Kuka saa päättää lasten harrastuksista jos yhteishuoltajat eron jälkeen eri mieltä?
Lapsi haluaisi aloittaa uuden harrastuksen, mutta etävanhempi (vko-vko) vastustaa, koska molempien pitäisi kaivaa kuvetta ja heittää lapsi sinne harrastukseen omalla viikollaan (autot löytyy).
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi ei ole sovittu mistään elareista, mutta jos tää on tällaista vääntöä joka asiasta, pitänee pistää asia vireille...
Ap
VOI VOI AP,ETTÄ IHAN AVIOEROA SUUNNITTELET😤😤
Häh, miten niin? Ihan on käräjäoikeudessa vahvistettu 2 vaiheen jälkeinen avioero.
Joillekin tällaiset kysymykset tekee vissiin liian kipeää kun asiaan ei ole mitään annettavaa mutta silti pitää tulla öyhöttämään ja vielä päin honkia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä semmoista ihmissaastaa ettei mitään rajaa!!
Hae täysi huoltajuus ja pistä ukko maksamaan kunnon elarit!
se on oikein. jos on niin tyhmä mies, että tekee lapsia suomimammojen kanssa, niin saakin maksaa tyhmyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis mun tilanteessa.. Lapsen isä käyttää henkistä väkivaltaa ja ei tulisi kuuloonkaan, että osallistuisi millään tavalla mihinkään. Minä maksan, minä kuljetan ja harrastus jää väliin silloin, kun on isällään.
Tässä voisi kyllä kysyä miksi edes haluaa pitää lapsia luonaan jollei ole valmis toimimaan lapsilähtöisesti.
Olet asian ytimessä. Ei kovin usein haluakaan. Silloin tällöin sinisen kuun loisteessa, joten ei se harrastuskaan niin usein väliin jää.
Voi kuinka säälittää ap:n lapsi. Ei riitä että joutuu heittopussiksi ja vaeltamaan kahden "kodin" väliä, vaan pitää vielä joutua vanhempien riitojen välikappaleeksi. Joidenkin ei pitäisi lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka säälittää ap:n lapsi. Ei riitä että joutuu heittopussiksi ja vaeltamaan kahden "kodin" väliä, vaan pitää vielä joutua vanhempien riitojen välikappaleeksi. Joidenkin ei pitäisi lisääntyä.
Samaa mieltä! Lapsi elää erokriisiä ja koettaa jotenkin selvitä ja kohentaa omaa oloaan, vaikkapa aloittamalla harrastuksen, mutta vanhempi ei anna!
Ei niillä lapsilla helppoa ole, koulun pyörityksessä ja kotona aikuisten armoilla, ei ole ollut koskaan. Vanhempien tehtävä auttaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
No siis mun tilanteessa.. Lapsen isä käyttää henkistä väkivaltaa ja ei tulisi kuuloonkaan, että osallistuisi millään tavalla mihinkään. Minä maksan, minä kuljetan ja harrastus jää väliin silloin, kun on isällään.
Meillä sama juttu. Isä ei ole ikinä maksanut mistään senttiäkään, ei elatusta, ei mitään. Silti käynyt jatkuvaa huoltokiistaa, vainonnut ja vaikeuttanut elämäämme kaikin tavoin. Tehnyt lasu-ilmoituksia, vienyt oikeuteen asioita, uhkailee, raivoaa, käy päälle. Harrastuksiin ei lasta suostu viemään omalla ajallaan. Esim. harrastuksiin liittyvät esiintymiset, joihin on harjoiteltu monta kuukautta, voivat jäädä pois, ja se on lapselle tosi surullista. Minä maksan, kuljetan ja järjestän.
VOI VOI AP,ETTÄ IHAN AVIOEROA SUUNNITTELET😤😤