Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pohkeiden särky! Tulen hulluksi, auttakaa.

Vierailija
28.05.2021 |

Minulla on vuosien ajan särkenyt pohkeita, ikään kuin lepokipua, illasta pahin. Kävellessä ei tunnu kipua vaan paikallaan ollessa ja erityisesti maatessa. Pohkeiden moukarointi/hakkaus auttaa, sekä jääpussit.

3v sitten työterveystarkastuksessa hemoglobiini 146, E-MCH 32,2, E-MCV 100. HDL-kolesteroli 1,8, LDL-kolesteroli 2,1. Verenpaine normaali, mitat 172/59, ikää 30. Tupakoin, e-pillerit käytössä.

Mikä tämä voi olla? En kehtaa mennä lääkäriin, koska minulla ahdistuneisuushäiriöön dg, kuittaavat kuitenkin tämän psyykkisenä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö jo magnesiumia? Se auttaa leposärkyyn. Mulla on ns. levottomat jalat iltaisin ja öisin ja tuntuu säryltä nilkoissa. Syön siihen rautaa. Ei ole auttanut vielä.

Vierailija
2/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia kokeilin noin puolen vuoden ajan, en huomannut eroa entiseen :( Pitänee silti kai ottaa uudestaan käyttöön.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tupakointi

Vierailija
4/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä lentosukkia.

Vierailija
5/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium auttaa minulla vähän ja oli joskus jännä kun otin lihasrelaksanti niskakipuun, niin tuntui, että pohkeet suli pois. Muista venytellä päivittäin, minä huomaan heti, jos muutama päivä jää välistä, vaikka normaalisti tuntuu, ettei ole mitään hyötyä, mutta kyllä se auttaa.

Vierailija
6/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile magnesiumia suihkeena/voiteena. Tehoaa sata kertaa paremmin kuin suun kautta napsittava.

Vierailija
7/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on magnesium-voide ja on tosi tehokas. Auttaa vartissa.

Vierailija
8/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vinkkejä, ja näin nopeasti, kiitos <3 Ajattelin mennä ostamaan tänään magnesiumia voiteena.

Tupakoinnin lopetus ei valitettavasti ole tällä hetkellä mahdollista motivaation puutteen vuoksi. Venyttely ei ole auttanut, lisäksi yliliikkuvien nivelten vuoksi en uskalla sitä järjettömästi tehdä. Niin ja koiran kanssa kävelen 1-1,5h päivittäin.

Ap

Vierailija
9/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee tietysti mainostamisen puolelle, mutta ostin Motonetistä "Basic" merkkisen lihashuoltovasaran. Toimii itsellä mahtavasti just pohjelihaksiin, jotka on nivelrikon takia jatkuvassa jännityksessä

Tuo vasarointi ei oo tosiaan mitään kevyttä värinää, vaan ulottuu syvälle kipeisiin kohtiin ja rentouttaa

Luin jostain käyttäjäarvosteluista, että just tuo halpismalli päihittäny kalliimmatkin.

Vierailija
10/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kipu siis johtuu? Urheiletko/liikutko paljon?

Itsellä johtuu usein pitkistä lenkeistä. Magnesiumvoidetta ja/tai kipugeeliä hieronnan kanssa auttaa. Joku palauttava lisäravinne vois olla magnesiumin lisäksi paikallaan. Mä käytän bcaa-valmistetta eli siis aminohappoja ja ainakin koen senkin auttavan.

Tuosta lihashuoltovasarasta on monella tosi positiivisia kokemuksia. Aion ostaa kunhan saan säästettyä rahaa laadukkaaseen.

Vierailija
11/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee tietysti mainostamisen puolelle, mutta ostin Motonetistä "Basic" merkkisen lihashuoltovasaran. Toimii itsellä mahtavasti just pohjelihaksiin, jotka on nivelrikon takia jatkuvassa jännityksessä

Tuo vasarointi ei oo tosiaan mitään kevyttä värinää, vaan ulottuu syvälle kipeisiin kohtiin ja rentouttaa

Luin jostain käyttäjäarvosteluista, että just tuo halpismalli päihittäny kalliimmatkin.

