Milleniaanit = teinit/nuoret - - siis oikeasti mitä vattua nyt?
Nimittäin ärsyttää kun milleniaaleja käytetään yhä synonyyminä teineille ja nuorisolle mikä on tarkaaanottaen kyseisen sanan väärinkäyttöä. Milleniaanit ovat nimittäin tällä hetkellä 26-40 vuotiata mikä on jo kaukana teini-iästä. Ja kirjaimellisesti rakastaa kuulla aina kun sanotaan että milleniaalit on tämän hetken teinejä tai esittellään että lukion ja ammattikoulun pian aloittavat milleniaanit siirtyvät kohta työelämään. Ei siis lienee väärin vaatia että lopettaisivat koko sanan käytön jos eivät edes osaa käyttää sitä missään oikein.
Kommentit (27)
Voiko hopeakettukin olla milleniaani? 🙃
Mua kans häiritsee. He varmaan käsittävät millenniaalin vuosituhannen vaihteen tienoilla syntyneiksi. Vaikka oikeat millenniaalit syntyivät 80-luvulla tai ysärin alussa ja olivat teinejä tai aikuistuvia vuosituhannen vaihteessa.
Luulisi että Z-sukupolvi olisi tässä vaiheessa jo yleistynyt termi.
Ehkä siksi kun suuri osa heistä on jäänyt teinien asteelle käytökseltään.
Vierailija kirjoitti:
Mua kans häiritsee. He varmaan käsittävät millenniaalin vuosituhannen vaihteen tienoilla syntyneiksi. Vaikka oikeat millenniaalit syntyivät 80-luvulla tai ysärin alussa ja olivat teinejä tai aikuistuvia vuosituhannen vaihteessa.
Hauskat sillä vuosituhanteen vaihteessa syntyneet ovat ehtinedt jo 20-vuoden ikään.
Minä identifioidun milleniaaliksi ja haluan tulla kutsutuksi pronominilla "milleniaali". Tämän on pakko sopia kaikille. En koe olevani X-sukupolvea, vaikka synnyin sellaiseksi. Sisimmältäni olen aina ollut milleniaali.
Terveisin Minna vm. 1972
Ps. Saankohan vaihtaa passiin ja henkilöpapereihin syntymävuoden, koska mulla on tää tämmönen tunne?
Vierailija kirjoitti:
Voiko hopeakettukin olla milleniaani? 🙃
Kyllä ne vanhimmat "miltsut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskat sillä vuosituhanteen vaihteessa syntyneet ovat ehtinedt jo 20-vuoden ikään.
Ei ollut pointti. Tarkoitin sanalla 'tienoilla' laajempaa aikaväliä.
Vierailija kirjoitti:
Minä identifioidun milleniaaliksi ja haluan tulla kutsutuksi pronominilla "milleniaali". Tämän on pakko sopia kaikille. En koe olevani X-sukupolvea, vaikka synnyin sellaiseksi. Sisimmältäni olen aina ollut milleniaali.
Puhuit jo 70-luvulla milleniaaleista?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi kun suuri osa heistä on jäänyt teinien asteelle käytökseltään.
ok zoomer
Vielä kun oppisivat kirjoittamaan sen oikein (millenniaalit).
Nykyään jo 5-vuotiaat pikkulapset ovat aikuisempia ja kypsempiä kuin kolmekymppiset. Milleniaaleilla ei taida aikuisuus koittaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään jo 5-vuotiaat pikkulapset ovat aikuisempia ja kypsempiä kuin kolmekymppiset. Milleniaaleilla ei taida aikuisuus koittaa koskaan.
Täh? Ihmiset on menos koko ajan huonompaan ja huonompaan suuntaan, mitä nuoremmaksi mennään.
Sanojan puutteellisuuden piikkiin ja kohti uusia loukkaantumisia.
Ne on niitä samoja jotka puhuvat botox-huulista 😆