Oletko ikinä maistanut lörtsyä
Kaupassa oli omenalörtsyjä ja ajattelin tänään ehkä ostaa yhden maistiaisiksi.
Kommentit (7)
Jääkaapista löytyy juuri tuollainen. Lämmitettynä hyvää. Toki Savonlinnan torilla saa tuoreena parhaimman makuiset.
Omenalörtsystä en oo varma, mut lihalörtsy on nam nam😉. Savonlinnassa käydessäni tulee aina yksi syötyä.
No mietippä mielessäs lihapiirakkaa, jossa on jauhelihatäytteen sijasta sokerista omppuhilloa?
Ne suolaiset versiot on ihan syötäviä, paitsi tykkään kyllä enempi ihan tavallisista lihapiirakoista. Karmeita kaloripommeja niin ostan harvoin
Olen. Omenalörtsy on tosi hyvää! Parasta tietenkin tuoreena, niinkuin useimmat muutkin leivonnaiset, mutta kaupan hyllyltäkin ostettu on hyvää.
Muutaman kerran oopperajuhlilla käydessä olen maistanut, kun niitä niin kehutaan paikallisiksi herkuiksi, ja haluaisi tukea paikallisia yrittäjiä.
Ja aina on maistunut yhtä pahalta, ei voi auttaa. Ne omenalörtsyt on niin yltiömakeita, että ei vaan saa alas.
Lihalörtsyt taas ovat sitkeitä kumimaisia lättänöitä, ei voi verratakaan niihin normaaleihin pulleisiin piirakoihin, joita muualla syödään.
Harmi, juhlilla ja Savonlinnassa yleensäkin kaikki muu on niin priimaa.
Olen ostanut kaupasta punalapulla. Ei ollut oikein mistään kotoisin, parempia ovat lihikset.
Kuulostaa ällöttävältä,