Mullakin nivelrikko ja pohkeet kipeät. Pitääpä kokeilla tuota.

Vierailija
12/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi voisi olla hidas hyperventilointi. Kirjoitat että kärsit ahdistuksesta ja silloin ihminen alkaa herkästi hengittää niin että nopea lyhyt sisäänveto ja pitempi uloshengitys. Näin elimistöön syntyy hiilidioksidivaje, joka aiheuttaa monenlaisia tuntemuksia.

Vierailija
13/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epillerit voi aiheuttaa laskimotukoksen. Kokeilisin jättää ne pois.

Vierailija
14/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sellaista tuotetta kuin Wonder legs. Toimii minulla hyvin.

Vierailija
15/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin nivelrikko ja pohkeet kipeät. Pitääpä kokeilla tuota.

Tässä Basic mallissa tuntuu akku kestävän monta päivää, tähänastisella kokemuksella. Joissain laitemalleissa on ongelmana sellaiset jopa vain 15 min käyttöajat. Olen ollu todella tyytyväinen.

Aluksi 'vasarointi' tuntuu liiankin rajulta, mutta siihen tottuu nopeasti ja kipeät lihakset rentoutuu.

Vierailija
16/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile liikuntaa, siis ei mitään koiran kans käveleskelyä.

Vaikka kunnon painoilla treenaamista salilla.

Vierailija
17/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mitään lääkitystä ahdistuneisuushäiriöön, niin kannattaa tarkistaa ettei aiheuta oireita. Itselläni Brintellix aiheutti levottomia jalkoja, ja ahdistuneisuus itsessään lihaksiston kireyttä, johon tuossa yllä viitattiinkin. Esim. jooga ja tärinäterapia voivat auttaa, ja ovat hyväksi myös ahdistuneisuushäiriön hoidossa.

Toinen mihin kannattaa kiinnittää huomiota on nesteytys. Monet vetävät isoja määriä kofeiinipitoisia juomia (tee, energiajuomat, kahvi, kolajuomat), jotka voivat aiheuttaa nestehukkaa ja suolahukkaa. On olemassa ihan apteekin poretabletteja ja sitten ihan markettikamana elektrolyyttijauheita, joilla nestetasapainoa voi hallita. Pelkkä vesi ei siihen välttämättä riitä, vaikka senkin riittävä saanti toki on tärkeää.

Vierailija
18/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi voisi olla hidas hyperventilointi. Kirjoitat että kärsit ahdistuksesta ja silloin ihminen alkaa herkästi hengittää niin että nopea lyhyt sisäänveto ja pitempi uloshengitys. Näin elimistöön syntyy hiilidioksidivaje, joka aiheuttaa monenlaisia tuntemuksia.

Alapeukuttaja, miksi? Olen itse huomannut ihan selvän yhteyden stressin ja levottomien jalkojen ja kaikenlaisten kihelmöintien välillä ja ihan asiallisesta julkaisusta luin aiheesta. Hiilidioksidipuute aiheuttaa muistaakseni mm elimistön erilaisten lihasten tahdosta riippumatonta supistumista.

Vierailija
19/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttaja, miksi? Olen itse huomannut ihan selvän yhteyden stressin ja levottomien jalkojen ja kaikenlaisten kihelmöintien välillä ja ihan asiallisesta julkaisusta luin aiheesta. Hiilidioksidipuute aiheuttaa muistaakseni mm elimistön erilaisten lihasten tahdosta riippumatonta supistumista.

Tässä vielä Duodecim aiheesta. Tuossa, mm mainitaan raajojen lihasten kouristelu yhtenä oireena.

https://www.duodecimlehti.fi/duo91753

Vierailija
20/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo alapeukuttanut, mutta ootko nyt ihan varma että hiilidioksidiVAJE on kyseessä?