiitetä. Onhan näitä. Ja nämä esimerkit valtion virastosta.
Eikö se nyt ole ihan tavallista, että 20 vuotta alalla oleva saa enemmän palkkaa kuin vastatullut, samasta työstäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olin vantaalla töissä. Tein työni viimeisen päälle ja olin tosi tosi aktiivinen ja iloinen joka päivä työpaikastani. Sain koeajalla kenkää, en kuulemma sopinut heidän hienoon sisäänpäin lämpiävään työyhteisöönsä. Traumaa jäi loppuelämäksi. Vieläkin lähes päivittäin tuo aihe palaa mieleen. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Vein heille pihlajanmarjakarkkeja läksiäislahjaksi....
Mä en olisi vienyt mitään. Miksi tämä kaihertaa sua? Ehkä he eivät hakeneet mitään ilopillerinä pomppivaa hilleriä?
Nää jutut on välillä niin pienestä kiinni, ettei niitä kannata miettiä jälkeenpäin. Etenkään noin vimosen päälle, että traumatisoidut ja katkeroidut. < ehkä tämänkin näkivät ja sen takia eivät haluneet sua joukkoonsa.
Meillä oli töissä yhteinen pohjakassa (6-8 ihmisellä päivässä), joka sitten heitteli aina miten sattuu ja minua uusimpana/ nuorimpana syytettiin tuosta pohjasta joka ikinen päivä kun tulin töihin.
Lopulta kyllästyin ja sanoin, että haluan oman pohjan. Koko peruskouluaikani jouduin kilpailemaan kaiken maailman päässälaskukisoissa, koska olin koulujeni parhaimpia päässälaskuissa sekä olin ennen tuota työpaikkaa ollut pitkään kaupalla töissä, jossa oma kassapohjani ei koskaan heittänyt, ei edes viidellä sentillä.
Omat pohjat tuli ja minun täsmäsi aina, kunnes kerran olin töistä poissa. Tällöin yhden päivän pohjaani oli käyttänyt eräs muu töistä ja sitten hänellä olikin minun pohjani heittänyt 20 eurolla illalla laskiessaan. Seuraavana aamuna, kun tulin töihin, niin taas minua syytettiin pohjan heitosta, vaikka en ollut ollut edes paikalla... Suoraan sanottuna en jaksanut tuossa vaiheessa enää edes sanoa mitään.
Se tavallinen tarina. Tuli uusi työntekijä. Hän sai aikaan valtavasti asioita mutta sai kenkää koeajalla koska joku ei pitänyt hänestä.
Firman omistajan tuttu tulee töihin ja saa heti päättää kuinka pitkän kesäloman haluaa sekä milloin haluaa olla pois. Yleensä hän on koko kesä-heinäkuun lomilla ja muut saavat sumplia ja pätkiä omat vuosilomaansa jotta yritys pyörisi kesälläkin. Kyseisellä henkilöllä on vaikeuksia oppia työtään eikä ikinä opettele ja tuuraa kenenkään muun töitä. Toisaalta ihan ymmärrettävää kun ei oikein omiakaan vähäisiä töitä saa tehtyä.
Jos esim lomaasian on ottanut puheeksi, niin tämä henkilö närkästyy ja uhkailee irtisanovansa itsensä. Se sopisi hyvin muille työntekijöille mutta yrityksen omistaja haluaa pitää tämän aarteen ja mikään ei muutu. En ole tuolla enää töissä.
Se liittyy erääseen firmaan mikä työllistää paljon nuoria. Palkka on huono ja työt on oikeasti ihan kuraa, mutta annetaan ymmärtää että kun ahkerasti vaan tekee töitä niin palkitaan. Paskanmarjat.
Vierailija kirjoitti:
Se liittyy erääseen firmaan mikä työllistää paljon nuoria. Palkka on huono ja työt on oikeasti ihan kuraa, mutta annetaan ymmärtää että kun ahkerasti vaan tekee töitä niin palkitaan. Paskanmarjat.
Onko Turussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en olisi vienyt mitään. Miksi tämä kaihertaa sua? Ehkä he eivät hakeneet mitään ilopillerinä pomppivaa hilleriä?
Nää jutut on välillä niin pienestä kiinni, ettei niitä kannata miettiä jälkeenpäin. Etenkään noin vimosen päälle, että traumatisoidut ja katkeroidut. < ehkä tämänkin näkivät ja sen takia eivät haluneet sua joukkoonsa.
Tässä sulle kommenttia. Olin ollut pitkään työnhakijana ja sain sieltä lyhyehkön pätkätyön. Olisivat vaan antaneet minun olla työssä sen reilu puoli vuotta, mutta ei käynyt laatuun. Ihme mesta, mitään oikeaa syytä ei voitu sanoa (koska ei ollut). Tekopirteitä pikkupomoja ja hysteerisiä akkoja olivat. Se on niiiin hyvä sen virka-aseman taakse piiloutua, eivät saa potkuja vaikka mikä olisi, kun on se v i r k a. Kettukarkit vein ihan kettuillessani, saivatpa miettiä akat siinä päiväkahvilla mitä mahtoi namit tarkoittaa.
Firman laiskamato, joka ei hoida omia töitään ajallaan, ei saa huutia mistään - tätä vain katsotaan läpi sormien. Hän on aiheuttanut paljon negatiivisia ja vakavia seurauksia tekemättömillä töillään, mutta homma vain jatkuu. Hänen tekemättömiä töitään myös valuu alaisten pöydälle. Itse istuu 'suojapallilla', nostaa mehevää palkkaa ja ajelee työsuhdesähköautolla. On töissä usein klo 9-15. Rankkaa varmaan...
Se kun yksi myöhemmin rikolliseksi todettu työntekijä sai jonkun kunniapalkinnon.
Myöhemmin joutui lähtemään työpaikalta eli sai potkut, noiden rikostensa takia.
Näin kaksinaamaisia ne kunnon ketkut osaavat olla.