Miksi suomalaiset ei halua Foodora- tai Wolt-kuskeiksi?
Tuttavan lapset jäi tänä kesänä ilman kesätöitä. Ehdotin heille näitä ruokajuttuja.
"ei oo mun juttu" ja "rahaa sai helpommallakin"
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mun frendi ajaa ruokalähetyksiä
Saa jotain 130 - 200 e päivässä miinus verot
Jotkut antaa hyvin tippiäkin. Se on Jees!
oon kuullur että saa paremminkin
Vierailija kirjoitti:
Eihän suomalaiset mitään paskaduuneja tee, hotellisiivous, mansikanpoiminta, sikatilat.
Eiköhän tullut vuosi sitten selväksi tyhmemmällekin (tosin lainattu kommentoija meni läåi tästäkin seulasta vihapuheineen) ettei suomalainen kelpaa maataloustöihin kun muut tekee halvemmalla ja niiltä voi rokottaa tyhjästä puolet liksasta takas. Hotellisiivousta tein itsekin opiskeluaikoina. Siivoustyöksi kohtuullisen hyvin palkattu ja pidinkin siitä työn raskaudesta huolimatta. Tämä oli 90-luvulla ja jo tuolloin suomalaisten sopimuksia ei enää uusittu eikä tunteja muka ollut. Firmassa oli aloittaessani pari virolaista/venäläistä, vuotta myöhemmin niitä oli paljon enemmän ja suomalaiset sai lähteä. Itse valmistuin ja pääsin oman alan tlihin mutta kävi sääliksi niitä elantonsa noista hommista saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kuullut että lehmät lentää täydenkuun aikaan. Täytyy olla totta kun kerran oon kuullut tai ainaskin niin väitän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wolt- ja Foodora eivät taida tarjota töitä, vaan lähetit ovat yksityisyrittäjiä erittäin huonoilla sopimuksilla. Mieluumin suosittelisin juniorille jotain oikeaa työpaikkaa tai vaihtoehtoisesti oikean yrityksen virittämistä.
Ihan hyvin nuo saa palkkaa, parhaimmat jopa 5-7k
5 - 7 KILOeuroa, huom, junttitermi KILOeuroa, taitaa olla rankkaa liioittelua. Yli parin tonnin ansioihin voi päästä tekemällä pitkiä päiviä seitsemänä päivänä viikossa ja viel kun jättääyrittäjän eläkemaksut minimiin.
Kewnties laittomien piristeiden ja doping aineiden avulla tuota voi pitemmän aikaa nuori rahaa kipeästi tarvitseva tyyppi tehdä, mutta järkevä ihminen ei.
Kaiketi wolttikuskeja sorretaan, koska usein olen kuullut että heiltä saa toimituksen ilmaiseksi. Tuskin kukaan haluaa töihin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wolt- ja Foodora eivät taida tarjota töitä, vaan lähetit ovat yksityisyrittäjiä erittäin huonoilla sopimuksilla. Mieluumin suosittelisin juniorille jotain oikeaa työpaikkaa tai vaihtoehtoisesti oikean yrityksen virittämistä.
5 - 7 KILOeuroa, huom, junttitermi KILOeuroa, taitaa olla rankkaa liioittelua. Yli parin tonnin ansioihin voi päästä tekemällä pitkiä päiviä seitsemänä päivänä viikossa ja viel kun jättääyrittäjän eläkemaksut minimiin.
Kewnties laittomien piristeiden ja doping aineiden avulla tuota voi pitemmän aikaa nuori rahaa kipeästi tarvitseva tyyppi tehdä, mutta järkevä ihminen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän suomalaiset mitään paskaduuneja tee, hotellisiivous, mansikanpoiminta, sikatilat.
Ei niihin suomalaisia oteta kun tietävät oikeutensa.
