Hohhoijaa, miehen kaveri tuli paikalle ”auttamaan remontissa”…
Niin mikäpä siinä: kaveri on ihan rakennushommia työkseen tehnytkin. Nyt ei ole töissä ja täällä meidän mökillä on tosiaankin vaikka mitä tekemistä.
Tässä nyt seurailen mielenkiinnolla, että mitenkä tehokkaasti alkaa pora laulamaan ja työkalut liikkumaan.
Toistaiseksi on käyty läpi tonttia ja rantaa ja kuulin kyllä, kun ne puhui että ”tuo maalataan” ja ” tuo pitää laudoittaa” .
Äänimaailmassa on kuulunut oluttölkkien avausta ja joka kerra kun mies käy sisällä, narahtaa tuvassa viinakaapin ovi.
Laitoin ruuan ja hyvää kuulemma oli.
Seuraavaksi luulen että aletaan saunaa lämmittämään. Siinäpä sitten ilta alkaa kallistumaan myöhäisempään ja ehkäpä iskee pikku huikopalan nälkä. Makkarat siis grilliin. Ja näin päin pois.
En katsonut miten paljon olutta purettiin autosta, mutta tiedän että meillä ei ole lisää missään. Tuolla tahdilla yksi laatikko ei riitä kuin täksi illaksi.
Minä lähden huomenna kirkkain silmin kaupunkiin asioille. Tiedän että minua pyydetään ja rukoillaan että tuotko hei vähän juotavaa. Ehkä yhden mäyräkoiran voin tuodakin.
Tämä viikko on herroilla aikaa saada asioita tehtyä, alkaen että nurmikko olisi pitänyt jo tänään leikata.
Että näin. Katotaan mitä ne saa tehtyä. Jos ei huomisen päivän aikana aleta yhtään liikkumaan työmaalle päin, niin minä hermostun.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulet ap vielä yllättymään. Huomenna kun alkavat hommiin (nyt on siis Sunnuntai, ei työpäivä), niin kunhan janojuoma eli kylmä olut ei pääse loppumaan, niin tulosta syntyy ja nopeammin kuin arvaatkaan. Ja tietysti ruokaa tarvitsevat, tuo on kuitenkin fyysistä työtä.
Olut ei ole janojuoma. Sen lisäksi remontointi pikkupäissään on vaarallista ja jälki on huonoa.
Jos sä et osaa juoda muuten kuin niin, että olet kännissä vaaraksi itsellesi ja muille, ei se tarkoita, että muut olisi samanlaisia. Olut silloin tällöin remonttihommien lomassa ei vielä haittaa lainkaan. Sit, jos alkaa nousta hattuun, työvälineet tippuu ja siirrytään saunaan.
Jos jotain sattuu ja tulee lääkärireissu, niin vakuutukset ei korvaa, jos veressä on alkoholia. Alkoholiin tottuneella promillet voi olla korkealla eikä itse huomaa, missä lukemissa ne huitelee.
Itse en käytä alkoholia enkä käyttäisi varsinkaan silloin, kun pitää jotain remontoida. Jäljestä huomaa, onko remppaa tehty oluen voimalla.
Joo, niin nähty toi kuvio. Vähän tepastellaan tontilla ja suunnitellaan. Pitäis tehdä. Kaljatölkki nasahtaa auki tasaista tahtia, hyvä jos kori riittää. Napanderia kylkeen. Tullaan välillä valmiiseen pöytään hyvää oli, ja taas tuumailemaan. Jos kysyy mitkä on suunnitelmat niin kröhitään ja näytetään summanmutikassa jotain tuonne päin. Saunaa lämmitetään, lisää kaljaa koneeseen ja neuvoa antavat.
Saunotaan ja laitetaan grilli kuumaksi, makkarat saunan päälle. Vähän etukenossa juodaan kunnes kaljat loppuu. Sitten tiukkaa viinaa ja pidetään väkisin silmät auki. Viimeisillä voimilla nukkumaan ja nukutaan iltapäivään krapulat pois. Krapulasauna, sitä ennen haetaan lisää kaljaa kunhan vaan uskaltaa ajaa. Toistetaan eilisen meininki koska kunnolla suunniteltu on hyvin tehty, itseasiassa jää tekemättä.
