Tori.fi ja PayPal
Moikka! En nyt tunnu löytävän sopivaa vastausta muualta niin utelen täältä. Eli myyn vaatteita ja olen hommannut prepaidliittymänkin tätä varten. Haluan myös maksun anonyymisti. Olen kuullut että PayPal on tähän ratkaisu. Eikö vastaanottajan tietoja todella näy sitä käyttäessä?
Kiitos, asiallisia vastauksia.
Kommentit (29)
Juu ja kiitoksia nyt vain oikein kovasti vastanneille. Erityisesti niille jotka pysyivät asialinjalla.
Ja ei, en myy pikkuhousuja...
Kiitos.
Ap
Laita paypaliin että oot firma ja firman nimeksi joku keksitty juttu. Vaihda sähköposti joksikin missä ei ole sun oikeata nimeä.
Ja pyydä aina friends and fämily siirto niin ettei voi tehdä charge bäckiä.
Toinen vaihtoehto on maksu amazon lahjakortti koodilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilinumero ei näy vastaanottajalle.
Niin PayPalilla maksaessa?
Ap
Syyllistyt maksuvälinepetokseen jos keksit tekaistun nimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisitko itse etukäteen rahaa sellaisen henkilön tilille josta et ongelmatilanteessa tiedä edes nimeä ja jota ei viranomainenkaan kykene jäljittämään? Kuulostaa lähinnä huijarilta, joka ei aio "myytyjä" vaatteita edes toimittaa.
Kaupankäynti anonyyminä kannattaa hoitaa sopimalla kaupat julkiseen paikkaan ja pyytää maksu käteisellä. Turvallista molemmille osapuolille, toinen saa varmuudella vaatteen ja toinen maksun. Siihen ei tarvita myöskään kummankaan nimeä, puhelinnumeroa tai osoitetta.
Ei ole aina turvallista myydä kasvotustenkaan varsinkin jos on myymässä kännykkää, näitä tapauksia on ollut paljon jossa ostaja on tutkinut tuotetta ja lähtenyt juoksemaan karkuun ilman maksamista tai puukolla uhannut.
Juu no tämä ja juuri oli joku juttu että jotakuta oltiin alettu stalkkaamaan vaikka ei ollut edes kasvitusten nähty. Haluan vain rehellisellä rahalla ostetuista tavaroistani eroon niin ettei minua, edes nimeäni tiedetä. Olen kyllä tällä prepaidilla yhteydessä tavarat ostaneisiin henkilöihin että onhan tavara tullut perille ja miellyttihän se, siinä se.
Jos pelkäisin hirveästi stalkkereita tapaisin ennemmin aurinkolasit päässä neutraaleissa vaatteissa ostajan rautatieasemalla tms. 10 sekuntia ja hyppäisin heti perään vaikka johonkin julkiseen kulkuvälineeseen, kuin antaisin yhteystietoni vaikka emme tapaisikaan (varsinkin kun monen nimellä löytyy tietoja netistä tai puhelinnumerolla esim. kaikille näkyvä whatsapp-tili). Toki tapaaminen kannattaa sopia päivänvalolla julkiseen paikkaan jossa ohikulkijoita riittää aina avuksi, erityisesti jos on myymässä jotain yleisesti ongelmatapauksille kiinnostavaksi tiedettyä asiaa, kuten pienelektroniikkaa.
Itse en ostaisi henkilöllisyyttään viimeiseen asti piilottavalta ihmiseltä mitään muutamaa euroa arvokkaampaa etukäteismaksulla, jollei välissä olisi jotain ongelmatilanteista vastaavaa organisaatiota (kuten eBay, jossa Paypal on perusmaksumuoto). Torissa ei tuollaisia takuita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Mobile Paylla vastaanotto ole sama asia? Siinähän näkyy vain puhelinnumero..?
Näkyy myös nimi.
Näkyy se nimi minkä olet laittanut siihen, mulla lempinimi
- puhelinumero
- lempinimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää myydä vaatteita nimettömänä? Etkai ole veronkiertäjä?
No en ole, kiitos vain kysymästä.
Ap
No perustele sitten miksi pitää pysyä nimettömänä kun myyt tavaraa tuntemattomille ihmisille?
Ap aikoo myydä käytettyjä pikkuhousuja?
Tietenkään tilillä ei saa näkyä ylimääräisiä tuloja, jos toimeentulotukea hakee. Lasten tilejä osa käyttää tai äidin tms.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset anonymiteetin? Postipaketitkin pitää lähettää ja niihin vaaditaan lähettäjän koko nimi, puhelinnumero ja osoite muutenkin, eli tietosi selviävät ostajalle joka tapauksessa. Vai kirjekyyhkykö ne vie?
Voi kai siihen laitytaa vaikka Maija Möttönen, ja numeroksi tuo prepaid ja osoitteeksi mitä sattuu.
Jos ostaja ei hae pakettia niin paketti palautuu väärään osoitteeseen. Ei haittaa, paketti on jo maksettu tilille.
Avaa vaikka gmail-tili nimellä virtanen.maija ja anna ne tiedot PayPalille. Toki sinun pitää antaa pankkitilinumerosi (ja tässä tilinhaltijan nimi) johon kotiutat rahat - nämä tiedot eivät kuitenkaan näy maksajalle.
Itse käytän tätä järjestelyä, koska myyn joskus jotain pientä ulkomaillekin ja tämä helpoin tapa saada maksut ilman ostajalle tulevia suurempia kuluja.
Niin PayPalilla maksaessa?
Ap