Siis miten se ulkomaille matkustaminen nyt kesällä menee?
Että saa matkustaa, jos on rokotettu, sairastanut koronan tai näyttää negatiivisen testituloksen? Ja Suomeen saa tulla samoilla ehdoilla?
Kommentit (44)
Tavallaan olen tyytyväinen tästä tilanteesta vaikka se on hirvittävä. Matkustus-addiktit eivät nyt pääse toteuttamaan itseään. Lentelemällä saastuttavilla koneilla ympäri maapalloa. Tuhoamalla luontoa ja kulttuureja massaturismilla ja sen lieveilmiöillä. Ei enää matkustusblogeja, joissa kehuskellaan kuinka monessa sadassa maassa on juuri käynyt jne. Ei typeriä lomakuvia netissä rannalla tai hotellin baarissa. Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietnam, Intia, Brasilia Argentiina jne jne. Ettekö nyt vieläkään kaikki.tajua, että matkustaminen ei tule olemaan samanlaista kuin mitä se oli ennen koronaa..
Ei sen tarvitsekaan olla niin laajaa kuin se oli. Joku 80% taso riittää vallan hyvin.
Vuonna 2022 on 75% maailman kohteista auki, verrattuna siihen, jotka olivat ennen koronaa vuonna 2019. Näin on alalla ennustettu. Toki rokotuspassia vaaditaan silloinkin.
1) Katso kuljetusyhtiön ehdot (finski, laivayhtiöt, vr ym )
2) Lue kohteesin maahantulo ehdot
3) Lue Suomeen tulemisen ehdot
Sitten vain toimit niiden mukaan. Kantattaa huomata että Keski-Eurooppassa maahantulo vaatimukset muuttuvat nopeasti kun Intia-varriantti leviää.
Olen lähdössä kreikkaan ja sinne vaaditaan MYÖS testi, vaikka on rokotettu kaikilta yli 5v. Lisäksi siellä päässä tehdään random otannalla testeja, ja takaisin tullessa testin voi tehdä hotellilla. Jos joutuu karanteeniin, ohjataan karanteeni hotelliin jonka maksaa Kreikka. Turvallisemmaksi minä oloni tulen tuntemaan pienellä saarella jonka kaikki ihmiset on testattu hiljattain, ja vietän kaiken ajan ulkona. Toki ilman 2 rokotuskertaa en olisi lähtemässä, sillä siellä hoitopaikkoja ei ole jäljellä.
Näillä spekseillä, 2 rokotetta + testi, ulkotiloissa ainoastaan, riski saada korona on pienempi kuin vaikka joutua siellä liikenne onnettomuuteen ....