Rairaita koko viikko samaan tahtiin kunnes sunnuntaina mies morkkispäissään ajaa nurmikon ja puuskuttaa. Luppakorvana ilmoittaa, että on ajanut nurmikon ja oli kova homma, mitä mahtaa olla ruokana? On vähän huono olo, että saa nähdä pysyykö sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et remontoi itse?
Ai naisen pitäisi laittaa ruuat miehille ja vielä remontoidakin, kun miehet kaljoittelee? Tiskitkin varmaan hoituu ihan itsekseen.
Eli hetken kestävällä ruuanlaitolla voi kuitata kauan kestävät remppahommat? Hyvä diili naiselle.
Mökillä lomaillaan ja siinä sivussa puuhataan jotain. Ihan reilua ettei miehet pelkästään raada. Viime kesänä mieheni otti urakaksi vanhan saunan hirsien siirron ja kokoamisen uudelleen mökille nukkuma-aitaksi. Oli niin kunnianhimoinen, ettei mitään muuta halunnut tehdä. Siinä meni meidän kahden viikon loma aivan pelkkään raatamiseen. En ehtinyt edes marjoja poimimaan kun piti laittaa ruokaa ja keittää kahvia. Ja piti vielä riidellä projektista kun miestä ei lainkaan kiinnostanut miltä se tulee näyttämään vaan nopeasti vaan valmiiksi. Että minun mielestäni liika raataminen on ikävää. Tänä keväänä on jatkettu projektia ja mies on osannut ottaa rauhallisemmin.
Hirveitä juoppoja teillä miehinä.
Mitäs ap itse on tehnyt noiden luettelemiensa hommien eteen? Tai muita hommia?
Ensin valitat ja sitten päätät palkita lisäjuotavalla?
P.s. nurmikon voi leikata myös nainen.
Kaveri voisi kyllä ammattimiehenä myös laskuttaa ne työt. Silloin hinnaksi tulisi tonneja + materiaalikulut. Halvemmalla pääsee, jos tekee hommat olutpalkalla. En siis itse hirveästi jaksaisi kitistä käytännössä ilmaisesta työvoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on mökillä esimerkiksi liiteri tai sauna, akan voi sulkea sinne ja lukita oven. Voi päästää ulos aina tuntia enne ruoka-aikaa jotta ehtii valmistaa ateriat. On tietysti hankalaa jos akka alkaa kirkua, koska liiterin seinät eivät useinkaan ole äänieristetyt.
Voi käskeä akkaa pitämään sen kusen suussa niin ei pysty kirkumaan vaan kuuluu vain sellainen rauhaisa kurlaus.
Heh, meillä oli eksän kanssa sama ilmiö. Mitä enemmän porukkaa ja etenkin mitä enemmän miehiä paikalla, sen vähemmän tuli aikaiseksi. Aika meni pitkälti kaljan kittaamiseen ja taukoiluun. Mun oma eksä etenkään ei tehnyt silloin itse juuri mitään. Mutta minä en saanut tulla hommiin avuksi, jos paikalla oli miehiä.
Miehen äidin kanssa saatiin hyvin hommat sujumaan. Myös jos puuhasteltiin kahestaan miehen kanssa, niin silloin olinkin tervetullut työpari. Silloin ei kaljapullot suhahdellut, vaan eksäkin paiskoi hommia.
Ja meillä oli niin, että eksä halusi väen väkisin aloittaa kaiken maailman projekteja, joille ei oikeasti ollut niin kova tarve. Projekteilla oli vain tapana pitkittyä, eikä yhtäkään saatettu loppuun vaan aloitettiin aina pari uutta. Onhan se kiva tapa olla sosiaalinen ja viettää aikaa kavereiden kanssa. Mutta kyllä mua jurppi elää sen kaaoksen keskellä. Jos vaikka jotain remppaa tehdään vain kerran kuussa, niin se ei ole mikään tekosyy jättää työkaluja ja materiaaleja sikin sokin ympäri kämppää.