Kyllä otetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on löytynyt Alustatalousyrittäjyyden sankari. Kumma, ettei tuolle tyypille ole mitään odoutusaikoja keikkojen välissä, vaan koko ajan tulee uusi keikka. Taitaa olla firman avustuksela kanssa tehty mainosjuttu. Olen joskus seurannut noita yrittäjiä ja usein niillä menee keikan odotteluun aikaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaiketi wolttikuskeja sorretaan, koska usein olen kuullut että heiltä saa toimituksen ilmaiseksi. Tuskin kukaan haluaa töihin ilmaiseksi.
Kuski saa silti palkkansa, vaikka Wolt tarjoaisi ilmaisen kuljetuksen koodilla tai kampanjalla. Ei se tarkoita sitä kuski juoksee ilmaiseksi pitkin kylää, vaan se ale menee siitä ravintolan osuudesta Woltille.
Suomalaiset nuoret pullasorsat luulevat olevansa liian hyviä takemään mainittua hommaa tai jotain muuta vastaavaa. Itsehän he vastasivat, että rahaa saa helpommalla. Nuoret, eivätkä kaikkien vanhemmatkaan, ymmärrä näiden ja monien muiden lomaduunien kasvattavaa merkitysta. Kai heille pitää tuoda kaikki valmiina eteen ainakin niin kauan kuin curlingmammassa henki pihisee. Jos työ ei kelpaa, niin ei sitten pitäisi tulla ruikuttamaan, kun ei saa kesäduunia.
Mielummin haluan sen ruuan tumman miehen tuomana kuin ankean ujon suomipojan, sama juttu taksikuskin kanssa jossa tummat miehet ovat sosiaalisempia ja palvelualttiimpia
Eikö noissa hommissa pidä olla täysi-ikäinen? Siinä vaiheessa, kun nuori täysi-ikäistyy on tämä jo opiskellut ammattikoulussa ja toivon mukaan oman alansa kesätöissä.
Wolt riistokapitalistit eivät näköjään salli edes käyttäjätilin poistamista. Ilmeisesti pitäisi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, että moinen olisi mahdollista. En tue enää, vaikka henki olisi siitä kiinni.
Ei mitään paskaduunia mulle, kiitos. Mieluummin poltan pilveä ja pelaan dotaa päivät pitkät sillävälin kun te luuserit tienaatte mun tukirahat. Yhteiskunta on mulle velkaa kun mulla on ollut niin paska elämä. Sitä saatte mitä tilaatte.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin haluan sen ruuan tumman miehen tuomana kuin ankean ujon suomipojan, sama juttu taksikuskin kanssa jossa tummat miehet ovat sosiaalisempia ja palvelualttiimpia
Joo, ja úllatus seks kaupan päälle.
Dkdkdkdididndnddlldosöamsdndlododndödd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Tutut väittää ettei autohommissa tienaa .
Paskapuhetta sanon minä.
Kattokaa nyt vaikka kimiä ja bottasta, hyvinhän ne hankkivat!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Ja isompi/kestävämpi qulli on vain pelkkää plussaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kuin oman polkupyörän ja sitten voi polkea Wolt ja Fuudora tilauksia ympäri kaupunkia. Siitä saa palkkaa parisen euroa päivältä ja hyvällä säkällä voi tienata 50 kuukaudessa jos ottaa vastaan noita toimituskeikkoja säässä kuin säässä.
Eikös sen yhen virolaisen tavoite ollut tienata woltissa 8000e/kk ja aika lähellä tais päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kuin oman polkupyörän ja sitten voi polkea Wolt ja Fuudora tilauksia ympäri kaupunkia. Siitä saa palkkaa parisen euroa päivältä ja hyvällä säkällä voi tienata 50 kuukaudessa jos ottaa vastaan noita toimituskeikkoja säässä kuin säässä.
Eikös sen yhen virolaisen tavoite ollut tienata woltissa 8000e/kk ja aika lähellä tais päästä.
En usko.