Jos vauva on kuollut kohtuun..
Kommentit (11)
Keskiviikkona viimeksi tunsin vauvan liikkuvan;(( mahakin tuntuu niin kylmältä. RV 18
tai siis en tiiä miten loppu vaiheessa, mutta alkupuoliskolla ainakin. kyllähän lopussa liikkeistä(tai niiden puuttumisesta) huomaa, jos ei kaikki kunnossa..
ja mitä se auttaa jos on jo kuollut..
sydänäänet ja ultraan, onneksi kaikki ok. Sinullakin on ok, noita tuntemuksia on raskaana helppo tahtomattaan kehitellä, mutta jos tunne jatkuu, soittele neuvolaan ja käy näytillä. Harvemmin vauva kohtuun kuolee - tosin kuitenkin jokainen kerta on liikaa.
ja huomasin sen juuri siksi, että liikkeet loppuivat.
Sinulla on kuitenkin vielä " pienet viikot" (mulla oli jo yli 30) eikä monet tunne tuossa vaiheessa vielä liikkeitä ollenkaan.
En olisi sinuna kauhean huolissani.
MUTTA mene ihmeessä lääkäriin tai neuvolaan!!!!
Saat tilanteeseen selvyyden ja ainakin itsellesi mielenrauhan.
Onnellista odotusta toivottaen J.
etenkin jos itse puuhastelin liikaa kaikenlaista koko päivän. Jossakin ohjeessa sanottiinkin, että jos tuntuu, että liikkeitä on liian vähän, pitäisi juoda sokerimehua ja makoilla rauhassa jonkun aikaa, pitäisi innostaa vauvaa liikkeeseen.
Nytkin mun masuvauva liikkuu enimmäkseen vain silloin kun minä en liiku, 25+3.
mitään outoa ystäväni ei ollut itse huomannut etukäteen. toivotaan että sinulla ei ole näin ikävää.
Mutta tunne siitä, että vauva ehkä olisi kuollut, ei tarkoita sitä, että niin todella olisi.
Kuten muutkin ovat kirjoittaneet, noilla viikoilla voi olla pitkiä jaksoja, ettei vauvan liikkeitä tunne. Jos jaksat tiistaihin asti odotella, niin odottele rauhassa.
jos tulee rauhallinen hetki, syö/juo jotain makeeta ja meet makuulle ja tunnustelet niitä liikkeitä, makee saa monesti vauvat heräämään.'
Sulla on viikkoja vielä senverran vähän, että voi hyvinkin olla vielä hiljaisia päiviä vauvalla.
Toivottavasti kaikki on hyvin!
mistä sä tuon sait päähäsi?