No, minä en kyllä kehtaisi kiukutella, kun joku kaljapalkalla olisi valmis edes jotain remppaa tekemään. Sehän on kesälomalla ja sä ajattelit siis että se ihan ilmaiseksi puurtaisi normi-työtahdissa ilman palkkaa teidän mökin kuntoon?
Ei jessus. Ap kelpaa "röyhkeimmät hyväksikäyttöyritykset" ketjuun 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et remontoi itse?
Ai naisen pitäisi laittaa ruuat miehille ja vielä remontoidakin, kun miehet kaljoittelee? Tiskitkin varmaan hoituu ihan itsekseen.
Tätä miehen kaveria ei varmaan olisi pitänyt edes kutsua paikalle, jos nainenkin tekisi remonttia.
Vierailija kirjoitti:
Ensin valitat ja sitten päätät palkita lisäjuotavalla?
P.s. nurmikon voi leikata myös nainen.
Voisikin...
Vierailija kirjoitti:
Joo, niin nähty toi kuvio. Vähän tepastellaan tontilla ja suunnitellaan. Pitäis tehdä. Kaljatölkki nasahtaa auki tasaista tahtia, hyvä jos kori riittää. Napanderia kylkeen. Tullaan välillä valmiiseen pöytään hyvää oli, ja taas tuumailemaan. Jos kysyy mitkä on suunnitelmat niin kröhitään ja näytetään summanmutikassa jotain tuonne päin. Saunaa lämmitetään, lisää kaljaa koneeseen ja neuvoa antavat.
Saunotaan ja laitetaan grilli kuumaksi, makkarat saunan päälle. Vähän etukenossa juodaan kunnes kaljat loppuu. Sitten tiukkaa viinaa ja pidetään väkisin silmät auki. Viimeisillä voimilla nukkumaan ja nukutaan iltapäivään krapulat pois. Krapulasauna, sitä ennen haetaan lisää kaljaa kunhan vaan uskaltaa ajaa. Toistetaan eilisen meininki koska kunnolla suunniteltu on hyvin tehty, itseasiassa jää tekemättä.
Rairaita koko viikko samaan tahtiin kunnes sunnuntaina mies morkkispäissään ajaa nurmikon ja puuskuttaa. Luppakorvana ilmoittaa, että on ajanut nurmikon ja oli kova homma, mitä mahtaa olla ruokana? On vähän huono olo, että saa nähdä pysyykö sisällä.
Miksi nainen ei tee remonttia yhdessä naisystävänsä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen ei tee remonttia yhdessä naisystävänsä kanssa?
Akka ei varsinaisesti remontista välitä. Akka haluaa istua ja valittaa. Sen lisäksi naisystävä on jo vetänyt turhan monta sidukkaa joten ei ole suositeltavaa raskaiden työkalujen käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et remontoi itse?
Minkäänlainen rakentaminen, tai remontoiminen ei ole minun hommia ollenkaan! En osaa vasaraa pitää kädessä. Eli tämä ajatus on erittäin kaukana kyllä minun elämästäni.
et sitten osaa edes nurmikkoa leikata. eikö nuo luettelemasi hommat vaikeilta kuulostaneet. maalarin apulainen voi levitellä suojamuoveja, teipata ikkunoita ym
No kyllähän sitä voi ekana iltana rentoutua ja nautiskella. Mukavampihan se on seuraavana päivänäkin vähän olutta ottaa samalla, kun laittaa paikkoja kuntoon. Menee aikakin paljon rattoisammin. Toinen vaihtoehto on, että teet itse, jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä juoppoja teillä miehinä.
on se kauheaa kun kerran kesässä ottaa mökillä junttimaista kaljaa. paljon sivistyneempää on tissutella yksinään salassa kotona viiniä ja kuohuviiniä miehen ollessa töissä.
Leikkaa nurmikko ja lähde mökiltä pois omiin juttuihisi?
Kuulostaa tutulta. Ensin muutama päivä kaljotellaan, saunotaan ja suunnitellaan. Sen jälkeen puretaan paikkoja pari päivää kaljottelun ohessa ja siinä se viikko vierähtikin.