Hohhoijaa, miehen kaveri tuli paikalle ”auttamaan remontissa”…
Niin mikäpä siinä: kaveri on ihan rakennushommia työkseen tehnytkin. Nyt ei ole töissä ja täällä meidän mökillä on tosiaankin vaikka mitä tekemistä.
Tässä nyt seurailen mielenkiinnolla, että mitenkä tehokkaasti alkaa pora laulamaan ja työkalut liikkumaan.
Toistaiseksi on käyty läpi tonttia ja rantaa ja kuulin kyllä, kun ne puhui että ”tuo maalataan” ja ” tuo pitää laudoittaa” .
Äänimaailmassa on kuulunut oluttölkkien avausta ja joka kerra kun mies käy sisällä, narahtaa tuvassa viinakaapin ovi.
Laitoin ruuan ja hyvää kuulemma oli.
Seuraavaksi luulen että aletaan saunaa lämmittämään. Siinäpä sitten ilta alkaa kallistumaan myöhäisempään ja ehkäpä iskee pikku huikopalan nälkä. Makkarat siis grilliin. Ja näin päin pois.
En katsonut miten paljon olutta purettiin autosta, mutta tiedän että meillä ei ole lisää missään. Tuolla tahdilla yksi laatikko ei riitä kuin täksi illaksi.
Minä lähden huomenna kirkkain silmin kaupunkiin asioille. Tiedän että minua pyydetään ja rukoillaan että tuotko hei vähän juotavaa. Ehkä yhden mäyräkoiran voin tuodakin.
Tämä viikko on herroilla aikaa saada asioita tehtyä, alkaen että nurmikko olisi pitänyt jo tänään leikata.
Että näin. Katotaan mitä ne saa tehtyä. Jos ei huomisen päivän aikana aleta yhtään liikkumaan työmaalle päin, niin minä hermostun.
Kommentit (80)
Oletpas niuho. Tysin normaalia, miehet mökkeilee ja tekee siinä sivussa hommia. Työleirit ja urakat on erikseen.
Nyt vähän nutturaa löysemmälle!
Eka ilta; jutellaan tärkeimmät, funtsitaan ja fiilistellään. Kaljotella saatetaan muinakin iltoina ja saunaa lämmittää, mutta hommiinkin ryhdytään.
Vai mitenkä, jos omat kaverit tulisi kylään, ensimmäiseksi maalisuti käteen?
Lomalla kuitenkin ollaan kaikki.
Toivottavasti miehet pääsevät eroon tuollaisesta eukosta. Menee vaan kesä pilalle. AP voi lähteä ihan vaan kotiin.
Älä nyt mamma skitsoile siellä, sunnuntai on pyhäpäivä, hyvää aikaa kunnon suunnittelulle kera
muutamien olusien.
Tulet ap vielä yllättymään. Huomenna kun alkavat hommiin (nyt on siis Sunnuntai, ei työpäivä), niin kunhan janojuoma eli kylmä olut ei pääse loppumaan, niin tulosta syntyy ja nopeammin kuin arvaatkaan. Ja tietysti ruokaa tarvitsevat, tuo on kuitenkin fyysistä työtä.
Mitä ap edes tekee siellä, jos sun mäkkeily on ruoan laittoa ja siivousta? Lähde pois ja anna miesten mökkeillä.
Palkkaa sitten se ammattimies äläkä valita. Minä osaan ihan itse vaihtaa lamppuja, sahata puuta ja koota mööpeleitä, en tarvitse miestä tekemään kuin vähän hankalammat jutut. Minä kyllä nauttisin itsekin mieluummin oluista ja olisi ihan hauskaa itsekin osallistua talkoisiin pikku tumuissa.
Tiesikö aloittaja muuten, että ennen vanhaan naisetkin osasivat usein rakentaa talon. Olivat tehneet niitä hommia miestensä kanssa. Oppivat siinä itsekin.
No vähintään mäyrä, ruuat ja sauna pitää tarjota, jos meinasitte ilmaseks hyödyntää kaverin taitoja.
Juopon otit, juopon sait. Taidat olla itsekin. Turhaan tiriset.
Tämä viikko aikaa ja tänään vasta aloitatte?
Vierailija kirjoitti:
Tulet ap vielä yllättymään. Huomenna kun alkavat hommiin (nyt on siis Sunnuntai, ei työpäivä), niin kunhan janojuoma eli kylmä olut ei pääse loppumaan, niin tulosta syntyy ja nopeammin kuin arvaatkaan. Ja tietysti ruokaa tarvitsevat, tuo on kuitenkin fyysistä työtä.
Samaa mieltä, remppahommia paljon mukavampi tehdä pienissä kaljoissa.
Niin mikä se sun osa on siellä mökillä?
En ole ikinä tajunnut näitä pareja jotka mäkättävät vaan toiselle osapuolelle et jotain pitäis tehdä, mutta itse vedotaan sukupuoleen kun pitäisi onnistua.
Kai sulla edes se maalisuti pysyy kädessä?
Tai itseasiassa mitä sä edes siellä mökillä teet mukana jos olet päättänyt, että kaikki hommat on miesten hommia?
Oi olispa kiva päästä remontoimaan :)
Kerrostalossa asuessa ei oikein tule mitään tehtävää ikinä eteen.
Et kyllä hae niille sioille yhtään mäyristä! Ensin työ, sitten huvi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin suuniteltu on puliksi tehty, vai miten se ny menee
röyh
No nimenomaan puliksi.
Onko tuo kaveri sinkku?
Mäkin voisin tulla auttamaan remontissa.
Vierailija kirjoitti:
Olut ei ole janojuoma. Sen lisäksi remontointi pikkupäissään on vaarallista ja jälki on huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olut ei ole janojuoma. Sen lisäksi remontointi pikkupäissään on vaarallista ja jälki on huonoa.
Jos sä et osaa juoda muuten kuin niin, että olet kännissä vaaraksi itsellesi ja muille, ei se tarkoita, että muut olisi samanlaisia. Olut silloin tällöin remonttihommien lomassa ei vielä haittaa lainkaan. Sit, jos alkaa nousta hattuun, työvälineet tippuu ja siirrytään saunaan.
:D
Italialaiset miehet asuu äitinsä luona nelikymppiseksi asti. Ehkä saamattomimpia vätyksiä, mitä maa päällään kantaa.