Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka tullut tilille, mutta e-laskut eivät lähde vaan "odottavat katetta", mistä voi johtua?

Vierailija
31.05.2021 |

OP-pankki kyseessä. Onko muita, joille käynyt näin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut ovat enemmän kuin palkka, höpsykkä.

Vierailija
2/23 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että e-laskuja yritetty veloittaa ennen kuin palkka on tullut? Noilla on varmaan joku automaattisykli, minkä puitteissa yritetään veloitusta uudestaan, eli ei "pollaa" automaattisesti tilin saldoa vaan yrittää tiettyyn kellonaikaan / seuraavana päivänä sitten uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miten kävi?

Vierailija
4/23 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niissä eräpäivä tulossa vasta?

Vierailija
5/23 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan e-laskunkin maksaa silti manuaalisesti. Eli jos ei ole vielä menyt ja katetta riittää, kokeile maksaa joku roikkuva lasku itse verkkopankissa.

Vierailija
6/23 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräpäivä mennyt laskuissa.

Vierailija
7/23 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne e-laskut kyllä menee ajallaan. Niitä vain ei makseta ajantasaisesti, vaan koitetaan maksaa esim. 1-2x päivässä. En ole koskaan seurannut, että meneekö lasku vielä samana päivänä, kun palkka tulee vai vasta seuraavana. Minulla siis tili pitkälti tyhjä ennen palkka päivää ja isoimmat laskut menee vasta, kun palkka on tullut. Ja olen laittanut laskuille kuitenkin eräpäiväksi palkkapäivän.

Vierailija
8/23 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräpäivä mennyt laskuissa.

Niin, entäs sitten? Otat laskun muokkaukseen ja klikkaat maksupäivä-lokeroa. Voit valita tämän päivän eli HETI tai minkä vain myöhemmän päivämäärän. Määrität, miltä tililtäsi maksetaan. Tarkistat laskun ja hyväksyt maksuun.

Vierailija
9/23 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-laskut ei kyllä itsestään lähde vaikka olis katettakin vaan ne pitää itse hyväksyä maksuun.

Jos katetta on niin manuaalisesti maksa nyt-toiminnolla maksuun.

Vierailija
10/23 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtee automaattisesti jos olet valinnut niin

Vierailija
11/23 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, ei ole e-lasku mutta "katetta odottavaa" ei voida muokata.  Tilillä on rahaa.

Vierailija
12/23 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti on viimeisenä kuun päivänä vähintään 100 e, nyt oli vain 20 e, silloin aina tuo katetta odottava, ihan kuin vihjaus "köyhät hukkaan täältä".

Vierailija
13/23 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla herjas pari tuntia sitten samaa. Kirjauduin ulos ja menin uudestaan sisään, sitten onnistui. Osuuspankki.

Vierailija
14/23 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAPI systeemissä on ollut jotain vikaa.

Itselläni lähti kyllä.

Vierailija
15/23 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP ilmoitti, että järjestelmässä jotain vikaa. Yrittävät korjata.

Vierailija
16/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana pvnä oli mennyt.

17/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP. Kiesus että joku vieläkin uskoo tuohon 70-luvun reliikkiin.

Vierailija
18/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesäkuun puolessa välissä sama homma. Ilmeisesti yritetty veloittaa e-laskut ennen kun palkka oli tilillä. Veloituspäivä ja palkkapäivä sama. Seuraavana päivänä kun katoin niin olivat veloittuneet.

Op siis kyseessä.

Vierailija
19/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siirto danskesta op tilille. Aamuyöllä ei ollu vissiin vielä siirtynyt raha ja e-lasku jäi odottamaan. Klo 15.00 ei ollut vieläkään siirtynyt niin kopioi toiminnolla maksoin ja poistin e-laskun sitten. Chat pankkiin varmisti tilanteen. Danskessa lähtee automatic aina.

Vierailija
20/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään pari kertaa päivittäin kokemukseni mukaan on ajoja, eli jos raha tulee tilille sen jälkeen, kun lasku on mennut laskuun niin se maksu odottaa siellä sen aikaa, kun ajo käy siellä uudestaan ja lasku mennyt tililtä.

E-laskujakin pystyy muuten muokkaamaan siten, että osa menee suoraan, osa tiettyyn euromäärään saakka suoraan ja osa pitää aina hyväksyä. Käyn aina e-laskua ekan kerran syöttäessä asetuksissa läpi, että haluanko hyväksyä joka kerta vai vaan tietyn euromäärän jälkeen, esim. puhelinlasku, jonka tietyn euromäärän jälkeen jää mulle erikseen hyväksyttäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi