Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronatesti kokemuksia?

Koronatesti
30.05.2021 |

Mä oon nyt ollut 5 päivää sairaana, ja ennen tätä aamua oireet olivat samat kuin flunssassa, eli kurkku kipeä, nuhaa, tukkoisuutta, limaisuutta ja korvat lukossa, mutta tänään mulla alkoi kuiva yskä, vaikka muut oireet olivat jo melkein lähteneet eikä kuumettakaan enää ollut.

sain varattua koronatestin huomisaamuksi, ja jo nyt jännittää melkoisesti koska en ikinä ennen ole käynyt koronatestissä. Joten kaipaan muilta palstalaisilta kokemuksia koronatestistä, miltä se tuntui, kauanko piti odottaa että pääsi testiin, oliko koronaa jne...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetään piikki nenään. Sattuu hirveästi. Se kivun huuto sisätiloissa kuului talon toiselle puolelle asti.

Vierailija
2/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti olen ollut, toinen lapsi ollut kaksi kertaa, toinen kolme.

Helppo testi. Kestää 3-4 sekuntia. Olen kipu-ja toimenpidekammoinen.

Vierailija
5/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritetään ohutta pumpulipuikkoa alle 30 senkuntia nenänielussa. Se kirpaisee hieman mutta kipu on pois jo alle viidessä minuutissa. Ei kannata uskoa näitä kaikkia trollien juttuja.

Olen ollut kahdesti testissä ja saanut kahdesti negatiivisen.

Vierailija
6/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän epämukavalta mutta se ei kauaa kestä. Itse sen muutaman sekunnin ajan joten mielessäni "perkeleperkeleperkeleperkeleperkele" ja suurinpiirtein tuon perkelemäärän jälkeen se on ohi. No ehkä vielä yksi perkele lisää.

Vierailija
7/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan kutitti nenässä se puikko. Odotin jotain kamalaa mutta ei ollutkaan.

Vierailija
8/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei entä jos on nuhanen ja limakalvot turvonneet, sattuuko se tikku silloin enemmän kuin tavallisesti?

T: toinen ehkä testiin menevä ja pelokas

Vierailija
9/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken epämukavuus, helppo homma.

Vierailija
10/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöritetään ohutta pumpulipuikkoa alle 30 senkuntia nenänielussa. Se kirpaisee hieman mutta kipu on pois jo alle viidessä minuutissa. Ei kannata uskoa näitä kaikkia trollien juttuja.

Olen ollut kahdesti testissä ja saanut kahdesti negatiivisen.

30 sek - et ole ollut kotonatestissä. Se kestää max 5 sek.

Vierailija
11/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin viikko sitten ekaa kertaa koronatestissä, siinä tungetaan sieraimeen semmoinen 10-15cm pitkä tikku. Ei se kivalta tunnu, mutta ei satukkaan, ja itsellä koko homma kesti varmaan enintään 5 sek vaikka ennen luulin sen kestävän väh. 10 sek... pelkäsin testiä ihan hirveänä etukäteen, ja ihan tärisin istuessani testauspenkille... ensin käsketään niistää nenä tyhjäksi ja sitten kehotetaan laittamaan pää takakenoon jotta nenäkäytävä suoristuisi.

Testitulos oli onneksi negatiivinen ja itse koronatesti oli loppujen lopuksi helppo ja kivuton homma. Itseä hieman yskittää ja valui vedet silmistä testin jälkeen, mutta sekin meni ohi alle minuutissa :)

Vierailija
12/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt testissä muutaman kerran. Pelkäsin ennen ensimmäistä testiä, mutta pelko oli turhaa. Testi on hetken epämiellyttävää, mutta ei satu.

Vierailija
13/17 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettu 2 kertaa, toisella kertaa sattui vähän (varmaan siksi, kun nenä oli tukossa), toisella ei yhtään. Mutta ei kestä monta sekuntia, joten on vaan paikallaan ja ajattelee muuta. Kannattaa ottaa siitä sieraimesta, joka on aukinaisempi sillä hetkellä.

Vierailija
14/17 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin ekasta koronatestistäni ja jännitin sitä etukäteen melkoisesti mutta se oli ihan turhaa. Hoitaja laski viiteen ja sitten homma oli jo ohi. Ensin piti niistää nenä ja sitten laitettiin tikku sieraimeen. Se ei sattunut yhtään, sierainta vain poltteli sen aikaa kun tikku oli nenässä, eikä edes vedet tullut silmiin. Helppo testi.

Vierailija
15/17 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistetään piikki nenään. Sattuu hirveästi. Se kivun huuto sisätiloissa kuului talon toiselle puolelle asti.

Ihmisiä ei saisi pelotella näin. On ehkä sinusta itsestäsi hauskaa , mutta joku voi pelätä tosissaan

Vierailija
16/17 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu etukäteen. Niistä ennen testiä. Sitten pää takakenoon. Hyvä jos saat tuettua esim. autossa istuessa selkänojaan. Suu auki, ja hengittelet sen kautta, rauhallisesti. Itse laitan silmät kiinni, jotenkin helpottaa. Keskityt vaan hengittämiseen. Kirvelee, kutittaa, ei niinkään satu. Ja on nopeasti ohi. Koita keksiä käsille paikka, ettet refleksinä huitaise näytteenottajaa pois.

Vierailija
17/17 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän