Häälahja hyväntekeväisyyteen -> paljonko?
Miksihän tämä topicci poistettiin, aidosti kyselin?
Eli sellainen tapaus tulossa, että hääpari haluaa lahjojen sijasta ”mahdolliset lahjoitukset” nimeämäänsä eläintensuojelukohteeseen.
Oletettavasti tasokkaat häät kyseessä ja normaalisti menisin 200€ lahjoituksella sisään, mutta miten tällaisessa tapauksessa? Pysyykö kunkin tekemä lahjoitus anonyymina ja laittaisitko vähemmän, saman vai enemmän kuin silloin jos lahja menee hääparille?
Kommentit (11)
Mä veisin lahjan tai en menis ollenkaan. Jos joku haluaa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, tehköön sen itse.
Mä en periaatteesta osallistu ns hyväntekeväisyyteen. En edes lahjaksi. 0€ pistäisin.
En lahjoittaisi mitään. Eihän se hääpari sitä tietäisi.
Lahjoita 2 euroa, osta hääparille kortti. Nämä lahjoituksen vastaanottajat kylläkin kertovat hääparille, paljonko heidän nimissään on lahjoitettu. Ainakin tuttuni kertoi, paljonko hänen synttärilahjansa toi hyväntekeväisyyteen.
Jos kuuluisi omaan kaveripiiriini (täysi mahdottomuus) niin lahjakortti psykiatriseen hoitoon
Minua ei kiinnosta hyväntekeväisyys eikä eläinten asiat. En varmaan laittaisi mitään. Lahja menettää merkityksensä tuossa vaiheessa kun pitää siirtää rahaa jollekin ulkopuoliselle. Parasta lahjassa on nimenomaan antamisen ilo ja se että voi valita jotain mistä uskoo tai tietää toisen pitävän. Jos ei saa muistaa omalla tavallaan niin olkoot. Mun mielestä nämä eivät yleensä tuota.
Ihme pihtailijoita täällä. Jos varakas pari ei tosiaankaan halua ja tarvitse rahaa tai rojua, minusta hyväntekeväisyys on hyvä ajatus. Itse laittaisin saman kuin nimellisenä lahjana, eli 100€ yksin tai 200€ pariskuntana.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta hyväntekeväisyys eikä eläinten asiat. En varmaan laittaisi mitään. Lahja menettää merkityksensä tuossa vaiheessa kun pitää siirtää rahaa jollekin ulkopuoliselle. Parasta lahjassa on nimenomaan antamisen ilo ja se että voi valita jotain mistä uskoo tai tietää toisen pitävän. Jos ei saa muistaa omalla tavallaan niin olkoot. Mun mielestä nämä eivät yleensä tuota.
Parasta on antaa lahja josta saaja pitää, mutta ei sitten kuitenkaan?
Mä antaisin saman summan minkä olisin antanut muutenkin. Kiva lahjapyyntö! Mä ainakin arvostan tuollaisia ihmisiä jotka haluavat auttaa muita. Periaatteessahan voisivat pyytää lahjan vaan rahana, ja lahjoittaa sen sitten eteenpäin mutta sekin olisi mammoille väärin. Tosin enpä oo tosielämässä törmännyt ihmisiin jotka vihaavat hyväntekeväisyyttä niin paljon etteivät halua edes lahjaksi antaa vaikka saaja pyytää :D
Periaatteessa laittaisin sen verran, kuin olin lahjaksi muutenkin ajatellut.
Itse jouduin kuitenkin hankalaan tilanteeseen pari vuotta sitten kun läheinen sukulaiseni avioitui jo myöhäisessä keski-iässä ja kiihkeänä uskovaisena toivoi lahjoituksia jollekin uskonnon tuputusorganisaatiolle.
Soti niin voimakkaasti periaatteitani vastaan että laitoin vain 50€.
Jos hääpari on toivonut lahjoitusta itse valitsemaansa kohteeseen, laittaisin sen summan, jonka olisin heille suoraan häälahjaksi antanut. Häihin veisin mukanani kauniin kortin ja ehkä jotain hyvin pientä lahjaa.