Työ kuormittaa ja tein virheen
Työni on ollut viimeisen vuoden ajan todella kuormittavaa. Oon aika hyvä kestämään paineita, jatkuvaa kiirettä, vaatimuksia tuloksista sekä jatkuvia keskeytyksiä. Työkavereita jää säännöllisesti saikulla, syyt moninaiset, useimmilla pohjimmillaan kyse burnoutista.
En olekaan niin kestävä kuin itse luulin. Tänään tein virheen, joka ei nyt vaadi henkiä, kuten ei mikään meidän alalla, mutta on peruuttamaton.
En vaan jaksanut viedä asiaa tänään esimiehelle, tiedän ettei hän suutu, mutta saan luennon miten pitää olla tarkka, kysyä jos ei tiedä jne. En vaan jaksanut, koska koko ajan tänään minulla oli oma tehtävä auki koneella, joku kysyi toimistolla jotain ja joku teamsissa jne.
Miten lohdutan itseäni tekemistäni virheestä? Kai kaikki joskus mokaa?
Ja toisia töitä haen koko ajan, ei tämä olen tämän arvoista, että perjantai-iltana vaan itkettää ja en jaksa nousta sohvalta. 898
Kommentit (9)
Kyllä, kaikki mokaa joskus. Olet tunnollinen työntekijä, kun tekemäsi virhe harmittaa noin paljon - sehän vain kertoo siitä, että työ on sinulle tärkeää! Mielestäni vastoinkäymiset saavatkin harmittaa. Eka ilta on pahin, mutta huomenna yön yli nukuttuasi olo on jo vähän parempi. Itse lohduttaudun yleensä ”se on vain työtä, kukaan ei ole kuollut, kaikki on hyvin” -tyyppisellä mantralla. Tsemppiä!
Samankaltaisia fiiliksiä on tullut koettua. Ne kyllä väistyvät, kun asia on käsitelty.
Tsemppiä! Koita unohtaa työhuolet ja nauti viikonlopusta. Ennen maanantaita, et voi asialle mitään.
Itseäni vaivaavat myös virheet paljon ja niitä vain kiireessä tulee vaikka yrittää olla tarkka. Joku kysyy jotain kertomatta kaikkia taustatietoja ja vastaat vähän lonkalta ja siinä se sitten on. Yritän rauhoittaa itseäni niillä muilla, isommilla mokilla, mitä tiedän muille tapahtuneen, mutta helppoa se ei ole. Joku lunkisti ottava tyyppi on mokannut tavalla, josta itse hyppäisi varmaan ikkunasta, mutta tuossa se edelleen porskuttaa. Pitäisi olla itselleen armollinen kun kenenkään henki ei kuitenkaan ollut kyseessä.
Ihminen on erehtyväinen ja lehmä on märehtiväinen.
Kaikki tekee virheitä. Niistä kannattaa ottaa opikseen. Itselleen kannattaa olla rehellinen ja myöntää, kun ei enää jaksa.
Trollin mielikuvituksen tuotetta tämäkin aloitus.
Harmittako, kun taas meni hukkaan höpinäsi?
Vierailija kirjoitti:
Trollin mielikuvituksen tuotetta tämäkin aloitus.
Harmittako, kun taas meni hukkaan höpinäsi?
Ei itse asiassa mennyt hukkaan, joten ei harmitakaan.
Kiitos, teille kaikille, jotka vastasitte kannustavasti. Vastaukset tuntuivat harvinaisen hyvältä siihen nähden että ovat anonyymeja. Kiitos.
Ihminen ei olisi ihminen jos ei joskus tekisi virheitä.