Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vanhemmiltani pari tuhatta euroa, kaveri oli ilmoittanut verottajalle

Vierailija
31.05.2021 |

Ihanko oikeasti ihmiset kateuksissaan ilmoittavat tyhjänpäiväisiä asioita verottajalle? Ollaanko ihan pihalla lakiasioista? Sain vanhemmiltani 2000€ remonttia varten, enkä ole saanut kolmeen vuoteen muuta rahaa vanhemmiltani. Kaveri alkoi jankuttaa lahjaverosta, eikä siitä tullut loppua. Kuulemma saan mitä ansaitsen, no, hän sai ainakin nokilleen. Kyselin myös, että muistaahan hän ilmoittaa verottajalle miehensä hänelle ostaman auton ja kalliit korut.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4995 summa josta vero

4999 euroa/kolme vuotta

Ilman veroja.

Huomannette myös, että vanhemmat voivat auttaa aikuisia lapsiaan taloydellisesti. Maksaa kauppalaskuja, ostaa huonekaluja ja kodinkoneita, antaa auton heidän käyttöönsä. Ja näitä ei katsota lahjoituksiksi.

Taitaa nuo remonttikulutkin mennä tähän kategoriaan.

Vierailija
22/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen "kaveri".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja on 4999 euroa/lahjoittaja/kolmen vuoden jakso. Kaksi vanhempaa saa näin lahjoittaa ilman lahjaveroa lähes kymppitonnin.

Vierailija
24/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hemmetti nyt veroja maksaa, siksi käteinen on olemassa, että pystyy nimettömästi siirtelemään varallisuutta.

Vierailija
25/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää kaverin kateutta. Ei kestä että ystävä sai rahaa. Kateus on suomalainen kansantauti. Minä olen iloinen ystävieni puolesta silloin kun heillä menee hyvin. Luulisin että tuommoinen kadehtiminen tekee ihmisestä tosi onnettoman.

Vierailija
26/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä aviopuolisoiden välillä pitää maksaa lahjaveroa? Rahathan on tavallaan yhteiset.

Vierailija
27/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi aikuisen lapsen avustaminen erinäisissä kuluissa on aika mielenkiintoinen juttu, jota varakas väki varmasti hyödyntää todella paljon. Itsekin sitä teen, vaikka en erityisen varakas olekaan. Kodinkoneita, telkkareita, auton ( nimiss, yms olen ostellut.

Lisäksi kolmivuotis lahjasyklillä siirrän omaisuuta verotta lasten omistukseen. Mökki on jo siirretty. Nyt lahjoitan määräosina metsätilaa. Katotaan mihin saakka elinvuosia riittää. Merkittävästi on tulevat perintöverot jo alentuneet, kun vaimokin tekee samaa.

Vierailija
28/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi aikuisen lapsen avustaminen erinäisissä kuluissa on aika mielenkiintoinen juttu, jota varakas väki varmasti hyödyntää todella paljon. Itsekin sitä teen, vaikka en erityisen varakas olekaan. Kodinkoneita, telkkareita, auton ( nimiss, yms olen ostellut.

Lisäksi kolmivuotis lahjasyklillä siirrän omaisuuta verotta lasten omistukseen. Mökki on jo siirretty. Nyt lahjoitan määräosina metsätilaa. Katotaan mihin saakka elinvuosia riittää. Merkittävästi on tulevat perintöverot jo alentuneet, kun vaimokin tekee samaa.

Autot siis minun nimissä, hallintaoikeus lapsilla.

Vierailija
29/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä entinen kaveri tuon jälkeen. Ensinnäkin 2k saa antaa ilman veroja. Toisekseen, kaveri on vasikka.

Vierailija
30/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää kaverin kateutta. Ei kestä että ystävä sai rahaa. Kateus on suomalainen kansantauti. Minä olen iloinen ystävieni puolesta silloin kun heillä menee hyvin. Luulisin että tuommoinen kadehtiminen tekee ihmisestä tosi onnettoman.

Näinhän se on. Pitää olla tosi varovainen kenelle puhuu iloistaan, tai suruistaan. Moni ei osaa olla olematta kateellinen, vahingoniloinen, tai juoruamatta asioitasi eteenpäin.

Vierailija
31/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Pitää olla tosi varovainen kenelle puhuu iloistaan, tai suruistaan. Moni ei osaa olla olematta kateellinen, vahingoniloinen, tai juoruamatta asioitasi eteenpäin.

Lisäksi, kannattaako noin tyhmää ihmistä kaverinaan pitää. Käräyttää asiasta jossa ei ole mitään käräytettävää.

Vierailija
32/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallipalloni näyttää että ”kaverisi” äänestää SDP/ Vasemmistoliitto, on melkoisen kateellinen tyyppi ja hänellä on 2 lasta eri isille, joista ainakin toinen on musta. Luultavasti molemmat.

Vierailija
33/33 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä aviopuolisoiden välillä pitää maksaa lahjaveroa? Rahathan on tavallaan yhteiset.

Koska rahat eivät ole yhteisiä ellei niitä ole saatu yhteisestä tulolähteestä kuten yhteisestä sijoitusasunnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi