Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko täällä muita todella lihavia, jotka on pakosta "kehopositiivia"? Siis kun laihdutus vaan tökkii

Vierailija
30.05.2021 |

Lähinnä kokemuksia haluaisin kuulla. Täällä taas tuhannen kerran laihdutus lopahtanut motivaation puutteessa, vaikka peilikuva etoo, diabetes on ja niveliä särkee.

Ihmettelen, miksi siitä syömisestä on tullut niin hirvittävän tärkeää. Nuorena oli elämä, ei ehtinyt syödä.

Mietin, että ehkä se johtuu vanhenemisesta, ei ole oikein enää sosiaalista elämää eikä tarvetta näyttää hyvältä miesten silmissä.

Puntari näytti pari vuotta sitten 92kg. Nyt enemmän varmaan, kun toissa kesän housut ei mahdu.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella lihava, mutta en kyllä pätkääkään kehopositiivinen. Laihdutan normaalipainoon, vaikka olisi viimeinen tekoni ja henki menisi. 

Vierailija
2/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä "pakolla kehopositiivista"?

Itse yritän hyväksyä tällä hetkellä kehoni sellaiseksi kun se on ja samalla laihduttaa, koska jos mollaan itseäni jatkuvasti se vaan aiheuttaa sitten ahmimiskohtauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella lihava, mutta en kyllä pätkääkään kehopositiivinen. Laihdutan normaalipainoon, vaikka olisi viimeinen tekoni ja henki menisi. 

Näin se minäkin aina päätän ja kummasti täällä taas ollaan maha ähkyssä.

Välillä sitä toivoo anoreksiaa, jotta olisi edes laiha jolla ihmisarvo.

Vierailija
4/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yritän hyväksyä tällä hetkellä kehoni sellaiseksi kun se on ja samalla laihduttaa, koska jos mollaan itseäni jatkuvasti se vaan aiheuttaa sitten ahmimiskohtauksia.

Tarkoitin siis, että yrittää pakosta hyväksyä kroppansa, kun huomaa, että ei tule koskaan onnistumaan laihdutuksessa.

Vierailija
5/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin siis, että yrittää pakosta hyväksyä kroppansa, kun huomaa, että ei tule koskaan onnistumaan laihdutuksessa.

Ehkä ongelmasi laihdutuksessa on tuo asenteesi. Suosittelen menemään terapiaan, siis ihan oikeasti. Laihdutuksen epäonnoistuminen saattaa johtua jostain tunnelukosta, jota et ole avannut. 

Vierailija
6/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka laihtuminen onkin hankalaa/mahdotonta, niin silti ainakin mulle se on täysin tekemätön paikka että hyväksyisin ikinä kroppani tällaisena.

Vierailija
7/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jotain 96 painan. 168 pitkä. Olen syönyt tylsyyteen tms. Ruoka parasta elämässä. Liikun kyllä eikä sairauksia ole. Kasvoista olen nätti mutta tuo vartalo ei tunnu omalta. Vaikea asia. Vaikea nähdä itseä oikein. Olen aikuisikäni painanut noin 68-72 joten en varmaan edes ymmärrä miten helvetin iso ja ruma olen.

Joskus on parempia päiviä mutta kyllähän tää "olo" on läsnä aina ja vaikuttaa moneen asiaan.

Vierailija
8/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Painan 93 kg, alle 10 v sitten painoin 58 kg. En lihonut hitaasti vaan nopeasti, parissa vuodessa. Yritin alussa tapella kaikin voimin painonnousua vastaan liikunnalla ja kohtuullisella syömisellä, mutta epäonnistuin. Koin kolmisen vuotta hirveää häpeää, mutta sitten huomasin, että voi tätä elämää näinkin elää. Voi tehdä samoja kivoja asioita kuin aiemminkin, harrastaa melkein mitä vain ja tutustua uusiin ihmisiin, kohentaa ulkonäköä vaatteilla ja esim. hiuksiin panostamalla. Tajusin, että jos painonpudotus on minulle niin vaikeaa, niin jospa en tuhlaisi loppuelämääni märehtimällä tilannetta, vaan tekisin mukavia asioita ja huolehtisin henkisestä ja fyysisestä kunnostani parhaani mukaan ilman hillitöntä ulkonäköstressiä. Nykyisin on välillä alemmuudentunnetta hoikkia ihmisiä kohtaan, mutta muuten nautin elämästä kuten ennenkin.

Vierailija
9/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kehopositiivinen?

Minusta tosi lihavat ihmiset ovat epämiellyttävän näköisiä😶

Vierailija
10/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä käydä terapiassa jos syöt liikaa ja on ahmimista? Se että syö ruokaa jotta olo parantuisi voi kertoa että on sisällä masennusta jne...

Vierailija
11/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kehopositiivinen?

Parempi olla epämiellyttävän näköinen kuin epämiellyttävä.

Vierailija
12/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki vaan lenkille 😶

Vierailija
13/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jotain 96 painan. 168 pitkä. Olen syönyt tylsyyteen tms. Ruoka parasta elämässä. Liikun kyllä eikä sairauksia ole. Kasvoista olen nätti mutta tuo vartalo ei tunnu omalta. Vaikea asia. Vaikea nähdä itseä oikein. Olen aikuisikäni painanut noin 68-72 joten en varmaan edes ymmärrä miten helvetin iso ja ruma olen.

Joskus on parempia päiviä mutta kyllähän tää "olo" on läsnä aina ja vaikuttaa moneen asiaan.

Ihan samanlaiset tunnelmat. On hyviä päiviä ja huonoja päiviä.

Vähän lohduttaa, että naama on kaunis. Mutta kun pääsisi edes niihin teini iän mittoihin (162cm /58kg) niin olisin kyllä Hot! Kun en ihan hirveän vanha ole, 36v. Tämän ikäisistä naisita kun 62% ylipainoisia.

Vierailija
14/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kehopositiivinen?

Samaa mieltä.

Vierailija
15/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit sitten sen tuhannennen aloituksen tästä samasta aiheesta.

Vierailija
16/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Painan 93 kg, alle 10 v sitten painoin 58 kg. En lihonut hitaasti vaan nopeasti, parissa vuodessa. Yritin alussa tapella kaikin voimin painonnousua vastaan liikunnalla ja kohtuullisella syömisellä, mutta epäonnistuin. Koin kolmisen vuotta hirveää häpeää, mutta sitten huomasin, että voi tätä elämää näinkin elää. Voi tehdä samoja kivoja asioita kuin aiemminkin, harrastaa melkein mitä vain ja tutustua uusiin ihmisiin, kohentaa ulkonäköä vaatteilla ja esim. hiuksiin panostamalla. Tajusin, että jos painonpudotus on minulle niin vaikeaa, niin jospa en tuhlaisi loppuelämääni märehtimällä tilannetta, vaan tekisin mukavia asioita ja huolehtisin henkisestä ja fyysisestä kunnostani parhaani mukaan ilman hillitöntä ulkonäköstressiä. Nykyisin on välillä alemmuudentunnetta hoikkia ihmisiä kohtaan, mutta muuten nautin elämästä kuten ennenkin.

Minä yritin tätä. Mutta mutta, näin lihavana ei voikaan olla rento ja rauhassa, ihmiset on todella ilkeitä lihaville!

Omahyväistä nauruskelua, myhäilyä, jne

En ole enää halunnut jatkaa harrastuksia, korona oli pelastus mielenterveydelle, sai olla piilossa kotona.

Ap

Vierailija
17/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ongelmasi laihdutuksessa on tuo asenteesi. Suosittelen menemään terapiaan, siis ihan oikeasti. Laihdutuksen epäonnoistuminen saattaa johtua jostain tunnelukosta, jota et ole avannut. 

Aloitan kyllä positiivisella asenteella, nyt se onnistuu! Mutta ei. Pieni vastoinkäyminen, niin ruoka lohduttaa. Ja siis oikeasti tuo hyvän olon ja vie pahantuulisuuden pois. Inhottava pakko ihmis elämässä, ruoka

Vierailija
18/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap tiedät, että yli 90 prosenttia laihdutusyrityksistä epäonnistuu? Joko se ei putoa alunperinkään tai paino tulee takaisin.

Dietit tai kuurit ei toimi, muuta yksi asia kerrallaan ja tee sitä niin kauan, että alkaa tulla suurinpiirtein luonnostaan. Esim. (enemmän) kasviksia lounaalla.

Tee muutokset tavalla, joka sopii sinulle ja sinun arkeesi. Ole armollinen, älä demonisoi tai väliä mitään tiettyjä ruokia. Se käy henkisesti raskaaksi.

Vierailija
19/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vältä*

Vierailija
20/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ap tiedät, että yli 90 prosenttia laihdutusyrityksistä epäonnistuu? Joko se ei putoa alunperinkään tai paino tulee takaisin.

Dietit tai kuurit ei toimi, muuta yksi asia kerrallaan ja tee sitä niin kauan, että alkaa tulla suurinpiirtein luonnostaan. Esim. (enemmän) kasviksia lounaalla.

Tee muutokset tavalla, joka sopii sinulle ja sinun arkeesi. Ole armollinen, älä demonisoi tai väliä mitään tiettyjä ruokia. Se käy henkisesti raskaaksi.

Joo, takaisin on tullut jo kaksi kertaa se 10kg. En kyllä ole saanut pidettyä poissa edes vuotta, vaan ehkä 2kk.

Maailman vaikein asia. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä