Katsoin s pankin sähköisiä kuitteja ja laskin että toukokuussa olen käyttänyt ruokaan 142€
Summa sisältää pesuaineet ja wcpaprut. Käyn kerran-kaksi viikossa kaupassa, enkä asioi muualla.
Kaksi teiniä kun on taloudessa, niin kaksi lämmintä ruokaa päivässä täytyy olla. Vain toinen teini syö koulussa ja itse vien töihin eväät.
Kivittäkää.
Kommentit (17)
Kuulostaa vähältä. Meillä menee samankokoisessa perheessä huomattavasti enemmän. Tosin paheenamme ovat kahvilat yms
En ikinä pystyisi samaan edes yksin asuvana. Mulla menee siis yksin yli tuplasti tuon verran.
Mulla menee noin 150 ruokaan ja 120 alkoholiin. Pitäis lopettaa tissutellut, mutta vaikeeta on.
Minä ostan käytännössä lähes kaiken -60% alesta. Lisäksi hyödynnän resq sovellusta silloin tällöin. Viimeeksi esim sain kolmella eurolla ison kassillisen leipää. Pakastin tietysti ja pakkasesta otamme tarpeen mukaan. Että tietysti tuon summan voi pyöristää 150 euroon, sillä resq sovelluksen kautta tulee joskus hommattua hedelmä-vihanneslaatikoita (2€ loota) tai leipäkasseja (3€/ kassi).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja ap:n äiti tuo kaksi kertaa viikossa täydennystä?
Äitimuori on mullan alla, eikä tuo mitään.
Ap
Ihailtavan vähän. :)
Inhoan kokkaamista, mutta onneksi töistä saa lounareita.
Huomenna vuorossa on spaghettia ja tonnikalakastiketta. Ylijäävästä tonnikalakastikkeesta teen illalla täytteen pizzaan.
Maanantaiksi jää varmasti pizzaa ja töiden jälkeen grillataan makkaraa ja syödään kaali-porkkana-sipuli-salaattia. Sitten seuraavan päivän ruuat riippuvat mitä äsmarketit mahtaa tarjota. Maitoa täytyy ainakin hakea.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee ruokaan reilu 300€/kk. Yhden hengen talous.
Miltä kuulostaisi 250€ säästöön joka kk??
Onnistuu pikku muutoksilla.
Minua aina ihmetyttää täällä se kun joku ilmoittaa että perheessä on kouluikäinen lapsi ja ruokamenot on 700€/kk ja sekin tekee tiukkaa. Silloin aina mietin että miten ihmiset oikein elävät.
Toukokuussa menee alle 10 € ruokaan. Ollaan haettu ilmaista ruokaa sieltä missä sitä kulloinkin jaetaan. Miksi maksaa ruuasta, kun sitä saa ilmaiseksi?
Pienellä suunnittelulla ja joustamisella saa helposti säästettyä ruokakuluissa. Meillä esim teinipoika 16v syö hervottomia määriä ruokaa, joten sihä pitää olla jatkuvasti sastavilla. Esim yksi 400gr jauhelihapaketti menee yhdellä annoksella hänen kitaansa.päälle muussia tai perunoita. Kun määrät on suuret, niistä säästäminen on paljon helpompaa, kuin pieniruokaisten ruokailuista.
Meillä taas syödään oikein monipuolisesti ja hyvin, kiitos lapputuotteitten. Kuhaa ja muita arvokalojakin silloin tällöin. En raaskisi ostaa niitä normaali hinnalla, kuten ei ilmeisesti muutkaan, sillä laputettuna löytyy melko usein lähikaupasta. Kyllä ne siitä sitten -60% hintaan nopsaa häviävät.
Tänään esimerkiksi syödään lounaaksi pinaattikeittoa kananmunilla ja jälkkäriksi toscakakkua. Päivälliseksi laitan uunilohta ja juureksia. Iltapalaa ja aamupalaa saa jokainen laittaa mielensä mukaan, kaikkia perustarvikkeita löytyy.