Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pohkeiden särky! Tulen hulluksi, auttakaa.

Vierailija
28.05.2021 |

Minulla on vuosien ajan särkenyt pohkeita, ikään kuin lepokipua, illasta pahin. Kävellessä ei tunnu kipua vaan paikallaan ollessa ja erityisesti maatessa. Pohkeiden moukarointi/hakkaus auttaa, sekä jääpussit.

3v sitten työterveystarkastuksessa hemoglobiini 146, E-MCH 32,2, E-MCV 100. HDL-kolesteroli 1,8, LDL-kolesteroli 2,1. Verenpaine normaali, mitat 172/59, ikää 30. Tupakoin, e-pillerit käytössä.

Mikä tämä voi olla? En kehtaa mennä lääkäriin, koska minulla ahdistuneisuushäiriöön dg, kuittaavat kuitenkin tämän psyykkisenä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi yhdistettynä e-pillereihin erittäin iso riskitekijä veritulpille, jotka oireilevat kipuina pohkeissa. Nyt lopetat sekä pillerit että tupakoinnin. 

Vierailija
22/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sellaista tuotetta kuin Wonder legs. Toimii minulla hyvin.

https://newnordic.fi/fi/wonderlegs.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi voisi olla hidas hyperventilointi. Kirjoitat että kärsit ahdistuksesta ja silloin ihminen alkaa herkästi hengittää niin että nopea lyhyt sisäänveto ja pitempi uloshengitys. Näin elimistöön syntyy hiilidioksidivaje, joka aiheuttaa monenlaisia tuntemuksia.

Alapeukuttaja, miksi? Olen itse huomannut ihan selvän yhteyden stressin ja levottomien jalkojen ja kaikenlaisten kihelmöintien välillä ja ihan asiallisesta julkaisusta luin aiheesta. Hiilidioksidipuute aiheuttaa muistaakseni mm elimistön erilaisten lihasten tahdosta riippumatonta supistumista.

Tässä vielä Duodecim aiheesta. Tuossa, mm mainitaan raajojen lihasten kouristelu yhtenä oireena.

https://www.duodecimlehti.fi/duo91753

Neuromuskulaariset oireet

Lihasjäykkyys tai -kouristus erityisesti sormissa käsivarsissa, alaraajoissa, puhe-elimissä, kasvoissa ja rintalihaksistossa, lihasten vapina, rintakipu, tetania (vaikeissa tapauksissa

Vierailija
24/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakointia et pysty lopettamaan, lopeta ainakin ne pillerit ja lue ihmeessä ne pilleripaketin haittavaikutukset. Kokeile olla ilman pillereitä esim. 6 kk ja katso miten vaikuttaa asiaan. 

Vierailija
25/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:llä kakkostyypin diabetes? Se yhdistettynä tupakointiin aiheuttaa ennen pitkää katkokävelyä johtuen huonosta verenkierrosta jaloissa.

Kannustan tupakoinnin lopettamiseen.

Vierailija
26/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:llä kakkostyypin diabetes? Se yhdistettynä tupakointiin aiheuttaa ennen pitkää katkokävelyä johtuen huonosta verenkierrosta jaloissa.

Kannustan tupakoinnin lopettamiseen.

Kiitos kannustuksesta. Ei ole diabetestä ainakaan diagnosoitu. Paastosokeriarvo ollut ok. Minusta särky on niin omituista, kun kävellessä ei satu eli ns. katkokävelyoireesta ei (kai) ole kyse.

Ap

Vierailija
27/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekke kirjoitti:

Epillerit voi aiheuttaa laskimotukoksen. Kokeilisin jättää ne pois.

Mieluummin se tupakka. Ne eivät sovi ollenkaan yhteen enkä ymmärtä, kuka edes tarvitsee ehkäisypillereitä jos tupakoi. Sauhu-Santun muija?

Verenkierto-ongelmahan tuo on, laskimovaivoja, jotka pullahtelee kohta suonikohjuiksi pintaan ja veritulpiksi sisälle.

Tupakka tappaa useammalla eri tavalla ja laskimoista alkaen kaikkein yleisimmin.