Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten voi estää vesirokkoarven?

20.08.2006 |

Meidän 7 kuukauden ikäinen on juuri sairastanut vesirokon. Näpyt ovat jo muutaman päivän olleet paranemassa, suurin osa niistä on ihan ok ja olen antanut niiden parantua rauhassa niihin koskematta. Mutta yksi iso näppy kasvoissa tulehtui ja siihen tuli visvaa. En uskaltanut siihenkään koskea (olisi varmaan pitänyt poistaa se märkä) ja siihen kasvoi paksu rupi. Eilen illalla rupi irtosi ennen kuin alle oli kasvanut uusi terve iho, ja nyt pelkään, että vauva saa kasvoihinsa tosi pahan näköisen arven loppuiäkseen! Mitä pitäisi tehdä? Laitoin siihen heti Bebanthenea. Nyt siihen on kasvanut ohut rupi päälle. Laitoin lisää bebanthenea ja laastarin päälle, ettei rupi nyt irtoaisi. Toivottavasti vielä jotain on tehtävissä, harmittaa hirveästi jos jää arpi niin näkyvälle paikalle :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen sairasti vuosi sitten ja on kauttaaltaan arpien peitossa. Lohduttavaa on, että arvet häipynevät vuosien saatossa. Itse sairastin 14-vuotiaana ja käteen jäi selvät, isot arvet, jotka nyt kuitenkin ovat poissa.

Vierailija
2/3 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lohdutukseksi kerrottakoot, että meidän kuopus oli 6 kk, kun sairasti PAHAn vesirokon ( ja tämä on myös jorvin lastenlääkärin mielipide). Eli näppylöitä oli 300 ja naamassa olevat vielä tulehtuivat, mihin jouduttiin syömään antibioottikuuri. Poika oli todella hurjan näköinen ja minäkin " pelkäsin" mahdollisia arpia naamassa.

Mutta nyt 1 v 4 kk iässä pojalla ei ole arven arpea missään :-0 mutta hyvä niin ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vesirokkoarvet hoidettiin Lentiiran lomakeskuksen valmistamalla tervasalvalla. Käsittelin rupivaiheessa arvet pari kertaa päivässä salvalla, eikä arpia jäänyt. Samaa salvaa olen käyttänyt hyttystenpuremiin ja muihin iho-ongelmiin. Uskon että myös muut vastaavat luontaistuotteet saattavat auttaa.