Palkka tullut tilille, mutta e-laskut eivät lähde vaan "odottavat katetta", mistä voi johtua?
OP-pankki kyseessä. Onko muita, joille käynyt näin?
Kommentit (23)
Voisiko olla, että e-laskuja yritetty veloittaa ennen kuin palkka on tullut? Noilla on varmaan joku automaattisykli, minkä puitteissa yritetään veloitusta uudestaan, eli ei "pollaa" automaattisesti tilin saldoa vaan yrittää tiettyyn kellonaikaan / seuraavana päivänä sitten uudestaan.
Onko niissä eräpäivä tulossa vasta?
Voihan e-laskunkin maksaa silti manuaalisesti. Eli jos ei ole vielä menyt ja katetta riittää, kokeile maksaa joku roikkuva lasku itse verkkopankissa.
Ne e-laskut kyllä menee ajallaan. Niitä vain ei makseta ajantasaisesti, vaan koitetaan maksaa esim. 1-2x päivässä. En ole koskaan seurannut, että meneekö lasku vielä samana päivänä, kun palkka tulee vai vasta seuraavana. Minulla siis tili pitkälti tyhjä ennen palkka päivää ja isoimmat laskut menee vasta, kun palkka on tullut. Ja olen laittanut laskuille kuitenkin eräpäiväksi palkkapäivän.
Vierailija kirjoitti:
Eräpäivä mennyt laskuissa.
Niin, entäs sitten? Otat laskun muokkaukseen ja klikkaat maksupäivä-lokeroa. Voit valita tämän päivän eli HETI tai minkä vain myöhemmän päivämäärän. Määrität, miltä tililtäsi maksetaan. Tarkistat laskun ja hyväksyt maksuun.
E-laskut ei kyllä itsestään lähde vaikka olis katettakin vaan ne pitää itse hyväksyä maksuun.
Jos katetta on niin manuaalisesti maksa nyt-toiminnolla maksuun.
Kyllä lähtee automaattisesti jos olet valinnut niin
Sama täällä, ei ole e-lasku mutta "katetta odottavaa" ei voida muokata. Tilillä on rahaa.
Tavallisesti on viimeisenä kuun päivänä vähintään 100 e, nyt oli vain 20 e, silloin aina tuo katetta odottava, ihan kuin vihjaus "köyhät hukkaan täältä".
Minulla herjas pari tuntia sitten samaa. Kirjauduin ulos ja menin uudestaan sisään, sitten onnistui. Osuuspankki.
SAPI systeemissä on ollut jotain vikaa.
Itselläni lähti kyllä.
OP ilmoitti, että järjestelmässä jotain vikaa. Yrittävät korjata.
OP. Kiesus että joku vieläkin uskoo tuohon 70-luvun reliikkiin.
Mulla kesäkuun puolessa välissä sama homma. Ilmeisesti yritetty veloittaa e-laskut ennen kun palkka oli tilillä. Veloituspäivä ja palkkapäivä sama. Seuraavana päivänä kun katoin niin olivat veloittuneet.
Op siis kyseessä.
Mulla oli siirto danskesta op tilille. Aamuyöllä ei ollu vissiin vielä siirtynyt raha ja e-lasku jäi odottamaan. Klo 15.00 ei ollut vieläkään siirtynyt niin kopioi toiminnolla maksoin ja poistin e-laskun sitten. Chat pankkiin varmisti tilanteen. Danskessa lähtee automatic aina.
Vähintään pari kertaa päivittäin kokemukseni mukaan on ajoja, eli jos raha tulee tilille sen jälkeen, kun lasku on mennut laskuun niin se maksu odottaa siellä sen aikaa, kun ajo käy siellä uudestaan ja lasku mennyt tililtä.
E-laskujakin pystyy muuten muokkaamaan siten, että osa menee suoraan, osa tiettyyn euromäärään saakka suoraan ja osa pitää aina hyväksyä. Käyn aina e-laskua ekan kerran syöttäessä asetuksissa läpi, että haluanko hyväksyä joka kerta vai vaan tietyn euromäärän jälkeen, esim. puhelinlasku, jonka tietyn euromäärän jälkeen jää mulle erikseen hyväksyttäväksi.
Laskut ovat enemmän kuin palkka, höpsykkä.