Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys uusperheille

Vierailija
30.05.2021 |

Katsoin vanhaa Satuhäät jaksoa ja siinä isä haki poikansa ex-vaimonsa luota. Poika kysyi, ootko ostanut mulle juhlavaatteet häihin? Isä vastasi, en ole, etkö ottanut mukaan? Käsitin pojan vastauksesta, että äiti ei ollut antanut, kun ne oli äidin ostamia. Isä käänsi auton ja lähetti pojan takas äitinsä luo hakemaan vaatetta. Poika palas farkkujen ja kauluspaidan kanssa surullisen näköisenä. Isä vielä soitti pojan kuullen nyxälleen ja kertoi asian jeesustellen. Kyllä kävi poikaa sääliksi. Kysynkin, kuuluuko molempien vanhempien ostaa lapselle vaatteet, joita ei sitten saa viedä toisen vanhemman luo? Vai ovatko vaatteet lapsen, joka saa niistä päättää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvaatteet ovat lapsen mutta ostamiani juhlavaatteita käytetään vain minun kanssa. En anna vidä niitä toiseen kotiin.

Vierailija
2/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa touhua. Missä lasten etu? En elä uusperheessä, enkä usko että tuo edes uusperheeseen liittyy, vaan ihan erotilanteeseen yleensä. Lasteni isä ei ole kovin kätevä miettimään mitään vaateasioita, joten olen hoitanut lapsille juhlavaatetuksen myös silloin, kun ovat menneet jonnekin isän puolen juhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKIN TYYLILLÄ. ASEENA LAPSI.Kaikissa elämän tilainteissa kun erot.Erotetan myös isovanhemista. Jos ei kyetä ajtelemaan lapsen edun mukaisesti? Enemistö kykenee!

Vierailija
4/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, voi kun ihmiset osaisivat pitää lasten edun ykkösenä erotilanteessakin. Antakaa minulle ne lapset, jos ette niistä välitä. Voin adoptoida mielelläni isommankin joukon ja jokaista lasta kohdeltaisiin kuin kuninkaallista.

Vierailija
5/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lapsen äidin kanssa ostettu aina juhlavaatteet puoliksi. Eikö ole ollut väliä kumman puolen juhlat ovat olleet kyseessä.

Vierailija
6/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusvaatteet ovat lapsen mutta ostamiani juhlavaatteita käytetään vain minun kanssa. En anna vidä niitä toiseen kotiin.

Miksi kiusaat lastasi?

Vierailija
7/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan taustalla muutakin, ehkä toinen ei osallistu lainkaan kuluhin (maksaa vaan minimit) ja kuitenkin olettaa että tarvittaessa kaikki löytyy polkupyörästä rinkkaan, juhlavaatteista sadetakkiin jne.

Omassa perheessä eron jälkeen molemmat vanhemmat huolehtivat että oli kunnolliset vaatteet juhlissa, ei toiselta kyselty vaan hoidettiin itse.

Häissä on usein vielä "teemaväri", olisi outoa jos isä/äiti (=kenen häät on) ei ottaisi OMAA LASTAAN mukaan pukuja ostamaan ja huolehdi että vaatteet on kunnossa.

Mutta tuo ohjelma yleensä kertoo "ihmistyypistä" joille iso satsi viinaa Talllinnasta ja röökit menee oman lapsen säällisten vaatteiden edelle.

Vierailija
8/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin mies ostaa juhlavaatteet, jos niitä hänen sukunsa juhlissa tarvitaan! Eipä tuo ole edes esittänyt minulle, että minä olen joku erityinen vaatevastaava. Ja vastaavasti minä ostan pojalle halloweenasun, jos ko. juhla osuu minun viikolleni. En soittele miehelle ja kysy, onko sillä viimevuotinen asu jossain jemmassa.

Vierailija
9/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ovat lapsen ja hän käyttää niitä siellä, missä tarvitsee ja haluaa. Pyrin lisäksi hankkimaan niin paljon vaatteita, ettei niitä tarvitsisi kuljetella kotien välillä. Juhlavaatteita toki on vähemmän.

Vierailija
10/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, että oliko kyseinen isä sopinut, että äiti hankkii juhlavaatteet? Oliko isä kysynyt, että voiko äiti pakata lapsen juhlavaatteet? Oliko isä sopinut edes lapsen kanssa, että tämä ottaa juhlavaatteet mukaan?

Vai oletteko isä, että äiti huolehtii lapselle juhlavaatteet automaattisesti, pyytämättä, kysymättä, muistuttamatta?

Kyllä se on isän asia huolehtia, että lapsella on juhlavaatteet isänsä häissä. Se, tuleeko vaatteet lapsen mukana äidin luota,vai ostaako isä ne itse, on isän ja äidin sovittavissa ja päätettävissä.

Mutta minun mielestäni isä ei voi olettaa, että lapselle pakataan juhlavaatteet äidin luona, äidin toimesta, automaattisesti.

Vierailija
11/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Sulla on vanhemmuus hukassa. Ja katkeruus pinnassa. Voi sun lapsi parkoja.

Vierailija
12/12 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, että oliko kyseinen isä sopinut, että äiti hankkii juhlavaatteet? Oliko isä kysynyt, että voiko äiti pakata lapsen juhlavaatteet? Oliko isä sopinut edes lapsen kanssa, että tämä ottaa juhlavaatteet mukaan?

Vai * isä, että äiti huolehtii lapselle juhlavaatteet automaattisesti, pyytämättä, kysymättä, muistuttamatta?

Kyllä se on isän asia huolehtia, että lapsella on juhlavaatteet isänsä häissä. Se, tuleeko vaatteet lapsen mukana äidin luota,vai ostaako isä ne itse, on isän ja äidin sovittavissa ja päätettävissä.

Mutta minun mielestäni isä ei voi olettaa, että lapselle pakataan juhlavaatteet äidin luona, äidin toimesta, automaattisesti.

*olettiko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi