Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät poliisit, palomiehet ja vartijat valita koko ajan palkoistaan?

Vierailija
30.05.2021 |

Tekeväthän hekin jopa hengenvaarallista työtä pienellä palkalla. Keittäjät ja siivoojat eivät ole hengenvaarassa, mutta palkkakuopassa hekin, joku koulun keittäjä tienaa uran huipulla 2000 e/kk ja tekee todella raskasta työtä. On oikeastaan paljonkin aloja joilla maksetaan naurettavaa palkkaa muttei valitusta kuulu.

Itseäni kiinnostaa terveydenhoitajaopinnot, koska ymmärtääkseni terveydenhoitaja saa tehdä siistimpää toimistotyötä. Ja jos päädyn sh hommiin en tee minuuttiakaan ylimääräistä ja uhriudu sitten kun on niin raskasta, koska itsepähän on tullut soppa keitettyä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tää hoitajilla on niin raskasta ja huono palkka-juttu on pitänyt mua alasta erillään. Lisäksi tuntuu, että pitäisi jotenkin hulluna pitää hoiva-alaa kutsumusammattina kun paljon enemmän sitä on ravintola-alan työ vaikka jossa on ihan normi, että ei välttämättä kerkeä ikinä pitämään edes ruokataukoa.

AP

Hei, minä olen hoitaja, joka on tyytyväinen työhönsä ja palkkaansa. Tykkään työstäni ja olen sitä tehnyt kohta 40 vuotta. Mutta kun olen tämän kirjoittanut hoitsuketjuihin, on tullut kymmeniä alapeukutuksia. Tuntuu, että jos hoitaja tykkää työstään ja palkka riittää, on luopio. Kaikkien pitäisi valittaa ja olla tyytymättömiä ja me työhömme tyytyväiset syömme kuulemma tulokset palkkaneuvotteluissa.

Olen parissa hoitajat-ryhmässä ja herranen aika sitä valittamista. Joku uusi erehtyy kehumaan työtään ja kertoo, että palkkakin riittää, niin vastaukseksi saa 100 sättimistä ja haukkumista.

Onko sinulla jonkinlainen pakkomielle mennä vttuilemaan heille, joilla ei ole hyvä palkka tai hyvä työ?

Hienoa, olet yksi niistä onnekkaista hoitajista jolla on hyvä työ ja palkka! Kai ymmärrät, että isolla osalla hoitajista ei ole tätä onnea?

Vierailija
22/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaahan ne ja ihan syystäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisitkin pitäneet pitkiä lakkoja palkkansa kohentamisesti monesti.

Vierailija
24/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne yhden kolmannen polven palomiehen, jonka isä ja isoisä olivat kovan linjan vasemmistolaisia ja joille palokunta on sydämen asia. Tämä nykyinen on ihan persuuntunut, valitettavasti. Sinänsä magea sukuperintö, jonka sössii tuolla paskalla. 

Meidänkin kaupungissamme oli vielä ainakin 1970-80 luvuilla pääsääntönä uusia palomiehiä pestattaessa, että joka toinen palkattava oli kommunisti ja joka toinen demari. En päässyt palokuntaan!

Palokuntaan pystyi siis luottamaan! 

Vierailija
25/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun ovat vielä naisia jotka tästä palkasta valittavat samalla kun äänestävät Sanna Marineja jotka rahoittavat ulkomaita, ja terro risteja ja ties mitä sotapäälliköitä, miljardeilla euroilla. Tai en tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa?

Vierailija
26/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tää hoitajilla on niin raskasta ja huono palkka-juttu on pitänyt mua alasta erillään. Lisäksi tuntuu, että pitäisi jotenkin hulluna pitää hoiva-alaa kutsumusammattina kun paljon enemmän sitä on ravintola-alan työ vaikka jossa on ihan normi, että ei välttämättä kerkeä ikinä pitämään edes ruokataukoa.

AP

Hei, minä olen hoitaja, joka on tyytyväinen työhönsä ja palkkaansa. Tykkään työstäni ja olen sitä tehnyt kohta 40 vuotta. Mutta kun olen tämän kirjoittanut hoitsuketjuihin, on tullut kymmeniä alapeukutuksia. Tuntuu, että jos hoitaja tykkää työstään ja palkka riittää, on luopio. Kaikkien pitäisi valittaa ja olla tyytymättömiä ja me työhömme tyytyväiset syömme kuulemma tulokset palkkaneuvotteluissa.

Olen parissa hoitajat-ryhmässä ja herranen aika sitä valittamista. Joku uusi erehtyy kehumaan työtään ja kertoo, että palkkakin riittää, niin vastaukseksi saa 100 sättimistä ja haukkumista.

Eivät varmaan ymmärrä sitä, että jos yksi puhuu omista kokemuksistaan sitä ei tarvitse laajentaa koskemaan aivan kaikkia alan työntekijöitä. Eikö sairaanhoidossa ole kuitenkin hyvin monenlaisia paikkoja?

Joku tuolla mainitsi siitä ettei terveydenhoidon paikkoja ole hirveästi kun on suht helppo työ ja päivävuorossa. Itseäni ei haittaa vuorotyö, päinvastoin, olen tyytyväisempi jos ei tarvitse olla aina aamussa.

Tällä hetkellä eniten kyllästyttää kun onnistun aina valitsemaan alani pieleen. On tullut rakennetyöttömyyttä juuri kun olen valmistunut ja ne joilla on ollut pelisilmää valita harkkapaikka ovat työllistyneet suoraan kyseiseen firmaan. Minulla on yksi harrastus josta saattaa tulla ura vielä, mutta en voi sen varaan laskea.

AP

Vierailija
27/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hoitajien ulina on kyllä erikoinen ilmiö, koska sen todellisen vastuun sairaaloissa kantavat lääkärit eivätkä he valita vaikka se vastuu on iso.

Noin puhuu ihminen, joka ei tunne työn vastuuta ja todellisuutta. Olen ollut Teholla ja leikkaussalissa töissä( anestesiahoitaja)- jos en olisi isoa vastuuta kantanut = potilaan henki, niin moni potilas, itse asiassa suurin osa olisi kuollut.

Tervetuloa tutustumaan koronapotilaiden tehojoitotyöhön ja siihen vastuuseen, jonka me kaikki siellä töissä olevat kannamme!

Vierailija
28/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Onko sinulla jonkinlainen pakkomielle mennä vttuilemaan heille, joilla ei ole hyvä palkka tai hyvä työ?

Hienoa, olet yksi niistä onnekkaista hoitajista jolla on hyvä työ ja palkka! Kai ymmärrät, että isolla osalla hoitajista ei ole tätä onnea?

Olen joskus tehnyt äänekkäässä tehtaassa 12-tuntista työpäivää kylmässä. Hirveä kiire koko ajan. Näissä valituksissa ongelma on, että mulla ei ole mitään mihin suhteuttaa puheita raskaasta työstä ja huonosta palkasta.

Minusta joku 2000 e nettona kuukaudessa on jo sinänsä sen verran ok jos työ on rauhallista päivätyötä ja 3000 yli jos nousee ylitöillä ja vuorolisillä niin se on jo ihan ok. Olen todella paljon pienemmällä palkalla tehnyt raskasta työtä. Kun ikää myös alkaa tulla niin sitä tajuaa, että valmistuessaan yli 40v iässä ei voi oikeasti älyttömiä enää jaksaa fyysisesti. Kun puhutaan hoitotyön raskaudesta haluaisin tietää mikä on sitä raskautta siinä.

AP

Vierailija
29/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eivät varmaan ymmärrä sitä, että jos yksi puhuu omista kokemuksistaan sitä ei tarvitse laajentaa koskemaan aivan kaikkia alan työntekijöitä. Eikö sairaanhoidossa ole kuitenkin hyvin monenlaisia paikkoja?

Joku tuolla mainitsi siitä ettei terveydenhoidon paikkoja ole hirveästi kun on suht helppo työ ja päivävuorossa. Itseäni ei haittaa vuorotyö, päinvastoin, olen tyytyväisempi jos ei tarvitse olla aina aamussa.

Tällä hetkellä eniten kyllästyttää kun onnistun aina valitsemaan alani pieleen. On tullut rakennetyöttömyyttä juuri kun olen valmistunut ja ne joilla on ollut pelisilmää valita harkkapaikka ovat työllistyneet suoraan kyseiseen firmaan. Minulla on yksi harrastus josta saattaa tulla ura vielä, mutta en voi sen varaan laskea.

AP

Hoitoalalla on kyllä töitä, mutta älä laske sen varaan, että teet vain sitä tai tätä. Hoitajan työn fyysinen raskaus ja työn vaativuus tulee uusille hoitajille yllätyksenä. Jotenkin sitä ei vaan opiskeluaikana tajua. Tämä on ihan tutkimuksissakin selvitetty, ja itse olen käytännössä huomannut, että uudet hoitajat lopettaa noin vuoden jälkeen, ja vaihtaa alaa. Lisäksi nuoret hoitajat, tarkoitan parikymppisiä, eivät enää suostu tekemään raskaita töitä ( vuorot ja muu raskaus)- toisaalta tämä on hyvä, toisaalta ei- jonkun ne raskaat työt pitää tehdä. Vuorotyö on yllättävän raskasta, yövuorot etenkin. Vuorotyö vaikuttaa myös moneen muuhunkin asiaan, ei pelkästään fyysiseen jaksamiseen- rajoittaa esim harrastuksia ja sosiaalista elämää- varsinkin, jos kaverit ei ole vuorotyössä ja harrastukset ns "säännöllisyyttä" vaativia. Viikonloput olet useimmiten kiinni töissä. Nämä on asioita, jotka tulee alalle tuleville yllätyksenä- näitä kannattaa miettiä.

Jos sinulla ei ole kokemusta hoitotyöstä, niin käy tutustumassa työhön jossain, jos mahdollista, että tiedät, mihin olet ryhtymässä. Töitä kyllä riittää, mutta et välttämättä pääse valkkaamaan, että mitä.

Vierailija
30/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisitkin pitäneet pitkiä lakkoja palkkansa kohentamisesti monesti.

Milloin viimeksi poliisit ovat olleet lakossa?

Vierailija
31/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olen joskus tehnyt äänekkäässä tehtaassa 12-tuntista työpäivää kylmässä. Hirveä kiire koko ajan. Näissä valituksissa ongelma on, että mulla ei ole mitään mihin suhteuttaa puheita raskaasta työstä ja huonosta palkasta.

Minusta joku 2000 e nettona kuukaudessa on jo sinänsä sen verran ok jos työ on rauhallista päivätyötä ja 3000 yli jos nousee ylitöillä ja vuorolisillä niin se on jo ihan ok. Olen todella paljon pienemmällä palkalla tehnyt raskasta työtä. Kun ikää myös alkaa tulla niin sitä tajuaa, että valmistuessaan yli 40v iässä ei voi oikeasti älyttömiä enää jaksaa fyysisesti. Kun puhutaan hoitotyön raskaudesta haluaisin tietää mikä on sitä raskautta siinä.

AP

Riippuu missä olet töissä

Kävelemistä paljon ja nostamista., huonot työasennot, staattinen työ. Jos sinulla on tules vaivoja jo valmiiksi, niin en suosittele- ne pahenevat. Hoitajat jäävät yleensä ennen eläkeikää eläkkeelle, monella syynä tules- vaivat. Hoitajan työ on fyysisesti yhtä raskasta kuin rakennustyö.

Vuorotyö myös kuormittaa, elimistön rytmi menee sekaisin. Iän myötä yötyöstä palautuminen on vaikeaa, ja tulee uniongelmia.

Vierailija
32/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jatkuva kitinä palkoista ja arvostuksesta ei ainakaan auta. Minulla arvostus tippunut tuon myötä tosi paljon hoitajia kohtaan. Noita matalapalkkahommia on niin paljon muitakin. Myös niitä todella vastuullisia. Itsekin sellaisessa, mutta miesvaltaisella alalla. Itse kuitenkin työni olen valinnut, vaikka jokaisen työpaikan eteen joutunut töitä tekemään. Koska naisena ei ole helppo työllistyä miesvaltaiselle alalle. Työtäni teen, koska tykkään siitä. Ei se raha lohduta, jos työ on pakkopullaa.

Vierailija
33/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä poliisit ei ehdi, hoitakilla on hyvää aikaa kahvihuoneessa.

Vierailija
34/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Riippuu missä olet töissä

Kävelemistä paljon ja nostamista., huonot työasennot, staattinen työ. Jos sinulla on tules vaivoja jo valmiiksi, niin en suosittele- ne pahenevat. Hoitajat jäävät yleensä ennen eläkeikää eläkkeelle, monella syynä tules- vaivat. Hoitajan työ on fyysisesti yhtä raskasta kuin rakennustyö.

Vuorotyö myös kuormittaa, elimistön rytmi menee sekaisin. Iän myötä yötyöstä palautuminen on vaikeaa, ja tulee uniongelmia.

No työajathan eivät ole ongelma vaan jopa pidän varsinkin iltavuoroista. Myöskään viikonloppujen tekeminen ei ole ongelma, arkivapaat ovat jees. Fyysistä työtä olen tehnyt vuosia esim. varastolla nostellen painavia taakkoja. Mutta olisi tosiaan hyvä käytännössä nähdä jossain mitä tuo työ on. Se kun näkee hoitajan jossain sairaalassa ohimennen ei vielä kerro mitään.

AP

Vierailija
35/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla ei ole lakko-oikeutta, joka on aika poikkeuksellista Suomalaisilla työmarkkinoilla.

Vierailija
36/36 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän he valittavat palkoistaan? Ja harvoin vartijat pysyvät vartijoina pitkään nimenomaan sen takia, kun huono palkka.

Ja poliisin työ on muuten vähemmän raskasta, kun esim vanhustyö.

Jep, turvallisuusalalla vaihtuvuus on kyllä suurta. Itse jaksoin vartijan hommia reilu viisi vuotta kunnes totesin että tämä taitaa olla tässä. Jatkuva väkivallan uhka, haukkumiset, uhkailut yms. Viimeinen niitti oli kun eräs sälli tuikkasi puukolla, onneksi oli suojaliivit päällä.  Ei tuon palkan takia kannattanut riskeerata niin fyysistä kuin psyykkistäkin terveyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi